وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر فشار / نقش ترانسمیتر فشار در صنایع غذایی و بهداشتی

نقش ترانسمیتر فشار در صنایع غذایی و بهداشتی

نقش ترانسمیتر فشار در صنایع غذایی و بهداشتی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هوش نهفته در فناوری اندازه گیری باید در برابر مواد شیمیایی سخت ، غذا ها و نوشیدنی های اسیدی و همچنین فشار های زیاد مقاومت کند.

اندازه گیری فشار ، کلید تضمین ایمنی و کیفیت غذا ، از تکنیک های سنجش استفاده می کند که مدتی است وجود دارد. اما به تازگی ، صنایع غذایی و آشامیدنی از پیشرفت هایی در زمینه دقت دستگاه های هوشمند مدرن بهره مند شده اند که با توانایی آنها در مقاومت در برابر محیط های سخت و مواد اولیه ترکیب شده است. در ادامه این مقاله نقش ترانسمیتر فشار در صنایع غذایی و بهداشتی را بطور کلی بررسی می کنیم.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰ترانسمیتر فشار در صنایع بهداشتی و غذایی

🔰آنچه برای غذا و نوشیدنی لازم است

🔰چه عوامل دیگری سنسورهای صنایع غذایی را از سایر صنایع متمایز می کند؟

 

 

اکثر تولیدکنندگان ابزار دقیق با کارکرد در فشار بالا در صنایع دیگر مانند مواد شیمیایی ، کاغذ و پالایش نفت و گاز داشته اند. سنسور ها باید در برابر اکسید کننده های قوی ، چربی ، نمک ها ، دوغاب ها و هیدروکربن های تند و زننده مقاومت کنند – به جز بخار و/یا ارتعاش بیش از حد. بنابراین ، تهیه دستگاه هایی برای صنعت غذا و نوشیدنی که بتوانند برخی از برنامه های سخت را برطرف کنند ، چندان دشوار نبود.

و در حالی که صنایع شیمیایی و پالایش از دقت و دقت بالایی برخوردارند ، صنعت ما از همه این پیشرفت های تکنولوژیکی سود می برد ، به طوری که کاربرد هایی مانند خشک کردن ، پالایش روغن های خوراکی ، تولید شراب و ماست به طور دقیق تنظیم می شود تا ضایعات را به حداقل برساند و افزایش راندمان و تولید محصولات سازگار و با کیفیت بالا را تضمین کند.

مطلب پیشنهادی:
ویژگی های خاص ترانسمیتر فشار جدید وگا VEGA

ترانسمیتر فشار در صنایع بهداشتی و غذایی

به طور معمول از سنسور های فشار انتظار می رود که سه نوع اندازه گیری فشار را انجام دهند: اندازه گیری (با نام مستعار گیج) ، فشار مطلق و اختلاف فشار یا فشار دیفرانسیل. گیج فشار با توجه به فشار اتمسفر اندازه گیری می شود. فشار مطلق به خلاء اشاره می شود و فشار دیفرانسیل DP با اشاره به فشار خاصی اندازه گیری نمی شود ، یعنی DP تفاوت دو فشار را اندازه گیری می کند. DP می تواند نه تنها در اندازه گیری فشار ، بلکه در محاسبه سایر متغیر های فرایند مانند سطح یا حجم نیز مفید باشد ، همانطور که در برنامه زیر نشان داده شده است.

کاویرو ، یک شرکت تعاونی بزرگ تولید نوشیدنی ایتالیایی ، نیاز داشت تا ظروف ذخیره سازی و بطری سازی خود را به پایان برساند. مشکلی که این شرکت را آزار می داد ، عدم قطعیت آن در میزان نوشیدنی موجود در ظروف بود ، بنابراین برنامه ریزی دقیق پر کردن را دشوار می کرد. تعداد بسیار اندک یا زیاد بطری ها به معنای هدر دادن زمان تولید و کار در ایمن سازی بطری های بیشتر برای یک دسته یا حمل بطری های خالی در انبار بود.

برای سهولت مدیریت تولید انواع مختلف نوشیدنی ، S.A.I.I.E. srl ، یک تامین کننده پیشرفته اتوماسیون ، طیف وسیعی از سنسور ها را در مناطق ذخیره سازی نوشیدنی نصب کرد. این دستگاه ها شامل متر سنج راداری مخزن زیمنس SITRANS LR 250 ، فلومتر FM MAG 6000 با سنسور های FM MAG 1100 SS و ترانسمیتر فشار P DS III در پیکربندی DP برای اندازه گیری حجم مخزن است.

مشکل ترانسمیتر سطح

اما یک مشکل وجود داشت: ترانسمیتر سطح مخزن راداری یک سنسور انتخابی محسوب می گردند ، اما آنها باید در بالای یک مخزن نصب شوند و برای بخشی از این مخازن ، فضای کافی برای سر وجود نداشت. برای حل مشکل اندازه گیری سطح یا حجم بدون ترانسمیتر سطح راداری ، S.A.I.I.E. ترانسمیتر فشار زیمنس P DS III را در انتهای مخازن نصب کرده اند که به طور مداوم فشار دیفرانسیل را کنترل می کنند ، در حالی که PLC این داده ها را به اندازه گیری حجم تبدیل می کند.

مطلب پیشنهادی:
اتصال به زمین ترانسمیتر فشار یا پروب های سطح شناور از خوردگی جلوگیری می کند

با اندازه گیری دقیق ظرفیت یا حجم مخازن ذخیره ، Caviro اطمینان می دهد که هر بطری شیشه ای ، Tetra Pak یا کیسه فله با بالاترین کیفیت نوشیدنی پر شده است. روند پر شدن سریع است ، بنابراین اندازه گیری در زمان واقعی ضروری است. در حال حاضر ، مسائل مربوط به تولید را می توان قبل از تبدیل شدن به مشکل به سرعت حل کرد.

دومنیکو دوسیو ، مدیر تعمیرات عمومی ، سرمایه گذاری و خدمات فنی در Caviro می گوید: “یک سیستم ابزار دقیق و کنترل ، مانند سیستم ارائه شده توسط زیمنس ، به ما اجازه می دهد تا بر کیفیت فرآیند تمرکز کنیم.”

آنچه برای غذا و نوشیدنی لازم است

کلادیا گارسیا ، مدیر بازاریابی در Ellison Sensors Inc. (ESI) می گوید اکثر ترانسمیتر فشار ها الکتریکی از دیافراگم انعطاف پذیر به عنوان عنصر انتقال فشار استفاده می کنند. با استفاده از اتصال مناسب فرآیند ، می توان ترانسمیتر فشار ها را نصب کرد که فاقد حفره بوده و به راحتی تمیز می شوند.

لری مایرز ، مدیر فروش در مهندسی امگا ، می گوید: مقررات بهداشتی برای اتصالات فرآیندی که باکتری هایی را که می توانند محصول را آلوده کنند جمع آوری نمی کند ، نیاز به اتمام سطح دارد. سنسور همچنین باید CIP را فعال کرده و بتواند به سرعت از فرایند خارج شود ، به طوری که پورت فرایند برای بخار یا تمیز کردن شیمیایی کشتی یا خطوط لوله بسته شود. مایرز به سنسور های Omega PX409S اشاره می کند که این الزامات را برآورده می کنند و برای صنایع غذایی و آشامیدنی و دارویی استاندارد هستند.

اولا وسستروم ، مدیر صنایع غذایی و آشامیدنی در شرکت اندرس هاوزر Endress+Hauser می گوید: “تغییرات دما به دلیل تغییر مکرر و سریع از رسانه سرد به CIP داغ (و بالعکس) تقاضای زیادی برای سنسور های فشار ایجاد می کند.”

مطلب پیشنهادی:
تمجید از ترانسمیتر فشار 3051S برای عیب یابی بی نظیر در صنعت

اثرات دما بر اندازه گیری باید حداقل و با بازیابی سریع باشد. این امر به ویژه هنگام استفاده از فشار به عنوان مهم است یک سنسور سطح (فشار هیدرواستاتیک) در مخازن کوچک. برای جلوگیری از پر شدن/زیر پر شدن سنسورها باید دما جبران شود.

لی هملت مدیر یوکوگاوا در بخش محصولات تحت فشار ، می گوید: “به طور طبیعی ، هر چیزی که برای استفاده در تولید غذا و نوشیدنی در نظر گرفته شده است باید به طور مناسب با استفاده از سه گیره تنظیم شود و از سطوحی که می توانند مایع را به دام بیندازند یا رشد باکتری ها را تسهیل کنند ، پیکربندی شود.”

چه عوامل دیگری سنسورهای صنایع غذایی را از سایر صنایع متمایز می کند؟

داگ گريوز ، مدير اندازه گيري و تحليل ABB (در بخش فشار) ، چند مورد را فهرست مي كند:

  • اتصالات فرآیند بهداشتی/بهداشتی
  • اتصالات بخار آسپتیک
  • مصوبات مواد
  • CIP/SIP
  • زبری کم روی سطوح
  • علائم گواهینامه صنعت (به عنوان مثال ، 3-A ، FDA ، EHEDG).

برای سفارش و یا خرید محصولات ترانسمیتر فشار و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

www.foodengineeringmag.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه عملکرد ایمنی ابزار دقیق، یک حلقه کنترل در یک فرآیند یا دستگاه است که هدف آن ایمنی است. SIF، اختصار …

پکینگ استم شیر – روش تعویض

پکینگ استم شیر – روش تعویض

زمان مطالعه: ۳ دقیقه پکینگ استم ولو یا “پکینگ استم شیر”، فرآیندی است که در آن دنباله گلند ولو با مواد بسته‌بندی تنظیم می‌شود …

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه یک شیر، یک جزء است که می‌توان آن را در یک سیستم جریان سیالات و همچنین در یک سیستم فشاری …

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله، ما به بحث درباره کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در میدان می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای …

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه هنگامی که فشار به ترانسمیتر اعمال می‌شود، مقادیر حداقل و حداکثر برای محدوده اندازه‌گیری LRV و URVمی‌توانند با استفاده از …

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به طراحی پاور ساپلای ۲۴ ولت مستقیم و کلیدهای مدار (نمایه‌ی فاز‌های طراحی) می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم …

بهینه سازی معماری پی ال سی

بهینه سازی معماری پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این مقاله به بررسی تأثیر توزیع و چگالی ورودی/خروجی‌ها و ماژول‌ها بر هزینه سخت‌افزار می‌پردازد، به عبارت دیگر چگونگی بهینه‌سازی …

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

زمان مطالعه: ۴ دقیقه در این مقاله، ما به بررسی روش انتخاب پردازنده مرکزی (CPU) و توضیح گزینه‌های اصلی برای معماری سیستم کنترل می‌پردازیم …

انتخاب HMI

انتخاب HMI

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله انتخاب پنل HMI  را مورد بررسی قرار می دهیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل انتخاب HMI …

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در این مقاله، ما در مورد موضوع اجزای مختلف طرح سیستم دی سی اس و ماژول‌های آن مانند پردازنده‌ها و …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.