عملکرد پوزیشنر ولو

نحوه عملکرد و زمان استفاده از پوزیشنر
زمان مطالعه: 4 دقیقه

پوزیشنر شیر کنترلی تجهیزاتی هستند که برای قرار دادن شیر کنترلی در موقعیت صحیح با افزایش یا کاهش فشار بار هوا در اکچویتور استفاده می شوند. به جای اینکه کنترل کننده فرآیند برای حرکت شیر ​​یک سیگنال به طور مستقیم به اکچویتور ارسال کند ، یک پوزیشنر شیر کنترلی ، موقعیت دقیق شیر را حس می کند و برای حرکت شیر با اکچویتور ارتباط برقرار می کند.

پوزیشنر های شیر کنترلی معمولاً روی یوغ یا قسمت بالای یک اکچویتور پنوماتیک (برای شیر های کنترلی خطی) یا نزدیک انتهای شفت (برای شیر های کنترل چرخشی) نصب می شوند. در هر دو حالت ، پوزیشنر ولو به صورت مکانیکی به ساقه شیر کنترلی یا شفت شیر کنترلی وصل می شود. این اجازه می دهد تا موقعیت شیر با موقعیت درخواست شده توسط کنترلر مقایسه شود. در ادامه مقاله در خصوص عملکرد پوزیشنر ولو اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰انواع حالت شیر

🔰دلایل استفاده از پوزیشنر ولو

🔰مشخصات عملکرد

🔰امکانات

🔰برنامه های کاربردی

🔰استاندارد ها

 

انواع حالت شیر

چهار نوع اساسی تنظیم کننده شیر وجود دارد: پنوماتیک ، الکترونیکی ، الکترو پنوماتیک و دیجیتال. این موارد بر اساس اینکه آیا پوزیشنر برای حرکت اکچویتور از هوا یا برق استفاده می کند ، متفاوت است. چگونه می دانید از کدام یک استفاده کنید؟

تجهیزات پنوماتیک سیگنال های پنوماتیک را ارسال و دریافت می کنند. آنها به طور ذاتی ایمن هستند و می توانند نیروی زیادی برای بستن یک شیر ایجاد کنند.

پوزیشنر های پنوماتیک تک کاره یا سه طرفه فقط از یک طرف اکچویتور شیر تک کاره که با فنر برد مخالف است هوا را به داخل و خروجی هوا ارسال می کند.

مطلب پیشنهادی:
شیر بلاک اضطراری چیست و چگونه کار می کند؟

پوزیشنر های پنوماتیک دو حالته یا چهار طرفه هوا را از هر دو طرف اکچویتور ارسال و خروج می کنند.

پوزیشنر شیر کنترلی الکتریکی سیگنال های الکتریکی را ارسال و دریافت می کند. سه نوع فعال سازی الکتریکی وجود دارد: جریان متناوب تک فاز و سه فاز (AC) و ولتاژ جریان مستقیم (DC).

پوزیشنر شیر کنترلی های الکتروموماتیک سیگنال های کنترل جریان را به سیگنال های پنوماتیک معادل تبدیل می کند. آنها از مخلوطی از برق و هوا استفاده می کنند.

پوزیشنر های دیجیتال یا “هوشمند” از یک ریزپردازنده برای قرار دادن اکچویتور شیر کنترلی و نظارت و ثبت داده ها استفاده می کنند. آنها بسیار دقیق هستند ، نسبت به پوزیشنر های آنالوگ هوا کمتری استفاده می کنند و امکان تشخیص دیجیتال آنلاین را فراهم می کنند.

دلایل استفاده از پوزیشنر ولو

چرا ممکن است شما از یک پوزیشنر ولو در برنامه خود استفاده کنید؟ در اینجا پنج دلیل ذکر شده است:

کنترل دقیق تر: از آنجایی که پوزیشنر ولو موقعیت دقیق شیر کنترلی را می دانند ، کنترل دقیق تری از آنچه توسط یک اکچویتور به تنهایی قابل دستیابی است ارائه می دهند.

کنترل سریع تر: پوزیشنر ولو ها به شیرهای کنترلی کمک می کنند تا سریع تر به تغییرات متغیر فرآیند واکنش نشان دهند و زمان کارکرد سیستم در بالا یا پایین نقطه تنظیم شده را به حداقل برسانند.

موقعیت ثابت شیر: تغییر اختلاف فشار روی شیر می تواند نشان دهنده ناپایداری در حلقه کنترل باشد. پوزیشنر ولو یک راه حل برای کمک به تثبیت موقعیت شیر است.

تنظیمات و عملکرد های منعطف تر: پوزیشنر به شما امکان می دهد بین کنترلر و شیر کنترلی فاصله بگذارید.

آثار اصطکاک را می توانید با پوزیشنر ولو به حداقل برسانید. اصطکاک در محفظه ی ساقه شیر به هیسترزیس باعث  این می شود که بهره وری را کاهش یابد.

Cascade Automation مجموعه ای از پوزیشنر ولو های پنوماتیک ، الکترو پنوماتیک و دیجیتالی را ارائه می دهد که هم به عنوان محصولات جدید و هم تولید مجدد در دسترس هستند.

مطلب پیشنهادی:
پوزیشنر سامسون

مشخصات عملکرد

مشخصات عملکرد برای تنظیم کننده و پوزیشنر ولو بر اساس محدوده سیگنال ورودی پنوماتیک ، حداکثر فشار منبع تغذیه ، محدوده سیگنال ورودی میلی آمپر ، محدوده تقسیم ، دمای کارکرد و عملکرد خروجی متفاوت است.

محدوده سیگنال ورودی پنوماتیک و حداکثر فشار تغذیه بر حسب پوند بر اینچ مربع (psi) اندازه گیری می شود.

محدوده تقسیم معمولا شامل 4 – 10 میلی آمپر و 12 – 20 میلی آمپر است. تقسیم دو طرفه ، سه طرفه و چهار طرفه در دسترس است.

سه نوع عمل خروجی وجود دارد: مستقیم ، برگشت پذیر و برگشت پذیر میدان.

دستگاه های مستقیم با افزایش سیگنال ورودی ، سیگنال خروجی را افزایش می دهند.

دستگاه های برگشت پذیر با افزایش سیگنال ورودی ، سیگنال خروجی را کاهش می دهند.

محصولات برگشت پذیر میدان را می توان بین عملکرد مستقیم و برگشت پذیر تغییر داد.

امکانات

پوزیشنر برای شیر کنترلی های بی خطر ، (IS) جرقه یا سایر اثرات حرارتی ایجاد نمی کند که باعث مخلوط گاز مشخصی شود. دستگاه هایی که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند در محیط های خورنده یا با درجه حرارت بالا استفاده می شوند. پوزیشنر ولو نیز باید دارای نشانگر موقعیت شیر کنترلی باشد که مناسب برنامه مورد نظر است.

برنامه های کاربردی

پوزیشنر ولو ها از نظر کاربرد ، ویژگی ها و تأیید ها متفاوت است. برخی از محصولات برای کاربرد های خودرویی ، هوافضا ، دریایی ، پزشکی یا نظامی طراحی شده اند. سایر محصولات برای پردازش غذا یا کاربرد های دارویی و سایر محیط های بهداشتی مناسب هستند. دستگاه های عمومی معمولاً در دسترس هستند.

استاندارد ها

مصوبات رایج برای پوزیشنر ولو ها شامل علائم انجمن استاندارد کانادا (CSA) و Underwriters Laboratories (UL) ، یک سازمان آزمایشی مستقل است. استاندارد های اضافی را می توان در مجموعه استانداردهای IHS یافت.

BS EN 60534-6-1 شیر کنترلی ها صنعتی فرآیند قسمت 6: جزئیات نصب برای اتصال پوزیشنر ولو ها به شیر کنترلی ها بخش 1: نصب پوزیشنر ولو بر روی اکچویتور های خطی

مطلب پیشنهادی:
پوزیشنر دیجیتال شیر عملکرد کنترل فشار/جریان را افزایش می دهد

IEC 60534-6-2-این قسمت از IEC 60534 به گونه ای طراحی شده است که اجازه دهد انواع دستگاه های پوزیشنر ولو ، که به حرکت دوار پاسخ می دهند ، مستقیماً یا با استفاده از براکت نصب میانی بر روی اکچویتور های شیر کنترلی نصب شوند.

برای سفارش و یا خرید محصولات پوزیشنر و خرید دیگر محصولات شیر های صنعتی، محرکها، رگولاتور ها و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

www.cascadeautomation.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

زمان مطالعه: ۴ دقیقه در این مقاله، ما به بررسی روش انتخاب پردازنده مرکزی (CPU) و توضیح گزینه‌های اصلی برای معماری سیستم کنترل می‌پردازیم …

انتخاب HMI

انتخاب HMI

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله انتخاب پنل HMI  را مورد بررسی قرار می دهیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل انتخاب HMI …

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در این مقاله، ما در مورد موضوع اجزای مختلف طرح سیستم دی سی اس و ماژول‌های آن مانند پردازنده‌ها و …

بررسی کلی پی ال سی های زیمنس - S7-1500، S7-1200، S7-400، S7-300

بررسی کلی پی ال سی های زیمنس – S7-1500، S7-1200، S7-400، S7-300

زمان مطالعه: ۸ دقیقه زیمنس یک شرکت چند‌ملیتی معروف است که در انواع صنایع از جمله انرژی، بهداشت، حمل و نقل، و اتوماسیون صنعتی …

تنظیمات سخت‌افزاری S7-1200 - آموزش‌های پی ال سی زیمنس

تنظیمات سخت‌افزاری S7-1200 – آموزش‌های پی ال سی زیمنس

زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه S7-1200 PLC یک راه‌حل کوچک، مدولار و پرکاربرد با هزینه مناسب است که امکانات گسترده‌ای از جمله گزینه‌های ارتباطی، حافظه، …

مراحل پیکربندی ارتباط TCP/IP در زیمنس S7-1200 PLC

مراحل پیکربندی ارتباط TCP/IP در پی ال سی زیمنس S7-1200

زمان مطالعه: ۴ دقیقه با توجه به مدل OSI معروف (مدل ارتباطات سیستم‌های باز)، TCP/IP یک پروتکل لایه حمل و نقل است. TCP/IP مخفف …

سیستم کنترل هوشمند بویلر مبتنی بر اینترنت اشیا با پی ال سی ابری و اسکادا

سیستم کنترل هوشمند بویلر مبتنی بر اینترنت اشیا با پی ال سی ابری و اسکادا

زمان مطالعه: ۵ دقیقه سیستم هوشمند بویلر WECON از یک ساختار سه لایه تشکیل شده است: لایه برنامه، لایه شبکه، و لایه سنسور. 🔹ارائه …

توضیحاتی درباره تنظیم ابزارات

توضیحاتی درباره تنظیم ابزارات

زمان مطالعه: ۴ دقیقه تنظیم پارامتر برای هر سیستم اندازه‌گیری یا کنترل عملیاتی، محدوده تغییرات متغیر فرآیندی است. این شامل تنظیم همزمان ترانسمیتر و …

اورینگ (O-Ring) چیست؟

اورینگ (O-Ring) چیست؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه اورینگ یک حلقه یا حلقه دونات شکل است که عموماً از الاستومر قالب گیری می شود، اگرچه اورینگ ها نیز …

فرآیند‌های نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا

فرآیند‌های نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در این مقاله، ما درباره فرآیندهای نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا صحبت خواهیم کرد. در اینجا ما بررسی‌های سیستم …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.