وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با تجهیزات الکتریکال / زمان استفاده از رله ایمنی پیلز چند منظوره

زمان استفاده از رله ایمنی پیلز چند منظوره

رله ایمنی چند منظوره
زمان مطالعه: 5 دقیقه

رله ایمنی پیلز چند منظوره اغلب بهترین انتخاب برای مواقعی هستند که رله های ایمنی تک کاره به اندازه کافی توانایی ندارند و پی ال سی دارای درجه ایمنی بیش از حد است. در این مقاله زمان استفاده از رله ایمنی چند منظوره را بررسی خواهیم کرد.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰عملکرد محدود کننده رله ایمنی پیلز

🔰عملکرد ساده تر از PLC

🔰هشدارها و ملاحظات

 

بسیاری از ماشین ها و روبات ها برای جلوگیری از تمام یا بخشی از عملکردشان در شرایط اضطراری ، به مدارهای ایمنی نیاز دارند.

از مدارهای ایمنی همچنین برای جلوگیری از عملکرد کلی یا جزیی ماشین آلات و یا ربات ها در حالی که انسان در مجاورت آن ها در حال فعالیت است ، استفاده می شود.

در برخی موارد برای کنترل  مدار های ایمنی  از پی ای سی های دارای درجه ایمنی بالا استفاده می شود.

اما در بسیاری از موارد استفاده از رله  ایمنی پیلز چند منظوره ، گزینه بهتری است.

رله ایمنی چند منظوره پیلز یک تجهیز ایمنی قابل تنظیم با چندین ورودی و خروجی است.

رله پیلز چند منظوره  می تواند جایگزین چند رله ایمنی تک کاره شود که باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها می شود.

از رله های ایمنی چند منظوره پیلز می توان به جای پی ال سی های دارای درجه ایمنی بالا استفاده کرد در حالی که باعث ساده سازی اجرا و صرفه جویی قابل توجهی می شود.

عملکرد محدود کننده رله ایمنی پیلز

سازنده های ماشین آلات صنعتی و ربات ها اغلب مجبورند بسیاری از ورودی و خروجی ها  و عملکرد های ایمنی مربوط به مدار را کنترل کنند.

رایج ترین مدار ایمنی برای ماشین های ساده با حداکثر سه ورودی ایمنی (مانند E-stop و دوکنتاکت ایمنی) می باشد، که از یک رله ایمنی تک کاره پیلز استفاده می شود.

از آنجا که سیستم ایمنی ماشین آلات  یا ربات ها به ورودی های ایمنی بیشتری نیاز دارد ، یک گزینه این است که مدام به آن رله های ایمنی تک کاره پیلز اضافه کنید یا احتمالاً از یک PLC دارای درجه ایمنی بالا استفاده کنید که هزینه زیادی در پی دارد.

مطلب پیشنهادی:
از رله عددی خود مانند رله الکترومکانیکی استفاده نکنید

اگر ورودی و خروجی های ایمنی دستگاه زیاد باشد برای  استفاده از رله ایمنی تک کاره پیلز برای کنترل نظارت ایمنی به تعداد زیادی رله ایمنی پیلز نیاز است که علاوه بر پیچیدگی نصب هزینه قابل توجهی نیز دارد.

هنگامی که از رله های ایمنی زیادی استفاده شود ، عیب یابی بسیار دشوار می شود،زیرا برای تعیین نقطه خرابی نیاز به بررسی هر نقطه اتصال به صورت جز به جز می باشد .

اگر ما نیاز به تغییرات داشته باشیم اجرای تغییرات بسیار دشوار می باشد زیرا نیاز به سیم کشی مجدد  و اغلب نیاز به افزودن رله های ایمنی پیلز بیشتری می باشد.

در تاسیساتی که تعداد ورودی ها و خوجی های ایمنی چهار یا بیشتر است،میتوانیم از یک یا دو رله ایمنی پیلز چند منظوره استفاده کنیم که نصب را بسیار ساده تر میکند و در هزینه بسیار صرفه جویی می شود.

حال از آنجا که به رله های ایمنی پیلز کمتری نیاز است ودر کنار سیم کشی کمتر به فضای کمتری در پنل کنترل نیاز است که باعث کوچکتر شدن پنل و صرفه جویی در هزینه های اولیه کارگر می شود.

رله های ایمنی پیلز در تعدادی از سبک ها موجود است ، از جمله:

  • نظارت کانال دوگانه با تاخیر زمانی
  • کنترل دو طرفه (ایمنی دو دست)
  • نظارت بر پرده نور
  • نظارت بر سرعت
  • کنترل ایستادن موتور.

رله ایمنی چند منظوره

رله های ایمنی چند منظوره پیلز برای پیکربندی یا کار نیاز به نرم افزار ندارند ، بنابراین تنظیم و نگهداری معمولاً بسیار ساده است.

یک نوع خاص از رله های ایمنی پیلز چند منظوره اجازه می دهد تا توابع مورد نظر از طریق یک کلید چرخشی در جلوی رله پیلز تنظیم شوند.

این برای کنترل ورودی های مختلف مانند استاپ E ، سوئیچ دروازه ، پرده های روشن و یا دکمه های دو دستی  با خروجی های مناسب برای ایجاد هشدارها و عملکردهای خاص ماشین یا ربات ، طراحی شده است.

مطلب پیشنهادی:
چرا از یک حلقه جاری استفاده کنیم؟

نوع دیگر رله پیلز چند منظوره از طریق ترکیبی از سوئیچ های دوار و DIP که برای پیکربندی اولیه استفاده می شود ، انرژی بیشتری را تأمین می کند.

این نوع رله با استفاده از ماژول های ورودی و خروجی جداگانه می تواند تعداد ورودی و خروجی بسیار بالاتری را تا 24 ورودی و 24 خروجی در خود جای دهد.

رله ایمنی چند منظوره

عملکرد ساده تر از PLC

برای کنترل مدارهای ایمنی پیچیده ، راه حل دیگر استفاده از PLC های دارای درجه ایمنی بالا برای کنترل ورودی های ایمنی می باشد، اما این می تواند بسیار گران باشد و می تواند پیچیدگی های غیر ضروری زیادی را ایجاد کند.

افزودن یک PLC دارای درجه ایمنی بالا ، علاوه بر کنترل کننده اصلی ، نیاز به داشتن اپراتور و همچنین برنامه ریزی  می باشد.

این PLC دارای درجه ایمنی بالا به نرم افزار برنامه نویسی خاص خود احتیاج دارد و در نتیجه هزینه های تمدید آن نیز وجود دارد.

پارامترهای  یادگیری برای یک PLC دارای درجه ایمنی بالا می تواند زیاد باشد و هزینه های آن نسبتاً زیاد است. متناوباً ، می توان از یک PLC دارای درجه ایمنی بالا برای انجام کلیه عملکرد های کنترل و ایمنی مورد نیاز استفاده کرد.

این موضوع ، مشکل دو سیستم جداگانه را برطرف می کند ، اما هزینه ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد ، و به طور کلی فقط وقتی منطقی است که درصد بسیار زیادی از ورودی یا خروجی  های دستگاه مستقیماً نیاز به کنترل  ایمنی داشته باشند.

از یک یا چند رله پیلز چند منظوره اغلب می توان برای انجام کلیه عملکردهای مربوط به ایمنی برای یک ماشین یا ربات استفاده کرد ، در نتیجه صرفه جویی قابل توجهی در هنگام ساده سازی اجرا و نگهداری در مقایسه با PLC دارای درجه ایمنی بالا انجام می شود، و همچنین پیکربندی  یه رله ایمنی پیلز چند منظوره بسیار ساده تر ازPLC  دارای درجه ایمنی بالا می باشد، و همچنین دیگر نیازی به خرید و به روز رسانی نرم افزار برنامه نویسی نیست.

مطلب پیشنهادی:
بهترین گزینه ها برای اتصالات تابلو برق

رله ایمنی پیلز چند منظوره به راحتی با سیم کشی چند نقطه ورودی و خروجی بین رله و کنترل کننده به راحتی در سیستم کنترل اصلی قرار می گیرد.

از آنجا که یک رله ایمنی پیلز چند منظوره بسیار ارزان تر از PLC دارای درجه ایمنی بالا است ، اغلب می توان از آن برای کنترل مقرون به صرفه تمام ورودی و خروجی های مربوط به ایمنی استفاده کرد.

رله ایمنی چند منظوره

هشدارها و ملاحظات

برنامه های بسیار ساده اغلب به بهترین وجه توسط یک یا دو رله ایمنی پیلز تک کاره ارائه می شوند و نیازی به هزینه اضافی رله ایمنی پیلز چند منظوره ندارند.

دستگاه ، ربات یا سیستم دیگری که ممکن است فقط دارای ایستگاه E همراه با مجموعه ای از پرده های روشن یا سوئیچ باشند ، نمونه ای از کاربردهاست که در آن یک رله ایمنی پیلز تک کاره بهترین انتخاب است.

رله ایمنی پیلز چند منظوره محدودیت های خود را دارند و فقط از نظر تعداد کل نقاط ورودی یا خروجی و پیچیدگی عملکرد می توانند تا یک حد عملی خاص گسترش یابند. در مواقعی که هزینه و پیچیدگی مدار بسیار زیاد باشد استفاده ار PLC دارای درجه ایمنی بالا به جای رله پیلز چند منظوره می تواند منطقی باشد.

برای سفارش و یا خرید محصولات رله پیلز و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

[fusion_person name=”تیم تولیدمحتوای میراکنترل” title=”میراکنترل؛کنترل فرایند اتوماسیون” picture=”https://miracontroller.com/wp-content/uploads/2021/02/icons8-manager-80.png” picture_id=”21002|full” pic_link=”” linktarget=”_self” pic_style=”” pic_style_blur=”” pic_style_color=”” pic_bordersize=”” pic_bordercolor=”” pic_borderradius=”” hover_type=”none” background_color=”” content_alignment=”center” icon_position=”bottom” social_icon_boxed=”” social_icon_boxed_radius=”” social_icon_color_type=”” social_icon_colors=”” social_icon_boxed_colors=”” social_icon_tooltip=”left” blogger=”” deviantart=”” digg=”” dribbble=”” dropbox=”” facebook=”” flickr=”” forrst=”” instagram=”” linkedin=”” myspace=”” paypal=”” pinterest=”” reddit=”” rss=”” skype=”” soundcloud=”” spotify=”” tumblr=”” twitter=”” vimeo=”” vk=”” whatsapp=”https://wa.me/989125376505″ xing=”” yahoo=”” yelp=”” youtube=”” email=”info@miracontroller.ir” show_custom=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است. استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.[/fusion_person][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه عملکرد ایمنی ابزار دقیق، یک حلقه کنترل در یک فرآیند یا دستگاه است که هدف آن ایمنی است. SIF، اختصار …

پکینگ استم شیر – روش تعویض

پکینگ استم شیر – روش تعویض

زمان مطالعه: ۳ دقیقه پکینگ استم ولو یا “پکینگ استم شیر”، فرآیندی است که در آن دنباله گلند ولو با مواد بسته‌بندی تنظیم می‌شود …

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه یک شیر، یک جزء است که می‌توان آن را در یک سیستم جریان سیالات و همچنین در یک سیستم فشاری …

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله، ما به بحث درباره کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در میدان می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای …

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه هنگامی که فشار به ترانسمیتر اعمال می‌شود، مقادیر حداقل و حداکثر برای محدوده اندازه‌گیری LRV و URVمی‌توانند با استفاده از …

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به طراحی پاور ساپلای ۲۴ ولت مستقیم و کلیدهای مدار (نمایه‌ی فاز‌های طراحی) می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم …

بهینه سازی معماری پی ال سی

بهینه سازی معماری پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این مقاله به بررسی تأثیر توزیع و چگالی ورودی/خروجی‌ها و ماژول‌ها بر هزینه سخت‌افزار می‌پردازد، به عبارت دیگر چگونگی بهینه‌سازی …

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

زمان مطالعه: ۴ دقیقه در این مقاله، ما به بررسی روش انتخاب پردازنده مرکزی (CPU) و توضیح گزینه‌های اصلی برای معماری سیستم کنترل می‌پردازیم …

انتخاب HMI

انتخاب HMI

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله انتخاب پنل HMI  را مورد بررسی قرار می دهیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل انتخاب HMI …

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در این مقاله، ما در مورد موضوع اجزای مختلف طرح سیستم دی سی اس و ماژول‌های آن مانند پردازنده‌ها و …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.