وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر جریان / تصفیه آب تولید شده از نفت نیاز به اندازه گیری دقیق دارد

تصفیه آب تولید شده از نفت نیاز به اندازه گیری دقیق دارد

تصفیه آب تولید شده نیاز به اندازه گیری دقیق دارد
زمان مطالعه: 6 دقیقه

تولید نفت به آب نیاز دارد، هم در سایت‌های حفاری چاه معمولی و هم در تولید شکست هیدرولیکی (فرکینگ). با این حال، انواع مختلفی از آب در بازی وجود دارد، از آبی که به چاه ها تزریق می شود تا آبی که با نفت تولید می شود. در برخی از میادین غیرمتعارف‌تر در ایالات متحده که در آن نفت تولید می‌شود، تخمین‌های گزارش سال 2018 مؤسسه علوم زمین آمریکا، آب در صنعت نفت و گاز، مصرف 10 بشکه آب را برای هر بشکه نفت پمپاژ شده از زمین نشان می‌دهد. این نشان دهنده هزینه قابل توجهی برای تولیدکنندگان و بهره برداران است زیرا هزینه تصفیه و دفع آب تولیدی می تواند تا 5 دلار در هر بشکه باشد. برای کمک به مدیریت این هزینه‌ها، بسیاری از تولیدکنندگان و اپراتورها به ابزار دقیق برای اندازه‌گیری و ردیابی جریان آب از طریق سیستم‌های خود و سایت‌های تصفیه و دفع روی می‌آورند.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰آب تزریقی یا آب پمپاژ شده

🔰تصفیه آب تولید شده

🔰فن آوری برای اندازه گیری آب تولید شده

🔰نظارت و اندازه گیری حیاتی می شود

 

در تمام موارد مصرف آب، دستورالعمل های دقیقی وجود دارد که باید به آنها پایبند بود، از جمله مقررات زیست محیطی و حسابداری. و اگرچه ممکن است این موارد از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد، برآوردن الزامات ذکر شده بسته به نوع تجهیزات اندازه گیری مورد استفاده می تواند چالش برانگیز باشد.

هنگام انتخاب دستگاه‌های اندازه‌گیری برای نظارت بر آب تولید شده، نه تنها قیمت، بلکه دوام نیز در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، یک فلومتر با قطعات متحرک، در معرض فرسایش زباله های موجود در آب قرار می گیرد و در دراز مدت ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.

آب تزریقی یا آب پمپاژ شده

این که آیا آب برای شکستگی هیدرولیکی تزریق می شود یا همراه با هیدروکربن پمپ می شود، دانستن مقادیر دقیق آب جاری از طریق لوله ها یا چاه اهمیت حیاتی دارد. افزایش مقررات و بررسی های زیست محیطی، حسابداری دقیقی از منتقد آب می کند.

تعدادی از موارد خاص وجود دارد که نیاز به مدیریت دقیق آب دارد، از جمله:

  • خورندگی بالقوه و شوری لوله ها و تجهیزات تاثیرگذار آب
  • کیفیت فرآیند جداسازی
  • نگهداری از مخلوط صحیح دوغاب (آب و ماسه) هنگام تزریق
مطلب پیشنهادی:
TORBAR چیست ؟

آب خورنده، یعنی آبی که ممکن است حاوی مواد شیمیایی یا ذرات و باکتری باشد، یا آب با محتوای نمک بالا، می تواند به تجهیزات و لوله ها آسیب برساند. آب با محتوای شور بالا (آب شور) به قوانین زیست محیطی سختگیرانه مربوط به نحوه استفاده از آن محدود می شود. به عنوان مثال نمی توان از آن برای آبیاری استفاده کرد زیرا به خاک و گیاهان آسیب می رساند. در نتیجه، آب شور جمع آوری شده و از طریق خطوط لوله یا کامیون به مراکز تصفیه فرستاده می شود. برای کمک به جبران هزینه های تصفیه و دفع، می توان مقداری از آب تولید شده را برای تزریق مجدد استفاده کرد. با این حال، مدیریت دقیق میزان مصرف آب با محتوای شور بالا برای جلوگیری از نمک در چاه و غیرمولد شدن آن بسیار مهم است. برای این منظور، اندازه گیری دقیق و قابل اعتماد آب تولید شده، همراه با آب شیرینی که با آن مخلوط می شود، برای عملکرد پایدار چاه حیاتی می شود.

حتی در فرآیند جداسازی آب و هیدروکربن، این احتمال وجود دارد که آب باقیمانده در پایان آن فرآیند برای استفاده نامناسب باشد و باید برای تصفیه بیشتر به داخل چاه یا مخازن ذخیره‌سازی پمپ شود.

حفظ یک مخلوط دوغاب صحیح برای تزریق در یک فرآیند هیدرولیک ضروری است، در غیر این صورت می تواند سیستم ها را مسدود یا آسیب برساند. مخلوط دوغاب تزریقی نیز بر آنچه که از چاه بیرون می آید تأثیر می گذارد، که دوباره شامل آب می شود.

تصفیه آب تولید شده

درست مانند فاضلاب شهری و صنعتی، تصفیه آب تولیدی در تولید روغن نیز مورد نیاز و تنظیم شده است. در هر مورد، الزامات حکم می کند که آب تصفیه و به درستی دفع شود تا از رعایت محیط زیست اطمینان حاصل شود.

در یک سناریوی تصفیه آب تولید شده معمولی، مخلوط پمپ شده از چاه به جداکننده‌ها وارد می‌شود تا روغن را حذف کند، که برای پردازش بیشتر فرستاده می‌شود. آب حذف شده که به مخازن نگهدارنده پمپ می شود در انتظار انتقال به یک مرکز دفع یا تصفیه فاضلاب است (این می تواند در محل یا خارج از محل باشد). اغلب، آب از طریق کامیون ها به این مراکز تصفیه منتقل می شود که تأثیر هزینه آب بر عملیات را افزایش می دهد. برای جبران این هزینه ها، بسیاری از تولیدکنندگان اکنون در خطوط لوله سرمایه گذاری می کنند که چالش های خود را ایجاد می کند.

مطلب پیشنهادی:
تاریخچه اندازه گیری

هنگام انتقال آب از مخازن نگهدارنده تولید به مرکز تصفیه از طریق خط لوله، تشخیص نشت بسیار مهم می شود. از آنجایی که آب بسیار شور است، نشت‌ها می‌توانند تأثیر مخربی بر منطقه داشته باشند، پوشش گیاهی را از بین ببرند و آن را به گونه‌ای تبدیل کنند که خاک نتواند زندگی گیاهان را برای سال‌های آینده پشتیبانی کند. در نتیجه، اندازه‌گیری دقیق آب در سراسر خط لوله برای شناسایی زودهنگام هرگونه نشت احتمالی ضروری است. هنگامی که آب در مراکز تصفیه قرار می گیرد، فرآیند تصفیه، تبخیر و یا تصفیه شیمیایی را طی می کند تا مواد شیمیایی مضر و نمک ها، زباله ها و باکتری ها را حذف کند. بسته به درصد شوری، آب ممکن است در چاه های دفع آب شور نیز ذخیره شود.

فن آوری برای اندازه گیری آب تولید شده

به طور سنتی، اپراتورهای چاه نفت از فلومتر توربین برای اندازه گیری آنچه از چاه بیرون می آمد استفاده می کردند. فلومتر توربین می تواند در مرحله راه اندازی یک پروژه مقرون به صرفه باشد، زیرا آنها نسبتا مقرون به صرفه هستند. با این حال، این واقعیت که آنها دارای قطعات متحرک هستند، آنها را در برابر سایش آسیب پذیر می کند، به ویژه هنگامی که با مواد خورنده استفاده می شود.

اخیراً گرایشی به استفاده از فناوری‌های جایگزین وجود داشته است که نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند اما هنوز اندازه‌گیری دقیق و قابل اعتماد جریان را ارائه می‌دهند. فلومتر های مغناطیسی خوانش دقیقی از آب تولید شده و دوغاب در حال جریان از طریق لوله ها را ارائه می دهد. به طور سنتی، به دلیل ماهیت نارسانایی بیشتر سیالات، این فلومتر ها برای صنعت هیدروکربن در نظر گرفته نمی شدند. امروزه با روش‌های مختلف اکتشاف مانند شکستگی هیدرولیکی، همراه با افزایش تمرکز بر مدیریت آب، به سرعت در حال تبدیل شدن به فلومتر انتخابی برای کاربردهایی هستند که سیال رسانا است.

فلومتر مغناطیسی، یا همان طور که ماگ متر نیز شناخته می شود، بر اساس قانون الکترومغناطیس فارادی عمل می کند. به جای قطعات متحرک، آنها دارای سنسورهایی هستند که ولتاژ القایی ایجاد شده هنگام حرکت سیال رسانا در یک میدان مغناطیسی را اندازه گیری می کنند. این ولتاژ القایی متناسب با سرعت سیال است، که وقتی با سطح مقطع فلومتر استفاده می شود، اندازه گیری جریان حجمی بسیار دقیقی را ارائه می دهد. از آنجایی که آب خالص رسانا نیست، در فلومتر مغناطیسی ثبت نمی شود. اما آب تولید شده به دور از خالص و تمیز است. هر چه میزان ناخالصی‌ها در آب بیشتر باشد، سیال رسانایی بیشتری خواهد داشت و مزایایی را که فناوری فلومتر مغناطیسی می‌تواند برای اندازه‌گیری جریان سیال ارائه دهد، افزایش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:
بررسی سلامت فلومترها در عملیات کارخانه

عیب‌یابی تأیید فلومتر نیز نقش مهمی در توانایی اپراتور برای نشان دادن انطباق با مقررات زیست‌محیطی دارد. فلومتر مغناطیسی با قابلیت تأیید فلومتر هوشمند داخلی می تواند به افزایش فاصله بین چرخه های اثبات کمک کند، می تواند برای تولید گزارش های انطباق استفاده شود، و همچنین می تواند هشدارهای اولیه را در مورد مشکل احتمالی فلومتر ارائه دهد. این عیب‌یابی پیشرفته را می‌توان برای اطمینان در عملکرد فلومتر، ساده‌سازی الزامات گزارش انطباق، و کمک به استفاده بهتر از کارکنان تعمیر و نگهداری محدود، تنها با فرستادن آنها برای کار روی فلومتر در صورت بروز مشکل، استفاده کرد.

نظارت و اندازه گیری حیاتی می شود

در میادین نفتی، پایش و اندازه گیری آب تولیدی حیاتی تر شده است. در زمانی که رعایت استانداردها و مقررات زیست محیطی می تواند به یک دردسر اداری تبدیل شود، داشتن ابزار اندازه گیری مناسب که گزارش دهی را آسان تر می کند، یک مزیت است.

بسیاری از داده‌های تشخیصی جمع‌آوری‌شده از فلومترهای امروزی با استانداردهای گزارش‌دهی مطابقت دارد و توسط آژانس‌هایی که به گزارش‌دهی نیاز دارند پذیرفته می‌شوند. این امر زمان صرف شده برای ردیابی مجموع جریان را کاهش می دهد و به هیچ وجه بر تولید تأثیر نمی گذارد. با دسترسی به عیب‌یابی دیجیتالی ترانسمیتر، داده‌ها را می‌توان در حین استفاده از فلومتر جمع‌آوری کرد.

[fusion_person name=”تیم تولیدمحتوای میراکنترل” title=”میراکنترل؛کنترل فرایند اتوماسیون” picture=”https://miracontroller.com/wp-content/uploads/2021/02/icons8-manager-80.png” picture_id=”21002|full” pic_link=”” linktarget=”_self” pic_style=”” pic_style_blur=”” pic_style_color=”” pic_bordersize=”” pic_bordercolor=”” pic_borderradius=”” hover_type=”none” background_color=”” content_alignment=”center” icon_position=”bottom” social_icon_boxed=”” social_icon_boxed_radius=”” social_icon_color_type=”” social_icon_colors=”” social_icon_boxed_colors=”” social_icon_tooltip=”left” blogger=”” deviantart=”” digg=”” dribbble=”” dropbox=”” facebook=”” flickr=”” forrst=”” instagram=”” linkedin=”” myspace=”” paypal=”” pinterest=”” reddit=”” rss=”” skype=”” soundcloud=”” spotify=”” tumblr=”” twitter=”” vimeo=”” vk=”” whatsapp=”https://wa.me/989125376505″ xing=”” yahoo=”” yelp=”” youtube=”” email=”info@miracontroller.ir” show_custom=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است. استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.[/fusion_person][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه یک شیر، یک جزء است که می‌توان آن را در یک سیستم جریان سیالات و همچنین در یک سیستم فشاری …

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله، ما به بحث درباره کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در میدان می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای …

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه هنگامی که فشار به ترانسمیتر اعمال می‌شود، مقادیر حداقل و حداکثر برای محدوده اندازه‌گیری LRV و URVمی‌توانند با استفاده از …

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به طراحی پاور ساپلای ۲۴ ولت مستقیم و کلیدهای مدار (نمایه‌ی فاز‌های طراحی) می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم …

بهینه سازی معماری پی ال سی

بهینه سازی معماری پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این مقاله به بررسی تأثیر توزیع و چگالی ورودی/خروجی‌ها و ماژول‌ها بر هزینه سخت‌افزار می‌پردازد، به عبارت دیگر چگونگی بهینه‌سازی …

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

زمان مطالعه: ۴ دقیقه در این مقاله، ما به بررسی روش انتخاب پردازنده مرکزی (CPU) و توضیح گزینه‌های اصلی برای معماری سیستم کنترل می‌پردازیم …

انتخاب HMI

انتخاب HMI

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله انتخاب پنل HMI  را مورد بررسی قرار می دهیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل انتخاب HMI …

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در این مقاله، ما در مورد موضوع اجزای مختلف طرح سیستم دی سی اس و ماژول‌های آن مانند پردازنده‌ها و …

بررسی کلی پی ال سی های زیمنس - S7-1500، S7-1200، S7-400، S7-300

بررسی کلی پی ال سی های زیمنس – S7-1500، S7-1200، S7-400، S7-300

زمان مطالعه: ۸ دقیقه زیمنس یک شرکت چند‌ملیتی معروف است که در انواع صنایع از جمله انرژی، بهداشت، حمل و نقل، و اتوماسیون صنعتی …

تنظیمات سخت‌افزاری S7-1200 - آموزش‌های پی ال سی زیمنس

تنظیمات سخت‌افزاری S7-1200 – آموزش‌های پی ال سی زیمنس

زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه S7-1200 PLC یک راه‌حل کوچک، مدولار و پرکاربرد با هزینه مناسب است که امکانات گسترده‌ای از جمله گزینه‌های ارتباطی، حافظه، …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.