وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر فشار / ابعاد مختلف عملکرد ترانسمیتر اختلاف فشار

ابعاد مختلف عملکرد ترانسمیتر اختلاف فشار

ابعاد مختلف عملکرد ترانسمیتر اختلاف فشار
زمان مطالعه: 6 دقیقه

ترانسمیتر اختلاف فشار در بین سنسورهای فشار بیشترین توانایی اندازه گیری و قرار گرفتن در محیط های مختلف و همچنین کاربرد های بسیار متنوعی دارد. این مقاله برای درک بهتر خواننده از اصول اندازه گیری اختلاف فشار و کاربردهای ترانسمیتر اختلاف فشار در نظر گرفته شده است. ترانسمیتر های اختلاف فشار بی سیم ، انعطاف پذیری بالایی برای نصب هایی که هزینه سیم کشی بالاست یا فقدان برق وجود داشته باشد دارد و استفاده از ترانسمیتر های اختلاف فشار سیمی سنتی را محدود کرده است. در ادامه مفصلا به این مطلب می پردازیم.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰مبانی فشار

🔰برنامه های کاربردی

 

مبانی فشار

ابعاد مختلف عملکرد ترانسمیتر اختلاف فشار

دستگاه های فشار معمولاً در سه نوع اندازه گیری فشار طبقه بندی می شوند:

  1. گیج فشار
  2. فشار مطلق
  3. اختلاف فشار

گیج های فشار تجهیزی می باشند که فشار را نسبت به فشار جو اندازه گیری می کنند. سنسور فشار در معرض فشار فرآیند است در حالی که قسمت غیر پردازشی در معرض جو قرار می گیرد.

دستگاه اندازه گیری فشار مطلق شبیه سنسور گیج فشار است زیرا فقط یک طرف دیافراگم سنسور در معرض فشار فرآیند قرار دارد ولی قسمت غیر پردازشی یک سنسور فشار مطلق طوری طراحی شده است که تقریباً شامل خلا است.

اندازه گیری اختلاف فشار معمولاً با قرار دادن یک سنسور از نوع دیافراگم به دو ورودی فشار مستقل انجام می شود. فشارها به سنسور وارد می شوند و نیروها با هم تداخل می کنند تا یک پاسخ سنسور برابر با اختلاف خالص دو ورودی فشار باشد. فشارهای بالا (آبی) و فشار ضعیف (زرد) به منظور تعیین “اختلاف فشار” به طور مستقل به سنسور منتقل می شوند.

ابعاد مختلف عملکرد ترانسمیتر اختلاف فشار

باز نگه داشتن پورت فشار ضعیف ترانسمیتر اختلاف فشار به جو باعث می شود تا از ترانسمیتر برای اندازه گیری فشار پیمانه ای استفاده شود زیرا فشار فرآیند اعمال شده یک تفاوت مثبت از جو خواهد بود. اعمال خلا کامل بر روی درگاه فشار کم ، به ترانسمیتر اختلاف فشار اجازه می دهد تا به روشی مشابه ترانسمیتر  فشار مطلق پاسخ دهد.

مطلب پیشنهادی:
دستورالعمل تجهیزات فشار

برنامه های کاربردی

ابعاد مختلف عملکرد ترانسمیتر اختلاف فشار

اندازه گیری جریان (Flow)

صفحه اریفیس ، لوله پیتوت ، ونتوری ، مخروط V و غیره نمونه هایی از عناصر اندازه گیری جریان اولیه هستند که با عبور مایعات از خود ، افت فشار ایجاد می کنند. مقدار محدودیت متناسب با فرایندهای لوله کشی ، فشارها و جریان تنظیم شده است. افت فشار متناسب با اندازه محدودیت های محیط است ، به عنوان مثال خاصیت سیال چگالی و سرعت سیال. با اندازه گیری افت فشار از طریق اختلاف فشار ایجاد شده در سراسر عنصر اصلی ، می توان جریان سیال را محاسبه کرد. شیرهای فشار موجود در بالا و پایین عنصر جریان به درگاه های ورودی بالا و پایین ترانسمیتر اختلاف فشار متصل می شوند. فشار در خط ممکن است به بیش از 1000 psi باشد اما افت فشار معمولاً بسیار کم است. استفاده از دو دستگاه سنجش فشار مجزا و کم کردن قرائت ها منجر به خطای ترکیبی دو دستگاه با دهانه اندازه گیری گسترده می شود پس نتیجه یک اندازه گیری بسیار ضعیف است که به ندرت برای کنترل مناسب است. استفاده از یک ترانسمیتر اختلاف فشار اجازه می دهد تا اندازه گیری با یک دستگاه در یک بازه بسیار کوچکتر انجام شود و منجر به دقت بسیار بهتر شود. همچنین با کاهش نیاز به فرستنده دوم ، میزان سیم کشی میدان را کاهش می دهد.

مقدار اختلاف فشار به طور کلی در اینچ آب H2O بیان می شود. سپس این مقدار از طریق یک معادله اجرا می شود تا فشار را به مقدار جریان تبدیل کند. یک روش ساده برای تبدیل از فشار به جریان این است که ریشه مربع فشار را بگیرید ، آن را به صورت درصد جریان بیان کنید و مقدار جریان را به صورت درصد محاسبه کنید.

مثال: عنصر جریان به گونه ای ساخته شده است که جریان کامل را 1000 گالن در دقیقه و در افت فشار 100 اینچ آب نشان می دهد.

عملکرد انجام محاسبه ریشه مربع به طور مکرر در ترانسمیتر اختلاف فشار انجام می شود تا مانیتور بتواند به جای خواندن فشار ، مقدار جریان را بخواند.

بسیاری از فرایندها برای اطمینان از اینکه ذرات بزرگ از هم جدا شده و در پایین دست مجاز نیستند ، به فیلتر مایعات نیاز دارند. فیلترها بسته به نیاز کاربر در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. ممکن است یک صفحه مشبک گسترده در سرتاسر آب مصرفی نیروگاه تا فیلتر مش به اندازه میکرون در یک کارخانه رنگدانه سازی رنگ باشد. صرف نظر از نوع مشتری ، رویکرد کیفیت پاکیزگی فیلتر بسیار مشابه است. همانطور که یک فیلتر ذرات را به دام می اندازد ، فضای آزاد عبور مایعات را کاهش می دهد. محدودیت در فضای آزاد باعث افزایش فشار در سمت بالادست فیلتر می شود. با اندازه گیری فشارهای بالادست و پایین دست می توان تعیین پاکیزگی فیلتر را بدست آورد. افزایش فشار دیفرانسیل نشانگر گرفتگی فیلتر است. همانند برنامه اندازه گیری جریان که قبلاً توضیح داده شد ، فشارهای بالادست اغلب بسیار بیشتر از مقدار افت فشار خواهند بود. بنابراین در اینجا اندازه گیری فشار دیفرانسیل دقت بسیار بیشتری را فراهم می کند و تعداد دستگاه های مورد نیاز برای انجام اندازه گیری را کاهش می دهد.

مطلب پیشنهادی:
دما، مرزهای از هم پاشیدگی فشار

اندازه گیری سطح

سطح مایع در مخازن یک کاربرد بسیار خوب از ترانسمیتر اختلاف فشار است. آنها اغلب مقرون به صرفه ترین راه حل هستند. مایع درون مخزن باعث ایجاد فشار می شود که می تواند در پایین مخزن اندازه گیری شود. فشار تابعی از ارتفاع مایع و چگالی مایع است.

اگر مخزن یک ظرف باز باشد ، اندازه گیری را می توان با یک گیج فشار انجام داد ، اما همانطور که در بیشتر مخازن معمول است ، مقدار فشار تولید شده اغلب بسیار کم است.

اگر مخزن یک ظرف بسته باشد ، ترانسمیتر اختلاف فشار حتی یک راه حل مقرون به صرفه تر است. مایعات فرار هنگام خروج از هوا بخارات را آزاد می کنند و در نتیجه باید از آنها جلوگیری شود تا به محیط زیست آسیب نرسد. هنگامی که در یک مخزن مهر و موم شده نگهداری می شوند ، تا زمانی که تعادل فشار حاصل نشود ، بخار آزاد می کنند. فشار بخار در بالای مایع قرار می گیرد و به فشار هد اضافه می شود که در پایین مخزن اندازه گیری می شود. برای محاسبه صحیح سطح مایع ، فشار بخار باید از کل فشار سر کم شود. در اینجا دوباره به جای استفاده از دو ترانسمیتر فشار مستقل ، می توان از یک ترانسمیتر اختلاف فشار استفاده کرد تا فشار کل هد و فشار بخار را دریافت کند.

اندازه گیری چگالی

برای کاربردهای اندازه گیری سطح مخزن که حاوی مواد گران قیمت است ، مطلوب است که سطح را تا حد ممکن با دقت برای اهداف موجودی اندازه گیری کنید. تغییرات دما معمولاً باعث تغییر چگالی مایع می شود که به نوبه خود بر مقدار فشار هد در پایین مخزن تأثیر می گذارد. تکنیکی که در گذشته برای اندازه گیری تغییر چگالی استفاده می شده این است که یک وسیله در کنار مخزن با شیر هایی قرار دهید که فاصله آنها از هم زیاد باشد. با نصب یک فرستنده فشار دیفرانسیل از دو شیر می توان اندازه گیری چگالی سیال را محاسبه کرد.

مطلب پیشنهادی:
انواع ترانسمیتر اختلاف فشار روزمونت و تفاوت آنها

نشت یابی

در هنگام راه اندازی و اغلب اوقات در حین کار و نگهداری ، لازم است آزمایش نشتی روی لوله ها و شناورها انجام شود. در حالی که روشهای مختلفی برای آن وجود دارد.

ویسکوزیته

اندازه گیری های کوریولیس امروزه برای اندازه گیری جریان جرم ، چگالی ، درصد جامد ، اندازه گیری بریکس ، باوم و دما پذیرفته شده اند. و روش مناسبی برای اندازه گیری ویسکوزیته سیال است. برای تحقق این امر نیاز به افزودن یک ترانسمیتر اختلاف فشار است. با استفاده از داده های جریان داده ، دانسیته و دما از کوریولیس می توان محاسبه ای را برای استخراج ویسکوزیته سیال انجام داد.

برای سفارش و یا خرید محصولات ترانسمیتر اختلاف فشار و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

[fusion_person name=”تیم تولیدمحتوای میراکنترل” title=”میراکنترل؛کنترل فرایند اتوماسیون” picture=”https://miracontroller.com/wp-content/uploads/2021/02/icons8-manager-80.png” picture_id=”21002|full” pic_link=”” linktarget=”_self” pic_style=”” pic_style_blur=”” pic_style_color=”” pic_bordersize=”” pic_bordercolor=”” pic_borderradius=”” hover_type=”none” background_color=”” content_alignment=”center” icon_position=”bottom” social_icon_boxed=”” social_icon_boxed_radius=”” social_icon_color_type=”” social_icon_colors=”” social_icon_boxed_colors=”” social_icon_tooltip=”left” blogger=”” deviantart=”” digg=”” dribbble=”” dropbox=”” facebook=”” flickr=”” forrst=”” instagram=”” linkedin=”” myspace=”” paypal=”” pinterest=”” reddit=”” rss=”” skype=”” soundcloud=”” spotify=”” tumblr=”” twitter=”” vimeo=”” vk=”” whatsapp=”https://wa.me/989125376505″ xing=”” yahoo=”” yelp=”” youtube=”” email=”info@miracontroller.ir” show_custom=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است. استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.[/fusion_person][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

سوئیچ فشار روی سپریتور

سوئیچ فشار روی سپریتور

زمان مطالعه: ۲ دقیقه سوئیچ فشار سپریتور یک دستگاه ایمنی است که برای جلوگیری از وقوع فشار غیرعادی در سپریتور عمل می‌کند. این دستگاه …

پایه های مقیاس‌های فشار

پایه های مقیاس‌های فشار

زمان مطالعه: ۳ دقیقه برای اندازه‌گیری فشار، سه مقیاس استفاده می‌شود که در ادامه این مقاله بررسی می کنیم. مقیاس فشار مطلق مقیاس فشار …

عناصر فشار دیافراگم

عناصر فشار دیافراگم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه دو دسته اصلی از عناصر دیافراگم وجود دارند: دیافراگم‌های سخت فلزی و دیافراگم‌های متصل به صفحات رانش. 🔹ارائه دهنده: تیم …

اندازه‌گیری سطح هسته‌ای

اندازه‌گیری سطح هسته‌ای

زمان مطالعه: ۲ دقیقه اندازه‌گیری سطح هسته‌ای پیوسته معمولاً در مواردی استفاده می‌شود که سایر فناوری‌ها ناموفق هستند. ایزوتوپ‌های رادیواکتیو مختلف بر اساس قدرت …

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه احتمال خرابی لودسل بسیار زیاد است و می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. خرابی لودسل می‌تواند به دلیل مشکلات مکانیکی، الکتریکی …

طراحی پلن ابزار دقیق

طراحی پلن ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه پلن ابزار دقیق نموداری است که موقعیت جعبه‌های تقاطع، ابزار air header ، پنل محلی و مسیردهی ترتیب ابزار را …

سنسور مجاورتی اولتراسونیک

سنسور مجاورتی اولتراسونیک

زمان مطالعه: ۲ دقیقه سنسور مجاورتی اولتراسونیک از یک ترانسدیوسر برای ارسال و دریافت سیگنال‌های صدای فرکانس بالا استفاده می‌کند. اگر برد صوتی هدف …

تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

زمان مطالعه: ۳ دقیقه یک روش جایگزین برای جداسازی ابزار سنسور فشار از تماس مستقیم با سیال فرایند، پر کردن یا تهویه خطوط impulse …

اصول اولیه ترمیستور

اصول اولیه ترمیستور

زمان مطالعه: ۲ دقیقه ترمیستور یک دستگاه نیمه‌رسانا ساخته‌شده از اکسیدهای فلزی است. ترمیستورها در بسیاری از کاربردها که نیاز به اطلاعاتی در مورد …

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به نحوه عملکرد پروب‌های هادی در سنجش سطح پرداخته می‌شود. پروب‌های هادی بر اساس اصلی عمل می‌کنند …

گیج‌های دما پر شده با مایع چیست؟

گیج‌های دما پر شده با مایع چیست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه گیج‌های دما پر شده با مایع یکی از پرکاربردترین گیج‌های دما در صنایع هستند. در این نوع، مایع در لوله …

چگونگی عملکرد یک گیج لوله بوردن

چگونگی عملکرد یک گیج لوله بوردن

زمان مطالعه: ۳ دقیقه لوله بوردن از یک لوله فرفل شده استفاده می‌کند که با افزایش فشار، به دلیل انبساط، باعث چرخش بازویی که …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.