وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر فشار / منیفولدهای ترانسمیتر فشار

منیفولدهای ترانسمیتر فشار

منیفولدهای ترانسمیتر فشار
زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از لوازم جانبی مهم برای ترانسمیتر DP ، منیفولد شیر است. این دستگاه دارای شیرهای دستی برای جداسازی و یکسان کردن فشار از فرآیند به ترانسمیتر، با هدف تعمیر و نگهداری و کالیبراسیون است.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

[fusion_text]

 

تصویر زیر سه شیر را نشان می دهد که شامل یک منیفولد سه شیر و همچنین یک شیر چهارم به نام ” bleed valve” است که برای تخلیه فشار سیال محبوس شده به اتمسفر استفاده می شود :

منیفولدهای ترانسمیتر فشار

توجه: به عنوان مثال، منیفولد استاندارد 3 شیر ، bleed valve  بلاک و شیر های  اکولایزر را ارائه نمی کند. در حالی که این تصویر سه شیر را به عنوان دستگاه های جداگانه نشان می دهد که به یکدیگر و به ترانسمیتر توسط لوله متصل شده اند ، منیفولدهای سه شیر معمولاً به عنوان دستگاه های یکپارچه ساخته می شوند :

سه شیر با هم در یک بلاک فلزی ریخته می شوند و از طریق یک صفحه فلنج با آب بندی های O-ring به ترانسمیتر فشار متصل می شوند.

bleed valve ها معمولاً به‌عنوان دستگاه‌های جداگانه‌ای یافت می‌شوند که در یک یا چند پورت در محفظه‌های دیافراگم ترانسمیتر قرار می‌گیرند.

عکس زیر یک منیفولد سه شیر را نشان می دهد که به یک ترانسمیتر اختلاف فشار مدل ST3000 هانیول پیچ شده است.

ممکن است یک اتصالات bleed valve دیده شود که در پورت بالایی نزدیکترین فلنج کپسول دیافراگم قرار گرفته است:

منیفولدهای ترانسمیتر فشار

در عملکرد عادی، دو شیر بلاک ، باز می مانند تا فشار سیال فرآیند به ترانسمیتر برسد.

شیر اکولایزر محکم بسته می شود تا هیچ سیالی نتواند بین دو طرف فشار زیاد و کم فشار عبور کند.

برای جداسازی ترانسمیتر از فرآیند برای نگهداری، باید شیرهای بلاک را ببندید و شیر اکولایزر را باز کنید.

بهترین ترتیبی که باید دنبال کنید این است که ابتدا شیر بلاک فشار قوی را ببندید، سپس شیر یکسان سازی را باز کنید، سپس شیر بلاک فشار پایین را ببندید.

مطلب پیشنهادی:
پر کردن خطوط ایمپالس در ترانسمیتر های فشار

این ترتیب تضمین می شود که ترانسمیتر نمی تواند در طول فرآیند جداسازی در معرض اختلاف فشار بالا قرار گیرد و فشار سیال محبوس شده در داخل ترانسمیتر قبل از “تهویه” به اتمسفر تا حد امکان پایین باشد.

در نهایت، bleed valve در آخرین مرحله باز می شود تا فشار سیال در داخل منیفولد و محفظه ترانسمیتر کاهش یابد.

برای بازگرداندن ترانسمیتر به سرویس زنده، به سادگی این مراحل را برعکس کنید: bleed valve  را ببندید، شیر بلاک فشار کم را باز کنید، شیر اکولایزر را ببندید و در نهایت شیر بلاک فشار قوی را باز کنید.

موقعیت های نهایی شیر برای هر دو حالت در تصاویر زیر نشان داده شده است:

منیفولدهای ترانسمیتر فشار

یک تغییر در این موضوع منیفولد پنج شیر است که در این تصویر نشان داده شده است:

منیفولدهای ترانسمیتر فشار

وجود یک bleed valve داخلی در منیفولد پنج شیر به تکنسین این امکان را می دهد که فشار محبوس شده را از طریق یک لوله به جای دورافتاده تخلیه کند، نه اینکه مستقیماً در ترانسمیتر تخلیه شود.

موقعیت شیر برای عملکرد و نگهداری عادی در این منیفولد به شرح زیر است:

منیفولدهای ترانسمیتر فشار

بسیار مهم است که شیر(های) اکولایزر هرگز روی هیچ منیفولد ترانسمیتر باز نباشد، در حالی که هر دو شیر بلاک باز هستند! انجام این کار به سیال فرآیند اجازه می دهد تا از طریق شیر(های) یکسان سازی از سمت پرفشار فرآیند به سمت فشار پایین فرآیند جریان یابد.

اگر لوله‌های impulse که منیفولد را به فرآیند متصل می‌کنند، عمداً با مایع پرکننده پر شوند، این مایع پرکننده از بین می‌رود.

همچنین، اگر سیال فرآیند به طور خطرناکی داغ یا رادیواکتیو باشد، ترکیبی از شیر‌های اکولایزر باز و مسدود به آن سیال خطرناک اجازه می‌دهد به ترانسمیتر و منیفولد برسد و احتمالاً باعث آسیب یا ایجاد خطر شخصی می‌شود.

از تجربه شخصی می گویم، یک بار این اشتباه را در یک ترانسمیتر DP متصل به سیستم بخار انجام دادم که باعث شد بخار داغ از منیفولد عبور کند و شیر اکولایزر بیش از حد گرم شود به طوری که باز شده و دوباره بسته نمی شود! تنها راهی که توانستم جریان بخار داغ را از طریق منیفولد متوقف کنم این بود که یک شیر دستی دروازه کشویی بین لوله ضربه و لوله فرآیند را قرار داده و ببندم.

مطلب پیشنهادی:
ترانسمیتر DP با برنامه های کاربردی آب بندی

خوشبختانه این شیر فولادی ریخته گری در اثر گرما آسیبی ندید و همچنان توانست جریان را قطع کند. منیفولدهای شیر ترانسمیتر فشار نیز در پیکربندی های تک بلاک و bleed برای کاربردهای فشار سنج ارائه می شوند.

در اینجا، پورت فشار “کم” ترانسمیتر به اتمسفر تخلیه می شود و تنها پورت فشار “بالا” به خط ضربه متصل است:

منیفولدهای ترانسمیتر فشار

عکس زیر بانکی متشکل از 8 ترانسمیتر فشار را نشان می دهد که هفت ترانسمیتر از هشت ترانسمیتر به یک منیفولد بلاک و bleed مجهز هستند.

ترانسمیتر هشتم دارای منیفولد 5 شیر است:

اگر به عکس دقت کنید، می‌توانید اتصالات bleed valve نصب شده روی تمام پورت‌های بالایی را ببینید.

منیفولدهای ترانسمیتر فشار

فقط ترانسمیتر با منیفولد 5 شیر دارای دو اتصالات bleed valve است زیرا تنها ترانسمیتر DP گروه است.

هفت ترانسمیتر دیگر همه یونیت های فشار سنج هستند و بنابراین فقط یک پورت برای تخلیه دارند.

یک عادت خوب برای پرورش هنگام کارکردن با دستگیره‌های شیر در منیفولدهای ترانسمیتر این است که شیرهای باز را تقریباً یک چهارم دور بعد از باز کردن « back off» کنید.

این امر مانع گرفتن در حالت کاملاً باز می شود و همچنین این امکان را برای کسی فراهم می کند که وضعیت شیر ها را راحت تر از طریق احساس تشخیص دهد: شیر بسته به راحتی نمی چرخد (زیرا روی seat خود محکم می شود) در حالی که شیر باز است. آزاد است که کمی به هر طرف بچرخد.

از آنجایی که هیچ جریانی نباید از شیرهای یک منیفولد ترانسمیتر عبور کند، مهم نیست که یک شیر منیفولد باز 100٪ یا 90٪ و یا 80٪  باز باشد، بنابراین هیچ ضرری در “بازکردن” یک شیر باز از موقعیت کاملا باز وجود ندارد.

البته بد نیست که این کار را با یک شیر بسته انجام دهید، زیرا هر پلاگ شیر باید محکم به محل خود فشار داده شود تا به قطع مثبت برسد.

مطلب پیشنهادی:
نحوه عملکرد شیر مسدود کننده و شیر تخلیه در ترانسمیتر های اختلاف فشار

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

instrumentationtools.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

سوئیچ فشار روی سپریتور

سوئیچ فشار روی سپریتور

زمان مطالعه: ۲ دقیقه سوئیچ فشار سپریتور یک دستگاه ایمنی است که برای جلوگیری از وقوع فشار غیرعادی در سپریتور عمل می‌کند. این دستگاه …

پایه های مقیاس‌های فشار

پایه های مقیاس‌های فشار

زمان مطالعه: ۳ دقیقه برای اندازه‌گیری فشار، سه مقیاس استفاده می‌شود که در ادامه این مقاله بررسی می کنیم. مقیاس فشار مطلق مقیاس فشار …

عناصر فشار دیافراگم

عناصر فشار دیافراگم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه دو دسته اصلی از عناصر دیافراگم وجود دارند: دیافراگم‌های سخت فلزی و دیافراگم‌های متصل به صفحات رانش. 🔹ارائه دهنده: تیم …

اندازه‌گیری سطح هسته‌ای

اندازه‌گیری سطح هسته‌ای

زمان مطالعه: ۲ دقیقه اندازه‌گیری سطح هسته‌ای پیوسته معمولاً در مواردی استفاده می‌شود که سایر فناوری‌ها ناموفق هستند. ایزوتوپ‌های رادیواکتیو مختلف بر اساس قدرت …

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه احتمال خرابی لودسل بسیار زیاد است و می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. خرابی لودسل می‌تواند به دلیل مشکلات مکانیکی، الکتریکی …

طراحی پلن ابزار دقیق

طراحی پلن ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه پلن ابزار دقیق نموداری است که موقعیت جعبه‌های تقاطع، ابزار air header ، پنل محلی و مسیردهی ترتیب ابزار را …

سنسور مجاورتی اولتراسونیک

سنسور مجاورتی اولتراسونیک

زمان مطالعه: ۲ دقیقه سنسور مجاورتی اولتراسونیک از یک ترانسدیوسر برای ارسال و دریافت سیگنال‌های صدای فرکانس بالا استفاده می‌کند. اگر برد صوتی هدف …

تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

زمان مطالعه: ۳ دقیقه یک روش جایگزین برای جداسازی ابزار سنسور فشار از تماس مستقیم با سیال فرایند، پر کردن یا تهویه خطوط impulse …

اصول اولیه ترمیستور

اصول اولیه ترمیستور

زمان مطالعه: ۲ دقیقه ترمیستور یک دستگاه نیمه‌رسانا ساخته‌شده از اکسیدهای فلزی است. ترمیستورها در بسیاری از کاربردها که نیاز به اطلاعاتی در مورد …

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به نحوه عملکرد پروب‌های هادی در سنجش سطح پرداخته می‌شود. پروب‌های هادی بر اساس اصلی عمل می‌کنند …

گیج‌های دما پر شده با مایع چیست؟

گیج‌های دما پر شده با مایع چیست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه گیج‌های دما پر شده با مایع یکی از پرکاربردترین گیج‌های دما در صنایع هستند. در این نوع، مایع در لوله …

چگونگی عملکرد یک گیج لوله بوردن

چگونگی عملکرد یک گیج لوله بوردن

زمان مطالعه: ۳ دقیقه لوله بوردن از یک لوله فرفل شده استفاده می‌کند که با افزایش فشار، به دلیل انبساط، باعث چرخش بازویی که …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.