وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر فشار / رگولاتور کاهش فشار سری EZR

رگولاتور کاهش فشار سری EZR

رگولاتور کاهش فشار سری EZR
زمان مطالعه: 9 دقیقه

رگولاتور کاهش فشار نوع EZR برای سیستم های انتقال/توزیع گاز طبیعی و کاربردهای صنعتی/تجاری طراحی شده است. نوع EZR عملکرد نرم، بی صدا، خاموشی محکم و عمر طولانی را حتی در سرویس های کثیف ارائه می دهد.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

[fusion_text]

 

مقدمه

دوشاخه فلزی فعال داخلی رگولاتور کاهش فشار نوع EZR، معایب مربوط به رگولاتورهای  boot-style را از بین می برد و مسیر جریان مهندسی شده ویژه، زباله ها را منحرف می کند و از seat در برابر آسیب و فرسایش محافظت می کند EZR همراه با یک خلبان سری 161EB یا 161AY و محدود کننده نوع 112 یا با یک پایلوت سری PRX (با محدود کننده یکپارچه) استفاده می شود.

رگولاتور کاهش فشار نوع EZR را می توان با تغییر به یک سیستم پایلوت امدادی به یک شیر فشار بالا یا تنظیم کننده فشار برگشتی تبدیل کرد. یک صافی ورودی اختیاری از ورود ذرات بزرگ به شیر اصلی جلوگیری می کند و آسیب به قطعات داخلی را محدود می کند. فیلتر تامین پایلوت نوع 252 (اختیاری) را می توان برای جلوگیری از ورود زباله های خط لوله به پایلوت اضافه کرد. برای محافظت در برابر فشار و/یا فشار بیش از حد، EZR با یک دستگاه slam-shut یکپارچه در دسترس است.

ویژگی ها و مزایا رگولاتور کاهش فشار نوع EZR

خاموش شدن محکم :

سری EZR از یک دیافراگم و پلاگ فلزی استفاده می کند که معایب رگولاتورهای سبک boot را از بین می برد. وقتی باز است، پلاگ فلزی ذرات و زباله ها را از دیافراگم منحرف می کند. نتیجه افزایش مقاومت در برابر فرسایش ذرات است که خاموشی عالی را در طول عمر طولانی فراهم می کند. هنگام بسته شدن، فشار بارگذاری و فنر اصلی دیافراگم را روی  seat با لبه مخروطی روی قفس فشار می دهد.

حفاظت از زباله ها (آوار) :

مسیر جریان مهندسی شده مخصوص، همراه با پلاگ فلزی، جریان را از طریق رگولاتور بدون برخورد seat امکان پذیر می کند. افزودن یک فیلتر ورودی اختیاری از ورود ذرات بزرگ به رگلاتور جلوگیری می کند و آسیب به قطعات داخلی را از بین می برد. یک فیلتر تامین پایلوت اختیاری نوع 252 زباله های خط لوله را قبل از رسیدن به پایلوت جمع آوری می کند و احتمال گرفتگی پیلوت را کاهش می دهد.

عملیات بی صدا :

مسیر جریان مهندسی شده ویژه اجازه می دهد تا جریان را از مرکز قفس و از طریق شیارهای قفس به پایین برساند – نویز عملیاتی را کاهش می دهد و سری EZR را به یک تنظیم کننده فوق العاده آرام تبدیل می کند.

دقت بالا :

محدوده فشار خروجی متعدد و باندهای متناسب باریک ارائه شده توسط پایلوت های سری 161EB، سری 161AY و نوع PRX/120 سری EZR را با کنترل دقیق ارائه می کنند. برای برنامه‌هایی که نیاز به کنترل دقیق‌تری دارند، استفاده از پایلوت Type 161AYM، 161EBM یا PRX/120 باعث افزایش دقت تنظیم‌کننده می‌شود.

طول عمر بالا :

طراحی مستحکم سری EZR با پلاگ فلزی و مسیر جریان مهندسی شده خاص، جریان را از طریق رگولاتور بدون برخورد seat امکان پذیر می کند. طراحی دیافراگم امکان گرفتن “ست” که یک مشکل رایج در رگولاتورهای سبک boot است را از بین می برد. برای جلوگیری از آسیب، دیافراگم در هر دو حالت باز و بسته به طور کامل پشتیبانی می شود. این ویژگی‌ها اجزای سری EZR را قادر می‌سازد تا با سایش و پارگی کمتر، طولانی‌تر کار کنند.

مطلب پیشنهادی:
نمونه دیتاشیت خام (اولیه) برای کالیبراسیون فشار

ظرفیت کامل قابل استفاده :

رگلاتور های برند فیشر در آزمایشگاه آزمایش شده اند. 100 درصد از ظرفیت جریان منتشر شده را می توان با اطمینان استفاده کرد.

تست کامل آزمایشگاهی :

آزمایشگاه جریان مدرن امکان آزمایش کامل تمام طرح های جدید را فراهم می کند. آزمایش‌هایی بر روی رگلاتور‌های برند Fisher برای ویژگی‌های عملکردی مانند جریان، استحکام، خاموشی، سازگاری مواد و نویز انجام می‌شود.

تعمیر و نگهداری آسان بر خط :

طراحی با ورودی بالا زمان نگهداری را کاهش می دهد. قطعات تریم را می توان بدون خارج کردن بدنه از خط لوله بازرسی، تمیز و تعویض کرد. هنگام تعویض دیافراگم به تراز خاصی نیاز نیست. سری EZR دارای ساختار E-body است که تغییر رگولاتورهای E-body و شیرهای کنترل موجود را با کیت تریم سری EZR آسان می کند.

طراحی اورینگ :

سری EZR به جای واشر از حلقه های O الاستومری استفاده می کند که باعث کاهش زمان نگهداری و مونتاژ می شود.

نشانگر سفر در حین سرویس :

نشانگر سفر اختیاری به حرکت دقیق مجموعه دیافراگم و پلاگ پاسخ می دهد و موقعیت واقعی شیر را نشان می دهد. نشانگر سفر بازرسی و عیب یابی حین کار را آسان می کند. همچنین در صورت ترکیب با مانیتور موقعیت بی سیم سری 4310 یا 4320 می توان از آن برای هشدار از راه دور و نظارت بر موقعیت پایه استفاده کرد.

تطبیق پذیری :

سری EZR از بدنه E استفاده می کند و مواد استاندارد ساختمانی و اتصالات انتهایی مورد استفاده توسط سایر رگلاتور ها و شیرهای کنترل E-body را در دسترس قرار می دهد. با تغییر به یک سیستم پایلوت امدادی، یک رگولاتور کاهش فشار نوع EZR به راحتی به یک شیر آزاد حجم بالا یا رگلاتور فشار برگشتی بسیار موثر تبدیل می شود.

پایلوت هایی که به راحتی نگهداری می شوند :

پایلوت ها به گونه ای طراحی شده اند که امکان بازرسی سریع و ساده تریم و تعویض قطعات را فراهم می کنند.

پوشش رنگ پودری :

رگلاتورهای Fisher دارای پوشش رنگ پودری هستند که مقاومت بالایی در برابر ضربه، سایش و خوردگی دارند.

دستگاه Slam-shut :

سری EZROSX با دستگاه Slam-shut با قطع کامل جریان در سیستم پایین دست، حفاظت از فشار بیش از حد یا فشار بیش از حد و زیر فشار را فراهم می کند.

اصل عملیات

تا زمانی که فشار خروجی (کنترل) بالاتر از تنظیم فشار خروجی باشد، پلاگ یا دیسک شیر پایلوت بسته می ماند. نیرویی که از فنر اصلی وارد می‌شود، علاوه بر تخلیه فشار ورودی از طریق محدودکننده، فشار بارگذاری رو به پایین را فراهم می‌کند تا دیافراگم شیر اصلی و مجموعه پلاگ را کاملاً بسته نگه دارد.

هنگامی که فشار خروجی کمتر از تنظیم فشار خروجی پایلوت می‌شود، پلاگ یا مجموعه دیسک باز می‌شود. فشار بارگذاری در پایین دست از طریق پایلوت سریعتر از آن که بتوان آن را از طریق خط تغذیه جایگزین کرد، جریان می یابد. این کار فشار بارگذاری بالای مجموعه دیافراگم شیر اصلی و پلاگ را کاهش می دهد و به نیروی نامتعادل بین فشار ورودی و بارگذاری اجازه می دهد بر نیروی فنر اصلی غلبه کند تا دیافراگم و مجموعه پلاگ نوع EZR باز شود.

همانطور که فشار خروجی به سمت تنظیم فشار خروجی افزایش می یابد، دیافراگم پایلوت را در برابر فنر کنترل پایلوت فشرده می کند و به پلاگ شیر یا دیسک بسته می شود. فشار بارگذاری روی دیافراگم نوع EZR و مجموعه پلاگ شروع می شود. فشار بارگذاری، همراه با نیروی فنر اصلی، دیافراگم و مجموعه پلاگ را روی seat لبه مخروطی فشار می دهد و باعث خاموش شدن می شود.

مطلب پیشنهادی:
مزایای ترانسمیتر های فشار نسل جدید

نصب و راه اندازی

طراحی قوی رگولاتور EZR امکان نصب آن را در داخل یا خارج از منزل فراهم می کند. هنگامی که در فضای باز نصب می شود، EZR نیازی به محفظه محافظ ندارد. برای مقاومت در برابر عناصر طراحی شده است و پوشش رنگ پودری آن را در برابر ضربه، ساییدگی و خوردگی محافظت می کند. هنگام نصب در داخل خانه، به هواگیری از راه دور به جز در مورد فنر پایلوت نیازی نیست. این رگولاتور را می توان در گودالی که در معرض سیل قرار می گیرد با هواگیری فنر پایلوت بالاتر از حداکثر سطح سیل ممکن نصب کرد تا بتوان تنظیمات پایلوت را در فشار اتمسفر ارجاع داد.

رگولاتور

سیستم مانیتورینگ

تنظیم نظارت، حفاظت از فشار بیش از حد توسط containment است، بنابراین، هیچ دریچه ای برای تخلیه به اتمسفر وجود ندارد. هنگامی که رگولاتور کار نمی تواند فشار را کنترل کند، یک رگولاتور مانیتور نصب شده به صورت سری، که فشار پایین دست و کنترل را حس می کند، وارد عمل می شود تا فشار پایین دست را کمی بالاتر از فشار معمولی نگه دارد. در شرایط فشار بیش از حد، نظارت مشتری را در خط نگه می دارد. همچنین، آزمایش نسبتا آسان و ایمن است. برای انجام یک آزمایش دوره ای بر روی رگولاتور مانیتورینگ، فشار تنظیم خروجی رگولاتور کار را افزایش داده و فشار خروجی را تماشا کنید تا تعیین کنید که آیا رگولاتور مانیتورینگ فشار خروجی مناسب را بر عهده می گیرد یا خیر.

سیستم های مانیتورینگ گسترده (Wide-Open)

دو نوع سیستم نظارت گسترده وجود دارد : بالادست و پایین دست. تفاوت بین نظارت بالادست و پایین دست در عملکرد رگولاتورهاست که معکوس می باشد. سیستم ها را می توان از مانیتورینگ بالادستی به پایین دستی و بالعکس، به سادگی با معکوس کردن نقاط تنظیم دو تنظیم کننده تغییر داد. تصمیم برای استفاده از یک سیستم نظارتی بالادستی یا پایین دستی عمدتاً به ترجیحات شخصی یا خط مشی شرکت بستگی دارد. در عملکرد عادی یک پیکربندی باز، رگولاتور کار فشار خروجی سیستم را کنترل می کند. با تنظیم فشار خروجی بالاتر، رگولاتور مانیتور فشاری کمتر از نقطه تنظیم خود را حس می کند و سعی می کند فشار خروجی را با باز کردن کاملاً باز کند. اگر تنظیم کننده از کار بیفتد، رگولاتور مانیتورینگ کنترل را به عهده می گیرد و فشار خروجی را در تنظیم فشار خروجی خود نگه می دارد.

در یک سیستم مانیتورینگ EZR کاملا باز، قفل کردن سیستم برابر است با قفل شدن رگولاتور کارگر در یک مانیتور بالادست زمانی که اگزوز پایلوت بالادست به فشار میانی لوله می شود و یک مانیتور پایین دست با اگزوز پایلوت بالادست که به فشار میانی یا خروجی لوله وارد می شود.. با این تنظیمات، دیافراگم رگولاتور مانیتور با هر تغییر بار، موقعیت خود را تغییر می دهد. در یک مانیتور بالادست با لوله اگزوز پایلوت بالادست به پایین دست، قفل شدن در نقطه تنظیم مانیتور رخ می دهد و دیافراگم تنظیم کننده مانیتور کاملاً باز می شود.

رگولاتورهای مانیتورینگ کار

در یک سیستم مانیتورینگ کار، رگولاتور بالادستی به دو پایلوت نیاز دارد و همیشه تنظیم کننده مانیتورینگ است. پایلوت اضافی به مانیتورینگ نظارت اجازه می دهد تا به عنوان یک تنظیم کننده سری عمل کند تا فشار میانی را در طول کارکرد عادی کنترل کند. به این ترتیب هر دو واحد همیشه در حال کار هستند و به راحتی می توان عملکرد صحیح را بررسی کرد. در یک سیستم مانیتورینگ کار، قفل کردن سیستم برابر با قفل کردن رگولاتور پایین دست است.

مطلب پیشنهادی:
بررسی روش کالیبراسیون ترانسمیتر فشار

در عملکرد عادی، رگولاتور کار فشار خروجی سیستم را کنترل می کند. پایلوت کار رگولاتور مانیتورینگ فشار میانی را کنترل می کند و پایلوت مانیتورینگ فشار خروجی سیستم را حس می کند. اگر رگولاتور کار از کار بیفتد، پایلوت مانیتور افزایش فشار خروجی را حس کرده و کنترل را در دست می گیرد.

رگولاتور

توجه : رگولاتور پایین دستی باید برای حداکثر فشار کاری مجاز سیستم درجه بندی شود زیرا در صورت از کار افتادن رگولاتور مانیتورینگ ، این فشار ورودی آن خواهد بود. همچنین، درجه فشار خروجی پایلوت مانیتورینگ و سایر اجزایی که در معرض فشار میانی قرار دارند باید برای فشار ورودی کامل درجه بندی شوند.

حفاظت از فشار بیش از حد

فشار بیش از حد هر بخش از رگولاتور یا تجهیزات مربوطه ممکن است به دلیل ترکیدن قطعات حاوی فشار یا انفجار گاز انباشته شده باعث آسیب شخصی، نشتی یا آسیب مالی شود. برای اطمینان از عدم تجاوز از محدودیت های موجود در بخش مشخصات، دستگاه های کاهش فشار یا محدود کننده فشار مناسب را تهیه کنید. عملکرد رگولاتور در رتبه بندی ها از احتمال آسیب ناشی از منابع خارجی یا زباله های موجود در خط لوله جلوگیری نمی کند. روش‌های متداول حفاظت از فشار بیش از حد خارجی شامل شیرهای کمکی، رگلاتورهای مانیتورینگ و دستگاه‌های خاموش کننده است.

رگولاتور نوع EZROSX برای محافظت از فشار بیش از حد به دستگاه یکپارچه slam-shut متکی است. در صورت افزایش یا کاهش فشار خروجی از میزان تنظیم فشار، slam shut جریان گاز به سیستم پایین دست را به طور کامل قطع می کند.

رگولاتور

اصل عملکرد دستگاه Slam-Shut

نوع EZROSX با دستگاه slam-shut می تواند با قطع کامل جریان گاز به سیستم پایین دست، محافظت در برابر فشار یا فشار بیش از حد و زیر فشار را فراهم کند. slam shut دارای جعبه مکانیزم و دستگاه مانومتریک می باشد. دستگاه مانومتریک یک اکچویتور فنری و دیافراگمی است. حرکت آن مرحله تشخیص جعبه مکانیزم را فعال می کند. خاموش کردن یک فرآیند دو مرحله ای است، مرحله تشخیص و مرحله قدرت. این جدایی بین مرحله تشخیص و مرحله قدرت حداکثر دقت را فراهم می کند و بسیاری از سفرهای نادرست ناشی از ارتعاشات محیطی را کاهش می دهد. دستگاه slam-shut شامل یک شیر بای پس است که اجازه می دهد فشار در هنگام تنظیم مجدد دستگاه برابر شود. هنگامی که دستگاه slam-shut خاموش شد، باید به صورت دستی تنظیم مجدد شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نوع EZROSX، با دفتر فروش محلی خود تماس بگیرید.

اطلاعات سفارش

slotted cage دقیق رگولاتور سری EZR کاهش نویز عالی را ارائه می دهد. برای نصب استاندارد، و همچنین برای به دست آوردن پیش‌بینی نویز برای شرایط نصب و سرویس، لطفاً کاربرگ مشخصات را در پایین راهنمای سفارش در صفحه 32 تکمیل کنید. همه مشخصات را به دقت مرور کنید، سپس راهنمای سفارش را در صفحات 30 و 31 تکمیل کنید. اگر نقطه تنظیم پایلوت درخواست نشود، رگولاتور در حد متوسط تقریبی تنظیم می شود.

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

[/fusion_text][fusion_person name=”تیم تولیدمحتوای میراکنترل” title=”میراکنترل؛کنترل فرایند اتوماسیون” picture=”https://miracontroller.com/wp-content/uploads/2021/02/icons8-manager-80.png” picture_id=”21002|full” pic_link=”” linktarget=”_self” pic_style=”” pic_style_blur=”” pic_style_color=”” pic_bordersize=”” pic_bordercolor=”” pic_borderradius=”” hover_type=”none” background_color=”” content_alignment=”center” icon_position=”bottom” social_icon_boxed=”” social_icon_boxed_radius=”” social_icon_color_type=”” social_icon_colors=”” social_icon_boxed_colors=”” social_icon_tooltip=”left” blogger=”” deviantart=”” digg=”” dribbble=”” dropbox=”” facebook=”” flickr=”” forrst=”” instagram=”” linkedin=”” myspace=”” paypal=”” pinterest=”” reddit=”” rss=”” skype=”” soundcloud=”” spotify=”” tumblr=”” twitter=”” vimeo=”” vk=”” whatsapp=”https://wa.me/989125376505″ xing=”” yahoo=”” yelp=”” youtube=”” email=”info@miracontroller.ir” show_custom=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است. استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.[/fusion_person][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

سوئیچ فشار روی سپریتور

سوئیچ فشار روی سپریتور

زمان مطالعه: ۲ دقیقه سوئیچ فشار سپریتور یک دستگاه ایمنی است که برای جلوگیری از وقوع فشار غیرعادی در سپریتور عمل می‌کند. این دستگاه …

پایه های مقیاس‌های فشار

پایه های مقیاس‌های فشار

زمان مطالعه: ۳ دقیقه برای اندازه‌گیری فشار، سه مقیاس استفاده می‌شود که در ادامه این مقاله بررسی می کنیم. مقیاس فشار مطلق مقیاس فشار …

عناصر فشار دیافراگم

عناصر فشار دیافراگم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه دو دسته اصلی از عناصر دیافراگم وجود دارند: دیافراگم‌های سخت فلزی و دیافراگم‌های متصل به صفحات رانش. 🔹ارائه دهنده: تیم …

اندازه‌گیری سطح هسته‌ای

اندازه‌گیری سطح هسته‌ای

زمان مطالعه: ۲ دقیقه اندازه‌گیری سطح هسته‌ای پیوسته معمولاً در مواردی استفاده می‌شود که سایر فناوری‌ها ناموفق هستند. ایزوتوپ‌های رادیواکتیو مختلف بر اساس قدرت …

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه احتمال خرابی لودسل بسیار زیاد است و می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. خرابی لودسل می‌تواند به دلیل مشکلات مکانیکی، الکتریکی …

طراحی پلن ابزار دقیق

طراحی پلن ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه پلن ابزار دقیق نموداری است که موقعیت جعبه‌های تقاطع، ابزار air header ، پنل محلی و مسیردهی ترتیب ابزار را …

سنسور مجاورتی اولتراسونیک

سنسور مجاورتی اولتراسونیک

زمان مطالعه: ۲ دقیقه سنسور مجاورتی اولتراسونیک از یک ترانسدیوسر برای ارسال و دریافت سیگنال‌های صدای فرکانس بالا استفاده می‌کند. اگر برد صوتی هدف …

تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

زمان مطالعه: ۳ دقیقه یک روش جایگزین برای جداسازی ابزار سنسور فشار از تماس مستقیم با سیال فرایند، پر کردن یا تهویه خطوط impulse …

اصول اولیه ترمیستور

اصول اولیه ترمیستور

زمان مطالعه: ۲ دقیقه ترمیستور یک دستگاه نیمه‌رسانا ساخته‌شده از اکسیدهای فلزی است. ترمیستورها در بسیاری از کاربردها که نیاز به اطلاعاتی در مورد …

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به نحوه عملکرد پروب‌های هادی در سنجش سطح پرداخته می‌شود. پروب‌های هادی بر اساس اصلی عمل می‌کنند …

گیج‌های دما پر شده با مایع چیست؟

گیج‌های دما پر شده با مایع چیست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه گیج‌های دما پر شده با مایع یکی از پرکاربردترین گیج‌های دما در صنایع هستند. در این نوع، مایع در لوله …

چگونگی عملکرد یک گیج لوله بوردن

چگونگی عملکرد یک گیج لوله بوردن

زمان مطالعه: ۳ دقیقه لوله بوردن از یک لوله فرفل شده استفاده می‌کند که با افزایش فشار، به دلیل انبساط، باعث چرخش بازویی که …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.