وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر فشار / تأثیر ترانسمیتر های فشار راداری بر قابلیت پمپ ها

تأثیر ترانسمیتر های فشار راداری بر قابلیت پمپ ها

تأثیر ترانسمیتر های فشار راداری بر قابلیت پمپ ها
زمان مطالعه: 5 دقیقه

یک پمپ پس از چک دستی می تواند ظرف چند روز دچار مشکل شود و این مشکلات ممکن است تا دور بعدی ، شاید تا شش ماه بعد مشخص نگردد.

در این مقاله چگونگی نصب سنسورهای بی سیم به خصوص ترانسمیتر فشار راداری بر روی پمپ ها برای کاهش خرابی ، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و بهبود قابلیت اطمینان مورد بحث قرار می گیرد.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰چک کردن دستی در مقابل نظارت آنلاین

🔰مانیتورینگ نمودن عملکرد پمپ ها

 

تخمین زده می شود که پمپ ها 7 درصد از کل هزینه تعمیر و نگهداری یک کارخانه یا پالایشگاه را به خود اختصاص دهند و خرابی پمپ 0.2٪ تولید از دست رفته را به عهده دارد. شکل زیر علل معمول خرابی پمپ را نشان می دهد و اثرات خرابی آن بر روند ، تجهیزات پمپ ، محیط و خود تجارت را نشان می دهد. اگر پمپ ها به مانیتورینگ وضعیت آنلاین بی سیم مجهز شوند ، می توان این هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

تأثیر ترانسمیتر های فشار راداری بر قابلیت پمپ ها

چک کردن دستی در مقابل نظارت آنلاین

تعمیر و نگهداری  پمپ ها معمولاً به صورت دستی یا از طریق نظارت آنلاین انجام می شود. هدف هر دو برای جلوگیری از خرابی هایی است که نیاز به تعمیرات گران قیمت دارند و باعث کند شدن یا خاموش شدن روند فرآیند می شوند. با این حال ، چک کردن دستی برای شناسایی اختلالات عملکرد سیستم شاید به موقع انجام نگیرد و این امر مشکلات اساسی در عملکرد سیستم به وجود آورد یا حتی کل فرآیند را از کار بیندازد. یک پمپ پس از بررسی دستی می تواند ظرف چند روز دچار مشکل شود و این مشکلات ممکن است تا دور بعدی ، شاید شش ماه بعد دیده نشود.

مطلب پیشنهادی:
ترانسمیتر فشار زیمنس برای راه اندازی ایمن و از راه دور

چند پمپ که برای عملکرد حیاتی تلقی می شوند ، ممکن است دارای نظارت مبتنی بر شرایط آنلاین از طریق ترانسمیتر فشار راداری باشند. در یک پالایشگاه نفت معمولی ، این ممکن است تقریباً 10 درصد از پمپ ها را تشکیل دهد. این امر باعث می شود حدود 90 درصد از پمپ ها در معرض چک کردن دستی قرار بگیرند.

طی چند سال گذشته ، هزینه نصب سیستم های مانیتورینگ آنلاین سیمی مانع از گسترش نظارت بر وضعیت آنلاین شده است و این موضوع فراتر از حیاتی ترین پمپ ها شده است. چالش های مربوط به مقاوم سازی راه حل های 4 تا 20 میلی آمپری سیم یا پروتکل فیلدباس پیچیدگی ، دشواری نصب و هزینه قابل توجه آنها است. بسیاری از پمپ ها در مناطق خطرناک یا در مکان هایی قرار دارند که دسترسی به آنها بسیار مشکل است. در بسیاری از این موارد ، استفاده از ترانسمیتر های فشار سیمی ممکن است بسیار گران باشد و شاید استفاده از آنها امکان پذیر نباشد.

مزیت اصلی سیستم های بی سیم (راداری) این است که نصب آنها در همه جا به روشی کارآمد ، به موقع و مقرون به صرفه و آسان است. با استفاده از تکنیک های پیش بینی نگهداری با داده های جمع آوری شده از سنسورهای بی سیم (راداری) ، مشتریان می توانند خرابی پمپ را به حداقل برسانند.

روش های اصلی برای به حداقل رساندن خرابی پمپ ، استفاده از سنسورهای بی سیم (راداری) و تعمیر و نگهداری پیش بینی شده برای نظارت بر پمپ ، یا دیگر موارد است.

مانیتورینگ نمودن عملکرد پمپ ها

سیستم سیل فلاش (Seal Flush) یک راه حل بسیار مناسب برای اندازه گیری آنلاین (در بالا یک ترانسمیتر فشار و در پایین یک ترانسمیتر سطح قرار دارد).

آخرین نسخه استاندارد 682 موسسه نفت آمریکا (API) اکنون ترجیحی را برای ترانسمیتر های سطح و فشار به جای سوئیچ ها برای تشخیص هشدارهای سطح یا فشار در نظر گرفته است. استفاده از ترانسمیتر ها نمای بهتری از مخازن و پمپ های مربوط به آن را فراهم می کند. یک سیگنال سطح همچنین امکان نظارت بر میزان تغییر سطح مخزن را برای نشانه های اولیه خرابی بالقوه فراهم می کند.

مطلب پیشنهادی:
مشخصات دقت در ترانسمیتر فشار

تأثیر ترانسمیتر های فشار راداری بر قابلیت پمپ ها

شکل بالا یک سیستم مانیتورینگ بی سیم (راداری) مطابق با استاندارد API Piping Plan 52 را برای یک سیستم فلاش سیل تحت فشار را نشان می دهد که  معمولاً برای سیستم های لوله کشی محصولاتی است که  خطرناک هستند ، مورد استفاده قرار می گیرد. افزایش فشار در ترانسمیتر فشار نشان دهنده نشتی از فرآیند به مایع میانی (بافر) است که در اثر فشار جو ، مایع فرآیند پمپاژ شده بخار می شود. به همین ترتیب ، اگر سیال پمپ شده در فاز مایع در فشار اتمسفر باقی بماند ، افزایش سطح نشان دهنده نشتی از فرآیند به مایع میانی(بافر) است. اگر  سطح به آرامی کاهش می یابد طبیعی است ، اما افزایش ناگهانی و تغییر سطح  اگر با سرعت صورت گیرد نشان می دهد که مایع میانی(بافر) از طریق سیل ( Seal) خارج شده و به بیرون نشت می کند.

ترانسمیتر های فشار موجود در فضای کارخانه  به راحتی با ترانسمیتر های فشار بی سیم  (راداری) جایگزین می شوند تا نظارت آنلاین را به صورت مداوم انجام دهند و به موقع نشتی را نشان دهند. مخازن شستشوی آب بندی شده باید به طور دوره ای دوباره پر شوند. نظارت بی سیم (راداری) به طور مداوم بر روی سطح مخزن به کاربر اجازه می دهد تا تشخیص دهد چه زمانی و کجا باید دوباره مخزن از مایع پر شود. علاوه بر این ، با استفاده از این ترانسمیتر های فشار و سطح به طور مداوم از طریق یک ترانسمیتر  ، یک سیستم نظارت آنلاین می تواند میزان تغییر در اندازه ی سطح  با هشدار دادن به عملیات یا در صورت لزوم اگر نیاز به  تخلیه مایعات باشد این کار سریعتر از حد نرمال کنترل می گردد. این کار زمان بیشتری را برای بر طرف کردن مشکلات پمپ در اختیار اپراتور قرار می دهد.

شرکت مهندسین یارا رهاورد آریانا (میراکو) در زمینه تامین تجهیزات راداری به خصوص ترانسمیتر های فشار از برترین برند های موجود در جهان از جمله روزمونت،اندرس هاوزر ، یوکوگاوا ، زیمنس و … فعالیت های گسترده ای را در سال های گذشته انجام داده است که قرار داد این شرکت با تعدادی از پتروشیمی های بزرگ کشور گواهی بر این موضوع می باشد.

مطلب پیشنهادی:
ماشین حساب DP برای اندازه گیری سطح رابط

داشتن دانش فنی کافی از این تجهیزات نیازمند سال ها تجربه می باشد که متخصصین ما در این شرکت از آن بهره می برند و این موضوع باعث گردیده است تا این شرکت نسبت به سایر تامین کنندگان متمایز گردد. متخصصین این شرکت علاوه بر تامین تخصصی تجهیزات بی سیم (راداری) جهت ارائه خدمات برتر از جمله مشاوره و برنامه ریزی در خصوص تجهیزات ابزار دقیق مراکز صنعتی و پتروشیمی های سراسر کشور نیز فعال می باشند.

برای ارتباط مستقیم با مشاورین و متخصصین شرکت مهندسین یارا رهاورد آریانا ، با مراجعه به قسمت (( تماس با ما )) مراجعه کرده تا به طور مستقیم با این عزیزان در ارتباط باشید.

برای سفارش و یا خرید محصولات ترانسمیتر فشار و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

 

منبع:

www.processingmagazine.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

زمان مطالعه: ۴ دقیقه در این مقاله، ما به بررسی روش انتخاب پردازنده مرکزی (CPU) و توضیح گزینه‌های اصلی برای معماری سیستم کنترل می‌پردازیم …

انتخاب HMI

انتخاب HMI

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله انتخاب پنل HMI  را مورد بررسی قرار می دهیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل انتخاب HMI …

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در این مقاله، ما در مورد موضوع اجزای مختلف طرح سیستم دی سی اس و ماژول‌های آن مانند پردازنده‌ها و …

بررسی کلی پی ال سی های زیمنس - S7-1500، S7-1200، S7-400، S7-300

بررسی کلی پی ال سی های زیمنس – S7-1500، S7-1200، S7-400، S7-300

زمان مطالعه: ۸ دقیقه زیمنس یک شرکت چند‌ملیتی معروف است که در انواع صنایع از جمله انرژی، بهداشت، حمل و نقل، و اتوماسیون صنعتی …

تنظیمات سخت‌افزاری S7-1200 - آموزش‌های پی ال سی زیمنس

تنظیمات سخت‌افزاری S7-1200 – آموزش‌های پی ال سی زیمنس

زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه S7-1200 PLC یک راه‌حل کوچک، مدولار و پرکاربرد با هزینه مناسب است که امکانات گسترده‌ای از جمله گزینه‌های ارتباطی، حافظه، …

مراحل پیکربندی ارتباط TCP/IP در زیمنس S7-1200 PLC

مراحل پیکربندی ارتباط TCP/IP در پی ال سی زیمنس S7-1200

زمان مطالعه: ۴ دقیقه با توجه به مدل OSI معروف (مدل ارتباطات سیستم‌های باز)، TCP/IP یک پروتکل لایه حمل و نقل است. TCP/IP مخفف …

سیستم کنترل هوشمند بویلر مبتنی بر اینترنت اشیا با پی ال سی ابری و اسکادا

سیستم کنترل هوشمند بویلر مبتنی بر اینترنت اشیا با پی ال سی ابری و اسکادا

زمان مطالعه: ۵ دقیقه سیستم هوشمند بویلر WECON از یک ساختار سه لایه تشکیل شده است: لایه برنامه، لایه شبکه، و لایه سنسور. 🔹ارائه …

توضیحاتی درباره تنظیم ابزارات

توضیحاتی درباره تنظیم ابزارات

زمان مطالعه: ۴ دقیقه تنظیم پارامتر برای هر سیستم اندازه‌گیری یا کنترل عملیاتی، محدوده تغییرات متغیر فرآیندی است. این شامل تنظیم همزمان ترانسمیتر و …

اورینگ (O-Ring) چیست؟

اورینگ (O-Ring) چیست؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه اورینگ یک حلقه یا حلقه دونات شکل است که عموماً از الاستومر قالب گیری می شود، اگرچه اورینگ ها نیز …

فرآیند‌های نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا

فرآیند‌های نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در این مقاله، ما درباره فرآیندهای نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا صحبت خواهیم کرد. در اینجا ما بررسی‌های سیستم …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.