وبلاگ

بهترین پنل HMI چیست؟

بهترین پنل HMI چیست؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

چگونه بهترین پنل HMI را برای برنامه خود انتخاب کنید.
پنل HMI ابزار ارزشمندی است که توسط اپراتورها و مهندسان در سراسر جهان برای تجسم و نظارت بر فرآیند، ارائه اهداف کنترل و نقاط تنظیم، اجرای برنامه‌ها و شروع توالی‌ها و عیب‌یابی مشکلات از طریق روندها، آلارم‌ها و رویدادها استفاده می‌شود.
در این مقاله یاد خواهید گرفت:
– در انتخاب پنل HMI چه ویژگی های مشترکی را باید در نظر گرفت
– تفاوت در انواع پنل های HMI ارائه شده توسط سازندگان برتر چیست؟
– چگونه تشخیص دهم کدام پنل HMI برای برنامه من بهترین است؟

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰پنل HMI چیست؟

🔰نحوه انتخاب بهترین پنل HMI

🔰نمونه های کاربردی پنل HMI

🔰خلاصه

 

پنل HMI چیست؟

پنل HMI مخفف Human Machine Interface است. همانطور که مخفف آن نشان می دهد، این پانل ها یک رابط بصری بین ماشین ها، تجهیزات و فرآیند، و اپراتور یا مهندس ایجاد می کنند.
اکثر کارخانه ها از چندین پنل HMI در مکان هایی استفاده می کنند که برای اپراتور مناسب است و هر کدام برای ارائه داده های مورد نیاز اپراتور در آن مکان پیکربندی شده اند.

نحوه انتخاب بهترین پنل HMI

من می خواهم یک پنل HMI را انتخاب کنم که برای برنامه من مناسب است. چگونه بهترین پنل HMI را انتخاب کنم؟\

ویژگی های پنل HMI

  1.  اندازه نمایشگر

اولین نکته اندازه نمایشگر است. آیا به پنلی نیاز دارم که صفحه نمایش کوچکی مانند 3 یا 4 اینچ مورب یا صفحه نمایش بزرگتر مانند 15 یا 21 اینچ داشته باشد؟ پانل های HMI در همه اندازه ها، معمولا از 3 اینچ تا 25 اینچ عرضه می شوند.

مطلب پیشنهادی:
کارت ورودی دیجیتال نامور چیست؟

بهترین پنل HMI چیست؟

 2. صفحه لمسی

آیا من یک صفحه نمایش لمسی می خواهم؟ صفحه‌نمایش‌های لمسی راحت هستند و امکان پاسخگویی سریع را دارند، اما گران‌تر از مدل‌هایی هستند که فقط عملکرد و کلیدهای جهت‌نما دارند.

بهترین پنل HMI

 3. رنگی یا تک رنگ؟

آیا به رنگی نیاز دارم یا تک رنگ؟ پنل‌های رنگی HMI واضح هستند و امکان نشان دادن وضعیت به راحتی با رنگ‌ها را فراهم می‌کنند، اما واحدهای تک رنگ برای نمایش مقدار کمی از داده‌ها، مانند فیدبک سرعت یا زمان باقی مانده در یک دسته، هزینه کمتری دارند و بسیار کارآمد هستند.

بهترین پنل HMI

4. وضوح

چه رزولوشن صفحه برای نمایش جزئیات اشیاء گرافیکی کافی یا اجازه نمایش بسیاری از اشیاء در یک صفحه مورد نیاز است؟

بهترین پنل HMI

5. نصب

در مورد نصب چطور؟ آیا پنل HMI باید در یک پنل هموار نصب شود؟ یا روی یک پایه؟ یا دستی باشد؟

بهترین پنل HMI

6. حفاظت

پنل HMI به چه نوع حفاظتی نیاز دارد؟ IP67 برای محافظت در برابر پاشش مایعات یا نصب در فضای باز؟

بهترین پنل HMI

7. رابط ها

چه رابط هایی نیاز دارم؟ شبکه محلی کابلی؟ Profinet رابط های سریال برای ابزارهای آزمایشگاهی، اسکنرهای RFI یا بارکدخوان ها؟ و آیا به چندین نوع رابط نیاز دارم؟

بهترین پنل HMI

8. نیاز به نرم افزار

نرم افزار مورد نیاز من چیست؟ آیا برای دسترسی به داده های کنترلرهایم به OPC یا درایور تخصصی نیاز دارم؟

بهترین پنل HMI

 

9. برنامه سفارشی

آیا برای پشتیبانی از عملیات کارخانه، مانند نرم افزار بارکد یا رابط های برنامه موجودی، باید برنامه های سفارشی را در ترمینال پنل HMI اجرا کنم؟

بهترین پنل HMI

10. از ویندوز پشتیبانی می کند؟

آیا پنل HMI نیاز به پشتیبانی از ویندوز و سیستم فایل آن دارد یا برنامه پنل HMI فروشنده کافی خواهد بود؟

بهترین پنل HMI

نمونه های کاربردی پنل HMI

مثال 1) پنل HMI با امکانات کامل

اکنون من به پنل های HMI برای چندین سناریو مختلف نگاه خواهم کرد. فرض کنید من به یک پنل HMI نیاز دارم که حداقل یک صفحه نمایش لمسی 12 اینچی داشته باشد اما بتواند به طور یکپارچه با سایر پنل های HMI در اندازه های مختلف مقیاس شود.

مطلب پیشنهادی:
ایمنی در سیستم های اتوماسیون

همچنین می‌خواهم بتوانم گرافیک‌های مبتنی بر HTML را از داخل نرم‌افزار TIA Portal زیمنس ایجاد کنم و به راحتی با برنامه‌های پی ال سی S7-1500 موجود خود ادغام کنم.
به امنیت شبکه تعبیه شده در پنل نیاز دارم و پشتیبان گیری خودکار برنامه دارم. پنل HMI باید دارای عملکرد بالا و گرافیک روشن و واضح باشد. باید پنل را با استفاده از Profinet به شبکه وصل کنم.
بهترین پنل برای برآوردن این الزامات چیست؟ من می بینم که خط جدید پنل راحتی معماری واحد زیمنس HMI دقیقا می تواند نیازهای من را برآورده کند.

من فکر می کنم MTP 1200 پنل HMI عالی برای این برنامه است. حتی بیشتر، برنامه های نوشته شده برای پنل HMI را می توان بر روی پانل های MPT در اندازه های مختلف، بدون تغییر استفاده کرد.

بهترین پنل HMI

مثال 2)پنل HMI پایه

اما اگر نیازهای من اساسی‌تر باشد و بودجه‌ام کم باشد، چه؟ اگر ادغام با پورتال TIA زیمنس دغدغه اصلی من است، پس پنل پایه HMI KTP 1200 همان چیزی است که به آن نیاز دارم. به اندازه MTP 1200 پیشرفته نیست، اما همچنان قدرتمند، سریع و قابل تنظیم مانند پنل های HMI معماری یکپارچه است.
پنل های پایه KTP دارای قیمتی باارزش هستند، اما همچنان ناهموار هستند و ویژگی های عملکردی عالی دارند.

بهترین پنل HMI

مثال 3) یک پنل HMI شبکه بی سیم

فرض کنید من یک پنل HMI در یک کارخانه دارم و یک پنل HMI می خواهم که بتواند به صورت بی سیم با کنترلر من ارتباط برقرار کند. از کدام HMI می توانم برای رفع این نیاز استفاده کنم؟
سیستم Maple Systems دارای یک پنل HMI ناهموار و همه کاره در یک محفظه با استاندارد IP65 با اتصال Wi-Fi است.
پنل HMI 5103L دارای صفحه نمایش لمسی 10 اینچی، صفحه نمایش LCD روشن است و برای ایمنی و راحتی می تواند با ولتاژ 24 ولت DC کار کند. این پنل HMI عالی برای نظارت بر سطح مخزن و سایر سنسورها و تجهیزات کارخانه در فیلد است.

بهترین پنل HMI

مثال 4) اتصال Ethernet I/P

اگر لازم باشد پنل HMI خود را به شبکه اترنت/IP متصل میکنیم، همانطور که ملاحظه می کنید برای Rockwell Automation PLC وصل کرده ایم و دستگاهی مانند بارکدخوان را برای سیستم توزین و توزیع وصل شده؟
پاسخ ممکن است انتخاب یک مدل استاندارد PanelView Plus 7 با نمایشگر 9 اینچی برای نظارت بر روند توزین باشد.

مطلب پیشنهادی:
اسناد ابزار دقیق

بهترین پنل HMI

اگر من هم همین نیاز را دارم اما برای استفاده در یک محیط اتاق تمیز، مانند یک کارخانه داروسازی، به یک پنل کاملا سازگار نیاز دارم، می‌توانم مدل عملکرد فولاد ضد زنگ PanelView Plus 7 را انتخاب کنم.
و اگر من نیاز به کار در یک محیط خطرناک داشته باشم، مدل ArmorView Plus7 یک انتخاب عالی است، با یک محفظه با استاندارد IP66 که نیازی به نصب در پنل ندارد. هر یک از این پایانه ها برای قابلیت اطمینان و عملکرد، از توپولوژی شبکه اترنت حلقه ای مقاوم در برابر خطا پشتیبانی می کنند.

بهترین پنل HMI

خلاصه

در این مقاله، برخی از متداول ترین ویژگی های پنل های HMI، از اندازه تا امکانات رابط، همراه با انواع طرح های پنل از سازندگان برتر را به شما نشان دادیم.
بنابراین، با همه ویژگی‌های جالب، انواع رابط‌ها و انتخاب‌های نرم‌افزاری، بهترین پنل HMI برای برنامه شما واقعاً کدام است؟ پاسخ این است که به بهترین وجه با نیازها و بودجه شما مطابقت دارد!
اگر در مورد انتخاب پنل HMI مناسب برای برنامه خود سؤالی دارید، آنها را در بخش نظرات اضافه کنید و مهندسان اتوماسیون ما با بیش از 20 سال تجربه شما را با پاسخ دقیق و عمیق به سؤال شما شگفت زده خواهند کرد.

[fusion_person name=”تیم تولیدمحتوای میراکنترل” title=”میراکنترل؛کنترل فرایند اتوماسیون” picture=”https://miracontroller.com/wp-content/uploads/2021/02/icons8-manager-80.png” picture_id=”21002|full” pic_link=”” linktarget=”_self” pic_style=”” pic_style_blur=”” pic_style_color=”” pic_bordersize=”” pic_bordercolor=”” pic_borderradius=”” hover_type=”none” background_color=”” content_alignment=”center” icon_position=”bottom” social_icon_boxed=”” social_icon_boxed_radius=”” social_icon_color_type=”” social_icon_colors=”” social_icon_boxed_colors=”” social_icon_tooltip=”left” blogger=”” deviantart=”” digg=”” dribbble=”” dropbox=”” facebook=”” flickr=”” forrst=”” instagram=”” linkedin=”” myspace=”” paypal=”” pinterest=”” reddit=”” rss=”” skype=”” soundcloud=”” spotify=”” tumblr=”” twitter=”” vimeo=”” vk=”” whatsapp=”https://wa.me/989125376505″ xing=”” yahoo=”” yelp=”” youtube=”” email=”info@miracontroller.ir” show_custom=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است. استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.[/fusion_person][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه عملکرد ایمنی ابزار دقیق، یک حلقه کنترل در یک فرآیند یا دستگاه است که هدف آن ایمنی است. SIF، اختصار …

پکینگ استم شیر – روش تعویض

پکینگ استم شیر – روش تعویض

زمان مطالعه: ۳ دقیقه پکینگ استم ولو یا “پکینگ استم شیر”، فرآیندی است که در آن دنباله گلند ولو با مواد بسته‌بندی تنظیم می‌شود …

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه یک شیر، یک جزء است که می‌توان آن را در یک سیستم جریان سیالات و همچنین در یک سیستم فشاری …

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله، ما به بحث درباره کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در میدان می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای …

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه هنگامی که فشار به ترانسمیتر اعمال می‌شود، مقادیر حداقل و حداکثر برای محدوده اندازه‌گیری LRV و URVمی‌توانند با استفاده از …

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به طراحی پاور ساپلای ۲۴ ولت مستقیم و کلیدهای مدار (نمایه‌ی فاز‌های طراحی) می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم …

بهینه سازی معماری پی ال سی

بهینه سازی معماری پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این مقاله به بررسی تأثیر توزیع و چگالی ورودی/خروجی‌ها و ماژول‌ها بر هزینه سخت‌افزار می‌پردازد، به عبارت دیگر چگونگی بهینه‌سازی …

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

زمان مطالعه: ۴ دقیقه در این مقاله، ما به بررسی روش انتخاب پردازنده مرکزی (CPU) و توضیح گزینه‌های اصلی برای معماری سیستم کنترل می‌پردازیم …

انتخاب HMI

انتخاب HMI

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله انتخاب پنل HMI  را مورد بررسی قرار می دهیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل انتخاب HMI …

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در این مقاله، ما در مورد موضوع اجزای مختلف طرح سیستم دی سی اس و ماژول‌های آن مانند پردازنده‌ها و …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.