شیر برقی سامسون
زمان مطالعه: 5 دقیقه

شیرهای برقی به عنوان عناصر سوئیچینگ برای باز و بسته شدن مجموعه شیر عمل می کنند یا به عنوان مدارهای کنترل ایمنی برای لوازم جانبی متصل به شیر عمل می کنند تا رابط بین سطح کنترل الکتریکی و اکچویتور پنوماتیک را تشکیل دهند. در این مقاله ما به معرفی انواع شیرهای برقی سامسون و نحوه عملکرد آنها می پردازیم.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰اصول عملکرد و کاربرد شیر برقی سامسون

🔰اتصالات

🔰ایمنی

🔰طراحی مدولار سامسون

🔰محافظت در برابر انفجار

🔰تخلیه اضطراری

 

اصول عملکرد و کاربرد شیر برقی سامسون

شیرهای برقی به عنوان عناصر سوئیچینگ برای باز و بسته شدن مجموعه شیر عمل می کنند یا به عنوان مدارهای کنترل ایمنی برای لوازم جانبی متصل به شیر عمل می کنند تا رابط بین سطح کنترل الکتریکی و اکچویتور پنوماتیک را تشکیل دهند.

شیرهای برقی سامسون SAMSON با سطح بالای قابلیت اطمینان و حداقل مصرف برق شناخته شده اند. شیر برقی سامسون 3969 نیز بدون مصرف هوا کار می کند که یک نمونه کاملاً کارآمد است. بسته به نسخه شیر برقی با عملکرد 3/2-way ، 5/2-way ، 5/3-way یا 6/2-way  می توانند اجرا شوند.

شیر برقی سامسون SAMSON هم با کانکشن های NPT و هم کانکشن های G تولید می گردند.

اتصالات

انواع مختلفی از اتصالات برای شیرهای برقی سامسون SAMSON موجود است. علاوه بر اتصال مستقیم به اکچویتور های خطی مطابق IEC 60534-6 (NAMUR) و اکچویتور های غیر خطی مطابق با VDI / VDE 3845 یا 3847 ، شیرهای برقی می توانند بر روی ریل ها یا دیواره ها نصب شوند.

ایمنی

شیرهای برقی از استاندارد های با کیفیت بالا برخوردار بوده و با استفاده از IEC 61511 و تحمل خطای سخت افزاری مورد نیاز برای استفاده در سیستم های ایمنی تا SIL 3 (پیکربندی اضافی) مناسب هستند.

مطلب پیشنهادی:
صرفه جویی در هزینه های هوا با پوزیشنر زیمنس SIPART PS2

در سیستم های حفاظتی، شیرهای برقی اغلب در تنظیمات اضافی استفاده می شوند. به این ترتیب ، اگر یک شیر برقی از کار بیفتد ، عملکرد ایمن اکچویتور هنوز توسط شیر برقی دوم تضمین می شود. سامسون SAMSON یک صفحه اضافی برای این نسخه طراحی کرده است تا اجازه دهد دو شیر برقی به صورت سری یا به طور موازی بدون هیچ گونه اتصال اضافی به هم متصل شوند. شیرهای برقی در سمت چپ و راست به رابط های نامور NAMUR نصب می شوند.

طراحی مدولار سامسون SAMSON

لوازم جانبی شیرهای برقی SAMSON مطابق با اصل مدولار طراحی شده اند. این لوازم جانبی شامل صفحات آداپتورهای مختلف ، آداپتورهای دو محوری و صفحات محدود کننده و همچنین ساختارهای خاص است. آنها اجازه می دهند شیرهای برقی برای پاسخگویی به طیف گسترده ای از نیازها سازگار شوند.

محافظت در برابر انفجار

عملکرد سوئیچینگ در شیرهای برقی سامسون توسط یک مبدل باینری الکتروپنوماتیک انجام می شود که ثابت شده در عملکرد یک میلیون برابر قابل اطمینان تر است. به لطف مصرف کم انرژی ، نوع محافظت از ایمنی ذاتی (Ex i) امکان پذیر است. انواع دیگر حفاظتی موجود شامل محفظه ضد حریق (Ex d) و تجهیزات غیر جرقه ای (Ex n) است.

تخلیه اضطراری

این اتصال شامل یک اکچویتور پنوماتیک با پوزیشنر ، سوئیچ محدود کننده و شیر برقی سامسون برای تخلیه اضطراری اکچویتور است. می توان سیگنال خروجی توسط سوئیچ محدود کننده را هنگام عبور شیر از حد مجاز کمتر یا زیر آن تنظیم کرد تا شیر برقی را فعال کند.

معرفی انواع شیر برقی سامسون

شیر برقی 3963

شیر برقی سامسون سری 3963 برای کار در کلیه کاربردهای عمومی صنعتی طراحی شده است. شیر برقی 3963 سطح بالایی از قابلیت اطمینان عملیاتی و زمان پاسخ سریع را برای کنترل اکچویتور های پنوماتیک در مناطق خطرناک تضمین می کند. سیگنال های باینری کم مصرف و ذاتی که توسط سیستم های اتوماسیون یا فیلدباس عمل می کنند که می توانند برای اهداف مختلف کنترل استفاده شوند.

مطلب پیشنهادی:
نحوه تعیین کنترل ولو برای کاربردهای فرآیندی

شیر برقی 3963 انواع عملکردهای سوئیچینگ و اتصالات را برای کلیه کاربردهای مورد نظر ارائه می دهد.

  • شیر برقی نوع 3963 سطح بالای اطمینان عملیاتی و زمان پاسخ سریع را برای کنترل اکچویتور های پنوماتیک در مناطق خطرناک تضمین می کند.
  • محفظه ضد خوردگی ذاتی با درجه حفاظت IP54 یا IP 65 برای کاربردها در محیط های مرطوب و تهاجمی
  • عمر مفید بیش از 20 میلیون چرخه سوئیچینگ
  • درجه SIL 2 و 3 بسته به طراحی سیستم
  • ظرفیت جریان برقی از Cv 0.2 به Cv 5

شیر برقی سامسون

شیر برقی 3966

شیر برقی سامسون سری 3966 با قابلیت ضد انفجار و ایمنی بالا برای کار در کلیه کاربردهای عمومی صنعتی طراحی شده است. شیر برقی سامسون 3966 سطح بالایی از قابلیت اطمینان عملیاتی و زمان پاسخ سریع را برای کنترل اکچویتور های پنوماتیک در مناطق خطرناک تضمین می کند.

سیگنال های باینری کم مصرف و ذاتی که توسط سیستم های اتوماسیون یا فیلدباس عمل می کنند و می توانند برای اهداف مختلف کنترل استفاده شوند. سیگنالهای اسمی مختلف ، عملکردهای سوئیچینگ و انواع پیوست ها باعث می شود که شیر برقی متناسب با کار خاص باشد.

  • شیر برقی سری 3966 سطح بالای عملیاتی و زمان پاسخ سریع را برای کنترل اکچویتور های پنوماتیک در مناطق خطرناک تضمین می کند.
  • محفظه ضد خوردگی ضد انفجار با درجه حفاظت IP66 ، نوع 4X برای کاربردها در محیط های مرطوب و تهاجمی
  • عمر مفید بیش از 20 میلیون چرخه سوئیچینگ

شیر برقی سامسون

شیر برقی 3967

شیر برقی سامسون سری 3967 ذاتی ایمن است که برای کار در همه کاربردهای عمومی صنعتی طراحی شده است. شیر های برقی سامسون سری 3967 سطح بالایی از قابلیت اطمینان عملیاتی و زمان پاسخ سریع را برای کنترل اکچویتور های پنوماتیک در مناطق خطرناک تضمین می کند.

سیگنال های باینری کم مصرف و ذاتی که توسط سیستم های اتوماسیون یا فیلدباس عمل می کنند می توانند برای اهداف کنترل استفاده شوند. سیگنالهای اسمی مختلف ، عملکردهای سوئیچینگ و انواع پیوست ها باعث می شود که شیر برقی متناسب با کار خاص باشد.

  • شیر برقی 3967 اطمینان بالای عملیاتی و زمان پاسخ سریع را برای کنترل اکچویتور های پنوماتیک در مناطق خطرناک تضمین می کند.
  • محفظه ضد خوردگی ذاتی با درجه حفاظت IP54 یا IP 65 برای کاربردها در محیط های مرطوب و تهاجمی
  • عمر مفید بیش از 20 میلیون چرخه سوئیچینگ
  • درجه SIL 2 و 3 بسته به طراحی سیستم
  • ظرفیت جریان برقی از Cv 0.4 به Cv 5
مطلب پیشنهادی:
نکاتی برای ارتقاء پوزیشنر شیرهای دیجیتال

شیر برقی سامسون

 

برای سفارش و یا خرید محصولات شیر برقی و خرید دیگر محصولات شیر های صنعتی، محرکها، رگولاتور ها و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

www.samsongroup.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

سیستم رله Redundant

سیستم رله Redundant

زمان مطالعه: ۲ دقیقه بیایید یک مثال ساده از چگونگی افزایش ایمنی طراحی ما با استفاده از رله‌های الکترومکانیکی سنتی را ببینیم. 🔹ارائه دهنده: …

درک سنسورهای مجاورتی (Proximity)

درک سنسورهای مجاورتی (Proximity)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه تشخیص اشیاء یکی از اولین وظایف مهم در سطح میدانی است که قبل از هرگونه کنترل مبتنی بر فیدبک باید …

اصطلاحات سوئیچ فشار

اصطلاحات سوئیچ فشار

زمان مطالعه: ۴ دقیقه سوئیچ‌های فشار در کنترل و ابزار دقیق کارخانه‌ها بسیار محبوب و مهم هستند. این سوئیچ‌ها عمدتاً در مدارهای کنترلی و …

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه عملکرد ایمنی ابزار دقیق، یک حلقه کنترل در یک فرآیند یا دستگاه است که هدف آن ایمنی است. SIF، اختصار …

پکینگ استم شیر – روش تعویض

پکینگ استم شیر – روش تعویض

زمان مطالعه: ۳ دقیقه پکینگ استم ولو یا “پکینگ استم شیر”، فرآیندی است که در آن دنباله گلند ولو با مواد بسته‌بندی تنظیم می‌شود …

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه یک شیر، یک جزء است که می‌توان آن را در یک سیستم جریان سیالات و همچنین در یک سیستم فشاری …

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله، ما به بحث درباره کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در میدان می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای …

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه هنگامی که فشار به ترانسمیتر اعمال می‌شود، مقادیر حداقل و حداکثر برای محدوده اندازه‌گیری LRV و URVمی‌توانند با استفاده از …

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به طراحی پاور ساپلای ۲۴ ولت مستقیم و کلیدهای مدار (نمایه‌ی فاز‌های طراحی) می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم …

بهینه سازی معماری پی ال سی

بهینه سازی معماری پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این مقاله به بررسی تأثیر توزیع و چگالی ورودی/خروجی‌ها و ماژول‌ها بر هزینه سخت‌افزار می‌پردازد، به عبارت دیگر چگونگی بهینه‌سازی …

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.