وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با سیستم کنترل / عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

احتمال خرابی لودسل بسیار زیاد است و می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. خرابی لودسل می‌تواند به دلیل مشکلات مکانیکی، الکتریکی و یا محیطی باشد. در صورتی که لودسل به درستی کار نکند، باید بازرسی بصری انجام دهیم. مشکلات می‌توانند به دلیل آسیب به کابل رخ دهند. بنابراین برای تعیین این مشکل، می‌توانیم آن را بصری بازرسی کنیم، باید پلاگ را تمیز نگه داریم و نباید لودسل را از طریق کابل حمل کنیم.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

چگونه بازرسی بصری لودسل را انجام دهیم؟

باید بررسی کنیم که آیا لودسل دچار زنگ‌زدگی یا خوردگی شده است یا خیر. اگر زنگ‌زدگی وجود داشته باشد، ممکن است به نواحی sاسترین گیج ها نیز برسد. اگر وضعیت فیزیکی لودسل خوب باشد، باید مناطق آب‌بندی و کابل‌ها را بررسی کنیم. بنابراین باید آب بندی‌های استرین گیج ها را از نظر هر گونه آسیب بررسی کنیم و همچنین ورودی کابل لودسل را نیز چک کنیم. باید به دنبال ترک‌ها، تغییر شکل فلزی و rippling بگردیم. بازرسی بصری تنها پس از بررسی کابل‌ها کامل می‌شود، بنابراین باید بررسی کنیم که آیا کابل‌ها دارای بریدگی، crimps و ساییدگی هستند یا خیر. اگر کابل بریده شده باشد و لودسل در منطقه‌ای مرطوب قرار داشته باشد، احتمال ورود آب به لودسل زیاد است و می‌تواند به آن آسیب برساند.

شکست‌های ممکن در یک لودسل و راه‌حل‌های آنها

شکست مکانیکی لودسل

لودسل ممکن است به شکل مکانیکی خراب شود، اگر لودسلی برای مقصدی انتخاب شود که از نظر اندازه برای آن مناسب نیست، ممکن است آسیب ببیند. بنابراین، هنگام انتخاب یک لودسل برای یک برنامه، باید وزن کل ساختمان و همچنین وزن موادی که وزن آن‌ها اندازه‌گیری می‌شود، را در نظر بگیریم. نقطه پشتیبانی ساختاری لودسل به توزیع بار درون لودسل کمک می‌کند، بنابراین وزن کل مواد به طور مساوی در لودسل تقسیم می‌شود.

مطلب پیشنهادی:
Distributed IO چیست ؟

شکست مکانیکی دیگر در لودسل به دلیل بارگذاری شوکی رخ می‌دهد. بارگذاری شوکی به معنای اعمال وزن به طور ناگهانی به لودسل است. بنابراین، در هنگام بارگذاری باید از بارگذاری شوکی خودداری کرد. اگر ظرفیت لودسل بیش از حد باشد، می‌تواند حساسیت را تحت تأثیر قرار دهد. شکست همچنین می‌تواند به دلیل بارگذاری نا‌محور جانبی رخ دهد که ممکن است منجر به ناسازگاری اندازه‌گیری شود. بنابراین، وزن باید با استفاده از دستگاه‌های نصب مناسب به لودسل اعمال شود.

اثرات محیطی در لودسل

بیشتر لودسل‌ها برای عملکرد در یک دامنه دمای خاص طراحی شده‌اند. لودسل ممکن است بدون مشکل خارج از این محدوده‌ها عمل کند، اما داده‌های کالیبراسیونی که در آن وجود دارد، فقط در صورتی که لودسل در دمای مشخص شده خود عمل کند، اعتبار دارند. لودسل باید از رطوبت دور نگه داشته شود، زیرا رطوبت می‌تواند مشکلاتی مانند عدم نمایش خروجی یا نوسانات مداوم ایجاد کند. رطوبت می‌تواند از طریق کابل‌های بریده یا از طریق فشار وارد لودسل شود، بنابراین در هنگام استفاده باید بررسی شود که آیا آن به هر نحوی آسیب دیده است یا خیر. اگر لودسل‌ها به مواد شیمیایی معرض شوند، احتمال زنگ‌زدگی بسیار زیاد است و این زنگ‌زدگی ممکن است به استرین گیج ها برسد. برای پیشگیری از این موضوع، می‌توان از لودسل استیل ضدزنگ استفاده کرد تا از زنگ‌زدگی جلوگیری شود.

مشکلات مشابه در لودسل

خواندن‌های ناپایدار لودسل

در صورت وجود این مشکل، باید بررسی شود که آیا جعبه خواندن به درستی قرار گرفته است، همچنین باید بررسی شود که آیا تنظیمات تحریک فرکانس پیچیده دیتا لاگر صحیح است یا خیر. همچنین باید بررسی شود که آیا خواندن یا دیتا لاگر با یک لودسل دیگر کار می‌کند یا خیر، و اگر متصل نیست، ممکن است با خواندن مشکلی مانند باتری ضعیف یا مشکلات مشابه وجود داشته باشد. این مشکل نیز ممکن است در صورت نزدیکی هر گونه نویز الکتریکی رخ دهد. باید بررسی شود که آیا سیم شیلد پوشش داده شده به زمین متصل است یا خیر.

مقاومت بالای ترمیستور

در صورت این مشکل باید بررسی شود که آیا تمام اتصالات و ترمینال‌ها به درستی متصل هستند، همچنین باید برای هر بریدگی در کابل بررسی شود.

مقاومت پایین بسیار ترمیستور

در صورت این مشکل، باید بررسی شود که آیا قطع مدار وجود دارد و همچنین اتصالات، پلاگ ها و ترمینال‌ها را بررسی شود. این ممکن است همچنین در صورت ورود آب به لودسل رخ دهد.

شکست گیج لودسل در خواندن

این مشکل ممکن است در صورت بریده یا خرد شدن کابل رخ دهد و برای تعیین این موضوع می‌توان از اهم متر برای بررسی مقاومت بین دو گیج مرجع استفاده کرد و اگر کابل بریده شده باشد، مقاومت بسیار بالایی خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:
فیلدباس دربرابر 20-4 میلی آمپر

حرکت محدود شده لودسل

این مشکل ممکن است به دلیل اصطکاک یا مانعی رخ دهد و این می‌تواند باعث تأثیر بر اندازه‌گیری لودسل شود، خروجی لودسل دقیق نخواهد بود. بنابراین باید اطمینان حاصل کرد که هیچ مانعی برای لودسل وجود ندارد و همچنین نصب لودسل به درستی انجام شده باشد.

آسیب الکتریکی به لودسل

این نوع آسیب ممکن است به دلیل ضربه‌های رعد و برق اتفاق بیفتد و همچنین اگر جوشکاری به ساختاری که لودسل در آن نصب شده است، انجام شود. بنابراین برای پیشگیری از این موضوع، می‌توان از دستگاه‌های مهارگر ضربه، سر و صدایی استفاده کرد.

خواندن در لودسل پایدار نیست

این مشکل ممکن است به دلیل عدم عملکرد مناسب تأمین برق اتفاق بیفتد، اگر سطح ولتاژ کمتر از یازده ولت DC باشد، نوسانات در خواندن‌ها ممکن است رخ دهد. باید همچنین ظرفیت سیستم تأمین برق بررسی شود، نمایشگرهای مقیاس به مقدار مناسبی از قدرت در دوازده ولت DC بستگی دارند که بر اساس برنامه‌ها نقشه برداری شده است.

خواندن ناپایدار لودسل همچنین ممکن است به دلیل اتصالات نامناسب لودسل رخ دهد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که شرایط فیزیکی اتصال‌گرها، پریزها و سوکت‌ها در شرایط خوبی هستند. اطمینان حاصل کنید که کابل هیچ بریدگی‌ای ندارد. برای تشخیص شکست داخلی در کابل، کابل را به طور کامل خم کنید و در حین انجام این کار نمایشگر را برای واکنش‌های ناگهانی بررسی کنید.

نقص‌های نمایشگر

این مشکل ممکن است به وجود بیاید اگر مدار آن دچار آسیب شود. نمایشگر دیجیتال ممکن است خارج از کالیبراسیون شود و همچنین نمایشگر دیجیتال و لودسل نیاز به تنظیم صفر دقیق دارند.

چگونگی آزمایش لودسل

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

برای بررسی یا ارزیابی لودسل، به تجهیزات آزمایشی خاصی نیاز داریم که شامل موارد زیر می‌باشد:

اهم متر

باید از اهم متر دیجیتال با ولتاژ و اهم متر دیجیتال با دقت اندازه‌گیری خوب و کالیبره استفاده کنیم. این دستگاه برای اندازه‌گیری مقاومت صفر و همچنین اصلاح تمامیت مدار پل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مگا اهم متر

مگا اهم متر قابلیت انجام اندازه‌گیری پنج هزار مگا اهم با دقت خوب را دارد و این مورد برای انجام آزمایش عایق‌بندی لودسل ضروری است. باید در انتخاب مگا اهم متر دقت کافی داشته باشیم و از مگا اهم متری که بیشتر از پنجاه ولت برای لودسل ارائه می‌دهد، استفاده نکنیم.

مطلب پیشنهادی:
ماژول های ورودی خروجی قابل تعویض پی ال سی

لیفتر Dead load

باید از تجهیزاتی که قادر به بلند کردن dead load مانند مخزن، نقاله و غیره هستند، استفاده کنیم. این تجهیزات باید قادر باشند dead load را از روی لودسل بردارند تا لودسل قابل جابه‌جایی شود و همچنین میزان تعادل صفر را بررسی کنیم.

آزمون تعادل صفر

این خروجی لودسل در صورت بار نداشتن، تغییراتی در تعادل صفر خواهد داشت، اگر لودسل به طور مکانیکی بار بالا گذاشته شده باشد. آزمون تعادل صفر می‌تواند انجام شود تا تشخیص داده شود که آیا لودسل به دلیل بار مکانیکی فیزیکی تغییر کرده است. تغییر فیزیکی همچنین می‌تواند به دلیل بار شوک یا خستگی فلز اتفاق بیفتد. بنابراین قبل از شروع آزمون، لودسل نباید هیچ باری داشته باشد، به این معنی که باید سل را از مقیاس خارج کرده و dead load را متعادل کنیم. بنابراین لودسل به سل متصل نیست، حالا می‌توانیم نیروی سیگنال را بررسی کنیم بنابراین ما نیاز به قطع نیروی سیگنال داریم و همچنین باید ولتاژ را بر روی نیروی منفی و مثبت سیگنال اندازه گیری کنیم. به منظور تشخیص سیگنال مثبت و منفی می توانیم گواهی کالیبراسیون را برای کسب کد رنگ بررسی کنیم. در حین انجام این اندازه گیری خروجی باید مشابه یا نزدیک به مشخصات تولید کننده باشد. در هنگام آزمون باید اطمینان حاصل کنیم که اتصالات باید با وزن دیجیتال آمپلی فایر متصل شوند.

آزمایش مقاومت پل

با استفاده از اهم‌متر می‌توانیم این آزمایش را انجام دهیم، پس قبل از شروع این آزمایش لودسل باید از نماینده وزن دیجیتال جدا شود. اهم‌متر می‌تواند بین سیم‌های تحریک مثبت و منفی قرار گیرد برای اندازه‌گیری مقاومت ورودی. اندازه‌گیری باید مقدار مشابهی با مقداری که در برگه کالیبراسیون لودسل ذکر شده باشد، داشته باشد.

آزمایش مقاومت عایق

این آزمایش برای بررسی مقاومت عایق بین لودسل و همچنین عنصر یا شیلد کابل انجام می‌شود. بنابراین برای انجام این آزمایش، لودسل باید از جعبه اتصال جدا شود و ورودی، خروجی و سنس را به هم متصل کنیم. سپس می‌توانیم از یک مگااهم‌متر استفاده کنیم تا مقاومت عایق بین این سیم‌های متصل و بدنه لودسل را اندازه‌گیری کنیم. پس از آن می‌توانیم اندازه‌گیری را بین بدنه لودسل و همچنین شیلد کابل انجام دهیم.

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

automationforum.co

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

طراحی پلن ابزار دقیق

طراحی پلن ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه پلن ابزار دقیق نموداری است که موقعیت جعبه‌های تقاطع، ابزار air header ، پنل محلی و مسیردهی ترتیب ابزار را …

سنسور مجاورتی اولتراسونیک

سنسور مجاورتی اولتراسونیک

زمان مطالعه: ۲ دقیقه سنسور مجاورتی اولتراسونیک از یک ترانسدیوسر برای ارسال و دریافت سیگنال‌های صدای فرکانس بالا استفاده می‌کند. اگر برد صوتی هدف …

تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

زمان مطالعه: ۳ دقیقه یک روش جایگزین برای جداسازی ابزار سنسور فشار از تماس مستقیم با سیال فرایند، پر کردن یا تهویه خطوط impulse …

اصول اولیه ترمیستور

اصول اولیه ترمیستور

زمان مطالعه: ۲ دقیقه ترمیستور یک دستگاه نیمه‌رسانا ساخته‌شده از اکسیدهای فلزی است. ترمیستورها در بسیاری از کاربردها که نیاز به اطلاعاتی در مورد …

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به نحوه عملکرد پروب‌های هادی در سنجش سطح پرداخته می‌شود. پروب‌های هادی بر اساس اصلی عمل می‌کنند …

گیج‌های دما پر شده با مایع چیست؟

گیج‌های دما پر شده با مایع چیست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه گیج‌های دما پر شده با مایع یکی از پرکاربردترین گیج‌های دما در صنایع هستند. در این نوع، مایع در لوله …

چگونگی عملکرد یک گیج لوله بوردن

چگونگی عملکرد یک گیج لوله بوردن

زمان مطالعه: ۳ دقیقه لوله بوردن از یک لوله فرفل شده استفاده می‌کند که با افزایش فشار، به دلیل انبساط، باعث چرخش بازویی که …

شیر دیافراگم چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

شیر دیافراگم چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه شیر دیافراگم با سایر شیرها متفاوت است، زیرا دیافراگم شیر دیافراگم دارای دیسک شیر نیست. این شیر از یک دیافراگم …

دتکتورهای شناور سیمی هدایت‌شونده

دتکتورهای شناور سیمی هدایت‌شونده

زمان مطالعه: < 1 دقیقه دتکتورهای شناور سیمی هدایت‌شونده یک تکنیک اندازه‌گیری سطح به روش شناوری هستند. برای اندازه‌گیری سطوح بزرگ (مثلاً ۲۰ متر)، می‌توان …

اندازه‌گیری سطح چیست و چه نوع اندازه‌گیری‌هایی وجود دارد؟

اندازه‌گیری سطح چیست و چه نوع اندازه‌گیری‌هایی وجود دارد؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه اندازه‌گیری سطح یعنی اندازه‌گیری ارتفاع مایعات، به عبارت دیگر، ارتفاعی که سطح نامیده می‌شود، به عنوان مثال ، سطح مایع …

سوئیچ سطح چیست و چه انواعی دارد؟

سوئیچ سطح چیست و چه انواعی دارد؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه سوئیچ سطح به عنوان یک دستگاه قابل تشخیص سطح مایع در یک مخزن فرآیند توصیف می‌شود. سوئیچ سطح همچنین برای …

تکنیک‌های اندازه‌گیری سطح

تکنیک‌های اندازه‌گیری سطح

زمان مطالعه: ۲ دقیقه اندازه‌گیری سطح در صنایع نفت و گاز و صنایع شیمیایی رایج است. رابط، حد فاصل بین دو مایع غیرقابل امتزاج …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.