وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با سیستم کنترل / ارتقاء و جابه جایی سیستم های پی ال سی

ارتقاء و جابه جایی سیستم های پی ال سی

ارتقاء و مهاجرت سیستم های پی ال سی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

چه اتوماسیون صنعتی و چه هر سیستم پی ال سی دیگری، هر دستگاه یا تجهیزاتی پس از یک دوره زمانی معین به مرحله ای می رسد که نیاز به تغییر یا ارتقاء آن وجود دارد.

به عنوان مثال، یک پی ال سی، اگر بیش از 10 سال خدمت کند، به مرحله ای می رسد که پشتیبانی فنی آن دیگر وجود ندارد یا پی ال سی برای جایگزینی در دسترس نیست زیرا منسوخ شده است. در این مورد، دو گزینه برای شما باقی می‌ماند – یا به مجموعه‌ای کاملاً جدید از پی ال سی ها رو می آورید یا سیستم‌افزار و برنامه را ارتقا دهید. درک این تفاوت واقعاً مهم است، زیرا به انتخاب کار مناسب برای همان کمک می کند.

در این مقاله، تفاوت بین ارتقا و مهاجرت سیستم های پی ال سی را یاد می گیریم و نحوه پیاده سازی صحیح آن را درک می کنیم.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

 

چرا مهاجرت یا ارتقاء سیستم های پی ال سی مورد نیاز است؟

قبل از پرداختن به موضوع، اول از همه لازم است بدانیم که چرا باید همین کار را انجام دهیم. فرض کنید تقریباً 15 سال است که از یک پی ال سی “X” استفاده می کنید. اینطور نیست که برنامه به طور ناگهانی شروع به خرابی کند. این یک نظریه کاملا متفاوت است و کاملاً به نحوه نوشتن کد توسط برنامه نویس بستگی دارد. کد پی ال سی زمانی که نوشته شود، برای تمام عمر به همان روشی که هست اجرا می شود.

مشکل از سخت افزار و پشتیبانی شروع می شود. یک تولید کننده پی ال سی اگر پایدار نباشد یا محدودیت های زیادی در برنامه نویسی داشته باشد، عمدتاً این پی ال سی “X” را برای مدت زمان طولانی در تولید نگه نمی دارد.

مطلب پیشنهادی:
سنسور رسانایی فشرده

زودتر این پی ال سی شروع به منسوخ شدن می کند و جایگزین آن در دسترس نخواهد بود. حتی خود یکپارچه ساز سیستم یا خود سازنده پی ال سی نمی تواند پشتیبانی فنی خود را ارائه دهد زیرا کارکنان آن به یک مارک جدیدتر منتقل می شوند یا کابل برنامه نویسی آن نیز دیگر در دسترس نیست.

در این صورت، اگر به طور ناگهانی سیستم پی ال سی به دلایلی از کار بیفتد، هیچ گزینه ای برای شما باقی نمی ماند جز اینکه منتظر بمانید تا دوره توقف طولانی تری به پایان برسد. همچنین اگر همچنان بتوانید این پی ال سی را از جایی تهیه کنید، هزینه آن فوق العاده بالا و خارج از بودجه خواهد بود.

با اختلالات فعلی زنجیره تامین و کمبود اخیر راه‌حل‌ها و قطعات اتوماسیون صنعتی جدید، تخمین دقیق مدت زمانی که ممکن است برای تامین یک واحد جدید طول بکشد، امکان‌پذیر نیست. در این صورت، دو گزینه پیش روی شما باقی می‌ماند – یا به یک برند دیگر روی آورید یا برند موجود را به یک CPU یا برنامه جدیدتر سیستم عامل ارتقا دهید.

بنابراین، به همین دلیل است که جایگزینی و ارتقاء نقش مهمی در اتوماسیون صنعتی دارد. همچنین راه‌حل‌های جدید کاهش خطاها و ریسک‌ها، پشتیبانی فنی قوی‌تر، تخصص خدمات، سرمایه‌گذاری کمتر و بهره‌برداری کارآمد از کارخانه را به همراه دارد.

مهاجرت سیستم پی ال سی چیست؟

اول از همه، اجازه دهید یکی از این دو ساده تر را درک کنیم. مهاجرت یعنی جایگزینی کامل یک سیستم قدیمی با یک سیستم جدید. این شبیه مهاجرت یک شهروند از شهر قبلی خود به شهر جدید است. فرض کنید شما یک پی ال سی قدیمی دارید که بعد از گذشت 10 سال از عمرش چند نقص سخت افزاری دارد.

دو ورودی دیجیتال CPU معیوب شده و CPU دیگر در بازار موجود نیست. همچنین، به دلیل بدشانسی، یکپارچه‌ساز سیستم که پی ال سی را ارائه می‌کرد، کسب‌وکار خود را تعطیل کرده یا به برخی از مارک‌های جدیدتر تغییر مکان داد.

مطلب پیشنهادی:
انیمیشن اصول رگلاتور فیلتر هوا

در این صورت، مهاجرت به این معنی است که شما باید یک پی ال سی با برند دیگری خریداری کنید. قبل از خرید، باید عواملی مانند تعداد IO، سیم‌کشی IO، در دسترس بودن درگاه ارتباطی، ظرفیت برنامه‌نویسی، ظرفیت حافظه، سرعت اجرا، میزان قابل افزایش آن و غیره را در نظر بگیرید.

وقتی همه اینها را پشت سر گذاشتید، باید یک برنامه جدید بخرید و طبق نرم افزار سازنده برنامه جدیدی در آن بنویسید. همچنین، باید لیست IO قبلی را با فروشنده جدید به اشتراک بگذارید، به طوری که او نقشه برداری IO را در پی ال سی انجام می دهد و زمان سیم کشی IO را در تابلو برق کاهش می دهد. پس از اتمام، می توانید پی ال سی قدیمی را با پی ال سی جدید جایگزین کنید و سیستم را متناسب با آن استفاده کنید.

اگرچه استانداردهای برنامه نویسی جدید و سازگار را نمی توان با استفاده از این رویکرد به طور کامل به کار برد، عملکرد کلی تا حد ممکن نزدیک به اصلی است و برنامه را می توان تا حدی بهبود بخشید.

ارتقاء سیستم های پی ال سی چیست؟

اجازه دهید مورد دوم ارتقاء سیستم PLC را در نظر بگیریم. شما همان پی ال سی سازنده را که قبلاً گفته شد دارید و خرابی آن رخ داده است. اکنون، متوجه می شوید که سطح بالاتری از پی ال سی همان سازنده با سبک کدنویسی و عملکردهای IO مشابه در دسترس است.

حتی فروشنده برای پشتیبانی در دسترس است. به جای تغییر فروشنده به جدیدتر یا تغییر کامل برند پی ال سی، فقط باید سیستم خود را به یک جدیدتر و بالاتر ارتقا دهید. این CPU جدید بسته به نرم افزار یا باید با کدگذاری جدید بازنویسی شود یا فقط وصل و پخش شود. بنابراین، ارتقاء نیاز به سیم کشی جامع IO و کدگذاری پی ال سی دارد که همزمان با به روز رسانی سیستم انجام شود.

مطلب پیشنهادی:
اجرای موثر سنسورهای فشار با سیستم های حلقه بسته یکپارچه

همچنین بازنویسی کدهای جدید از ابتدا به برنامه نویس اجازه می دهد تا باگ هایی را که در سیستم های قدیمی مشاهده کرده بود حذف کند و همچنین برای منطق کارآمد و قابل اعتماد به روشی ساده تر برنامه ریزی کند. این یک رویکرد تمیز برای ارتقاء یک سیستم است.

تفاوت بین مهاجرت و ارتقاء سیستم های پی ال سی

  1. مهاجرت به معنای تغییر به یک سازنده کاملاً جدید پی ال سی است، در حالی که ارتقاء به معنای تغییر به یک CPU جدیدتر از همان سازنده پی ال سی است.
  2. مهاجرت ارزان تر از ارتقا است، زیرا نیاز به خرابی کمتر، سخت افزار جدید کمتر، زمان برنامه نویسی کمتر و طراحی زیرساخت دارد.
  3. انتقال خطر کمتری نسبت به ارتقاء دارد، زیرا شما از قبل برنامه قبلی را در دسترس دارید و فقط باید همان را کپی کنید. اگرچه 100٪ کپی امکان پذیر نیست، عملکردها به دلیل این رویکرد می توانند تا حد زیادی مشابه باشند.
  4. مهاجرت می تواند منجر به سخت افزار جدید شود و این می تواند زمان زیادی را برای مهندسان ببرد تا سیستم را به سرعت درک کنند تا بتوانند آن را حفظ و عیب یابی کنند. در این مورد، ارتقاء بسیار آسان تر است.
  5. مهاجرت نسبت به ارتقاء قابل اعتمادتر و کارآمدتر است زیرا شما نمی دانید که این پی ال سی جدید با وجود مطالعه زیاد در حال حاضر چگونه کار می کند.

مهاجرت و ارتقاء کار دشواری است و به تخصص دقیق مهندسان و برنامه نویسان درگیر در آن نیاز دارد. همچنین، اینکه چه اقدامی باید انجام شود از سیستمی به سیستم دیگر متفاوت است. پس از انجام، می تواند کار شما را کاملاً آسان کند. به این ترتیب مفهوم ارتقا و مهاجرت سیستم های پی ال سی را دیدیم.

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

instrumentationtools.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

سوئیچ فشار روی سپریتور

سوئیچ فشار روی سپریتور

زمان مطالعه: ۲ دقیقه سوئیچ فشار سپریتور یک دستگاه ایمنی است که برای جلوگیری از وقوع فشار غیرعادی در سپریتور عمل می‌کند. این دستگاه …

پایه های مقیاس‌های فشار

پایه های مقیاس‌های فشار

زمان مطالعه: ۳ دقیقه برای اندازه‌گیری فشار، سه مقیاس استفاده می‌شود که در ادامه این مقاله بررسی می کنیم. مقیاس فشار مطلق مقیاس فشار …

عناصر فشار دیافراگم

عناصر فشار دیافراگم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه دو دسته اصلی از عناصر دیافراگم وجود دارند: دیافراگم‌های سخت فلزی و دیافراگم‌های متصل به صفحات رانش. 🔹ارائه دهنده: تیم …

اندازه‌گیری سطح هسته‌ای

اندازه‌گیری سطح هسته‌ای

زمان مطالعه: ۲ دقیقه اندازه‌گیری سطح هسته‌ای پیوسته معمولاً در مواردی استفاده می‌شود که سایر فناوری‌ها ناموفق هستند. ایزوتوپ‌های رادیواکتیو مختلف بر اساس قدرت …

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه احتمال خرابی لودسل بسیار زیاد است و می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. خرابی لودسل می‌تواند به دلیل مشکلات مکانیکی، الکتریکی …

طراحی پلن ابزار دقیق

طراحی پلن ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه پلن ابزار دقیق نموداری است که موقعیت جعبه‌های تقاطع، ابزار air header ، پنل محلی و مسیردهی ترتیب ابزار را …

سنسور مجاورتی اولتراسونیک

سنسور مجاورتی اولتراسونیک

زمان مطالعه: ۲ دقیقه سنسور مجاورتی اولتراسونیک از یک ترانسدیوسر برای ارسال و دریافت سیگنال‌های صدای فرکانس بالا استفاده می‌کند. اگر برد صوتی هدف …

تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

زمان مطالعه: ۳ دقیقه یک روش جایگزین برای جداسازی ابزار سنسور فشار از تماس مستقیم با سیال فرایند، پر کردن یا تهویه خطوط impulse …

اصول اولیه ترمیستور

اصول اولیه ترمیستور

زمان مطالعه: ۲ دقیقه ترمیستور یک دستگاه نیمه‌رسانا ساخته‌شده از اکسیدهای فلزی است. ترمیستورها در بسیاری از کاربردها که نیاز به اطلاعاتی در مورد …

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به نحوه عملکرد پروب‌های هادی در سنجش سطح پرداخته می‌شود. پروب‌های هادی بر اساس اصلی عمل می‌کنند …

گیج‌های دما پر شده با مایع چیست؟

گیج‌های دما پر شده با مایع چیست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه گیج‌های دما پر شده با مایع یکی از پرکاربردترین گیج‌های دما در صنایع هستند. در این نوع، مایع در لوله …

چگونگی عملکرد یک گیج لوله بوردن

چگونگی عملکرد یک گیج لوله بوردن

زمان مطالعه: ۳ دقیقه لوله بوردن از یک لوله فرفل شده استفاده می‌کند که با افزایش فشار، به دلیل انبساط، باعث چرخش بازویی که …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.