وبلاگ

مبانی اندازه گیری فشار

مبانی فشار
زمان مطالعه: 4 دقیقه

این مقاله مبانی اندازه گیری فشار را بررسی می کند ، انواع مختلف اندازه گیری فشار ، فن آوری های موجود ، واحدهای اندازه گیری ، دقت و مسائل عملیاتی مشترک را بررسی می کند. سپس پیش از بررسی طیف وسیعی از کاربردهای مختلف ، به ترسیم اجزای سازنده ترانسمیتر فشار می پردازد.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰انواع ترانسمیتر فشار

🔰واحد های اندازه گیری

🔰اجزای ترانسمیتر فشار

 

انواع ترانسمیتر فشار

در اصل چهار نوع مختلف از ترانسمیتر فشار وجود دارد. ترانسمیتر های فشار مطلق در برابر خلا اندازه گیری می شوند ، به این معنی که اگر فشاری وارد نشود ، بازخوانی مقداری از فشار جو را برمی گرداند. این همان چیزی است که فشارسنج اندازه گیری می کند ، به عنوان مثال.

یک ابزار سنجش فشار ، فشار را در برابر فشار جو اندازه گیری می کند. به عنوان مثال ، یک فشارسنج تایر معمولی می تواند 32 psi فشار را اندازه گیری کند ، اما اندازه گیری همان فشار تایر با یک ترانسمیتر فشار مطلق نیز شامل 14.5 psi اضافی است.

اندازه گیری اختلاف فشار شامل تعیین تفاوت بین دو فشار مختلف است. سرانجام ، اندازه گیری فشار چند متغیر شامل اندازه گیری اختلاف فشار استاتیکی و مقایسه آن با دمای فرآیند است.

و همچنین انواع مختلف ترانسمیترها ، طیف وسیعی از فناوری های دیگر نیز وجود دارد. اینها شامل اجزای پیزوالکتریک هستند که فشار را به سیگنال الکتریکی قابل اندازه گیری تبدیل می کنند.

سنسورهای فشار نوع القایی معمولاً برای استفاده در محیط های سخت یا برنامه های مستعد لرزش و شوک بهتر هستند. ابزار سنجش فشار معمولاً برای کاربردهای فشار بالا استفاده می شود. ABB انواع مختلف ترانسمیتر های فشار را تولید می نماید.

مطلب پیشنهادی:
پیشرفت‌ها در فناوری اندازه‌گیری فشار

واحد های اندازه گیری

واحدهای اندازه گیری بسته به نوع برنامه مورد نظر ، کشوری که کاربر در آن مشغول به کار است یا اینکه به طور خاص فشار های بالا ، فشارهای کم یا ترکیبی از هر دو دامنه را بررسی می کنند ، ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال 1500 psi برابر با 100 bar است.

بسته به مدل ، در اکثر ترانسمیتر فشار ABB نرم افزار کاربردی مستقیمی روی آنها بارگذاری می شود که تعیین سطح فشار را نسبتاً ساده می کند.

صحت ترانسمیتر فشار می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد ، به عنوان مثال ، اثرات دما ، قابلیت انعطاف پذیری گاز یا مایع اندازه گیری شده. مهمترین عامل موثر بر عملکرد ، نحوه ساخت مبدل است.

مبدل بدون شک اساسی ترین قسمت ترانسمیتر است. کیفیت الکترونیک مورد استفاده و نحوه کالیبراسیون و مشخصه سازنده الکترونیک درون سنسور مبدل می تواند تأثیر عمده ای بر عملکرد کلی آن داشته باشد.

ABB ترانسمیتر فشار متغیر 266JST را تولید می کند که درصدی از دامنه مثبت 0.04٪ تا منفی 0.04٪ را ارائه می دهد. این کاهش از 20 تا 1 کاهش است ، به این معنی که یک ترانسمیتر 1000 اینچی که برای انجام قرائت های کمتر خاموش است ، همچنان از دقت بالایی برخوردار است. کاهش دامنه می تواند بر دقت تأثیر بگذارد.

مبانی اندازه گیری فشار

اجزای ترانسمیتر فشار

اجزای ترانسمیتر فشار معمولاً شامل اتصالات فرایندی است که ترانسمیتر را به فرآیند کاربرد وسیع تر صنعت متصل می کند ، مبدل هایی که سیگنال های موجود و رابط کاربر را تنظیم می کنند.

اتصالات فرآیندی در یک ترانسمیتر فشار ساده اغلب از انواع رزوه ای مانند رزوه NPT یا پایه مستقیم متصل به یک نوع منیفولد یا مخزنی که دارای اتصالات فلنج است تشکیل شده است.

در مواردی که محیط فرایند شامل گرد و خاک و شن است کاربران نمی خواهند پورت های ترانسمیتر فشار را باز کنند ، کاربران ممکن است استفاده از یک نصب قابل شستشو را انتخاب کنند.

مطلب پیشنهادی:
پیاده سازی سنسورهای فشار در سیستم های HVAC

اندازه های مختلف پورت در دسترس است و برنامه هایی که با فشار بسیار بالا کار می کنند ممکن است نیاز به استفاده از منافذ متشکل از ضخامت های مختلف فلزات ، ماشین کاری متفاوت یا یک ماده شیمیایی محافظ داشته باشند.

این برنامه ممکن است به استفاده از پوشش های ضد سایش (به عنوان مثال ، در کاربردهای کاغذ و مانند آن) یا اتصالات بهداشتی (به عنوان مثال ، در برنامه های غذایی ، نوشیدنی یا دارویی) نیاز داشته باشد. اینها انواع مختلفی از اتصالات فرایند هستند.

استفاده از seal

برنامه های غیر استاندارد ممکن است نیاز به استفاده از یک Seal داشته باشند ، بدین وسیله فشار از طریق یک Seal گرفته می شود که همراه با یک لوله باریک که به مبدل واقعی می رود ، در برنامه قرار می گیرد.

در ترانسمیتر های فشار ABB ، به طور استاندارد هیچ واشر یا زائده ای در Seal دیافراگم سنسور وجود ندارد. Seal از طریق تمام اتصالات جوش داده شده جوش داده می شود و آزمایش می شود ، به این معنی که هیچ نوع نشتی وجود ندارد.

این فن آوری تمام جوشکاری شده در سطح جهانی به عنوان عملکرد و ثبات در طول زمان شناخته شده است.

Seal برای برنامه هایی که در دمای شدید کار می کنند ایده آل است. در حالی که یک Seal استاندارد می تواند دمای 40- تا 250 درجه فارنهایت را تحمل کند ، برخی از انواع کنترل از راه دور می توانند دمای 350 درجه فارنهایت تا 750 درجه فارنهایت را تحمل کنند.

انواع مختلفی از پوشش های Seal و فلزات وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد اگر برنامه ای با مایع خطرناک خورده ، مملو از جامد یا کثیف یا چسبناک کار می کند.

مایعات با تمایل به تبلور ممکن است باعث لرزش شوند ، اما با یک Seal می توان بر این مسئله غلبه کرد. همچنین ممکن است کاربران در مواردی که نیازهای FDA را برآورده می کنند با غذا یا نوشیدنی کار کنند. ABB برای این کاربرد های تخصصی طیف وسیعی از مایعات پر کننده ، پر کننده بی اثر و خدمات اکسیژن را فراهم می کند.

مطلب پیشنهادی:
اهمیت انتخاب صحیح ترانسمیتر فشار

مبدل ها

مبدل قلب ترانسمیتر است. ترانسمیتر ها برای کار با طیف گسترده ای از انواع فشار طراحی شده اند و اینها باید در یک صفحه مشخصات مشخص شوند. متداول ترین آنها فشار فرآیند است ، اگرچه ممکن است مقدار فشار بیش از حد نیز ارائه شود.

هنگامی که در محدوده فشار بیش از حد باشید ، هیچ قرائتی انجام نمی گیرد ، اما آسیبی به سنسور وارد نمی شود و با کاهش فشار ، این حالت به صورت عادی کار می کند. فشار انفجار نیز برای اهداف ایمنی قابل تأمل است زیرا مهم است که اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی شکسته نشود و در طی مراحل نشتی رخ ندهد.

ترانسمیتر ها را می توان از فولاد ضد زنگ ، هاستلو ، مونل یا اینکونل تولید کرد ، در حالی که گزینه های سیال پر کردن شامل سیلیکون ، گالدن و هالوکربن ها است.

برای سفارش و یا خرید محصولات ترانسمیتر فشار و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

www.azom.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه عملکرد ایمنی ابزار دقیق، یک حلقه کنترل در یک فرآیند یا دستگاه است که هدف آن ایمنی است. SIF، اختصار …

پکینگ استم شیر – روش تعویض

پکینگ استم شیر – روش تعویض

زمان مطالعه: ۳ دقیقه پکینگ استم ولو یا “پکینگ استم شیر”، فرآیندی است که در آن دنباله گلند ولو با مواد بسته‌بندی تنظیم می‌شود …

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه یک شیر، یک جزء است که می‌توان آن را در یک سیستم جریان سیالات و همچنین در یک سیستم فشاری …

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله، ما به بحث درباره کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در میدان می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای …

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه هنگامی که فشار به ترانسمیتر اعمال می‌شود، مقادیر حداقل و حداکثر برای محدوده اندازه‌گیری LRV و URVمی‌توانند با استفاده از …

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به طراحی پاور ساپلای ۲۴ ولت مستقیم و کلیدهای مدار (نمایه‌ی فاز‌های طراحی) می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم …

بهینه سازی معماری پی ال سی

بهینه سازی معماری پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این مقاله به بررسی تأثیر توزیع و چگالی ورودی/خروجی‌ها و ماژول‌ها بر هزینه سخت‌افزار می‌پردازد، به عبارت دیگر چگونگی بهینه‌سازی …

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

زمان مطالعه: ۴ دقیقه در این مقاله، ما به بررسی روش انتخاب پردازنده مرکزی (CPU) و توضیح گزینه‌های اصلی برای معماری سیستم کنترل می‌پردازیم …

انتخاب HMI

انتخاب HMI

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله انتخاب پنل HMI  را مورد بررسی قرار می دهیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل انتخاب HMI …

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در این مقاله، ما در مورد موضوع اجزای مختلف طرح سیستم دی سی اس و ماژول‌های آن مانند پردازنده‌ها و …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.