وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر جریان / نقش حیاتی فلومترها در صنعت هوانوردی

نقش حیاتی فلومترها در صنعت هوانوردی

نقش حیاتی فلومترها در صنعت هوانوردی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در سال 2016، بیش از 700 میلیون مسافر تنها در ایالات متحده به آسمان رفتند، بر اساس تعداد دفعاتی که شخصی برای یک سفر یک طرفه سوار هواپیما شد. و حتی با وجود این تعداد مسافر، پرواز از نظر آماری یکی از روش های امن تر حمل و نقل است. بخشی از آنچه که پرواز را نسبتاً ایمن می کند، دستورالعمل های دقیق مربوط به عملکرد و نگهداری صحیح هواپیماهای مسافربری است. رعایت این استانداردها کار ساده ای نیست و در واقع به ابزار دقیق متعددی از جمله فلومتر نیاز دارد.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰مدیریت سوخت

🔰سیال هیدرولیک

🔰روان کننده ها

🔰فلومترهای چندگانه در صنعت هوانوردی

صنعت هوانوردی به سطحی از دقت نیاز دارد که بسیاری از مردم را شگفت زده کند. علاوه بر این، محیطی که سیستم ها باید در آن کار کنند اغلب شامل شرایط شدید و سخت، فضای محدود و تجهیزات الکترونیکی پیچیده است. برای کمک به عملکرد صحیح همه چیز، از محرک‌ها گرفته تا پمپ‌های سوخت، باید در پنجره‌های قابل قبول محدودی از دقت کار کنند. در غیر این صورت، می تواند منجر به خرابی در هوا شود که می تواند نتایج فاجعه باری به همراه داشته باشد.

فلومتر در هوانوردی برای نظارت بر میزان جریان برای طیف وسیعی از سیالات از جمله سوخت، سیالات هیدرولیک، روان کننده ها و غیره استفاده می شود. برای کمک به درک نقش فلومترها در هوانوردی، در اینجا مروری بر برخی از عملکردهای رایج تر است.

مدیریت سوخت

یکی از حیاتی ترین نقش های فلومتر در صنعت هوانوردی، نظارت بر مصرف سوخت و مدیریت آن است. این دستگاه ها به هوانوردان کمک می کنند تا سرعت ورود سوخت به سیستم را کنترل کنند و در عین حال میزان سوختی را که از سیستم عبور کرده است را نیز ردیابی کنند. همه موتورها، از جمله موتورهای مورد استفاده در هواپیما، برای احتراق به مخلوط دقیق سوخت و هوا نیاز دارند. عدم کنترل آزاد شدن سوخت به داخل موتورها می تواند مخلوط نامناسبی ایجاد کند که در نهایت بر عملکرد تأثیر می گذارد و حتی می تواند منجر به خرابی شود. علاوه بر این، نظارت بر سرعت ورود آن به سیستم موتور می تواند اطمینان حاصل کند که سوخت کافی برای تکمیل باقیمانده سفر با خیال راحت باقی می ماند.

مطلب پیشنهادی:
فلومترهای جرمی توربین

فلومتر نیز نقش مهمی در سوخت گیری هواپیما دارد. همانطور که پمپ های پمپ بنزین مصرف کننده از  فلومتر برای اندازه گیری مقدار بنزین در حال توزیع استفاده می کنند، فلومترهای متصل به پمپ های سوخت که مخازن سوخت هواپیما را پر می کنند، همین کار را انجام می دهند. این به فردی که هواپیما را پر می‌کند اجازه می‌دهد تا مقدار توزیع شده را ردیابی کند. از آنجایی که بسیاری از هواپیماها برای هر پرواز به طور کامل پر نمی شوند، به جای پر کردن مقدار مناسب برای سفر آینده، این امر تضمین می کند که سوخت کافی برای هر سفر تامین شود.

سیال هیدرولیک

سیستم های هیدرولیک در صنعت هوانوردی بسیار رایج هستند. همه چیز از ارابه فرود و ترمز گرفته تا سطوح کنترل پرواز و فلپ ها از سیستم های قدرت هیدرولیک برای تکمیل اقدامات خود استفاده می کنند. برای عملکرد صحیح، باید مقدار مناسبی از مایع هیدرولیک وجود داشته باشد. این تضمین می کند که فشار کافی در داخل سیستم برای عمل مورد نیاز وجود دارد.

مقادیر نادرست سیال هیدرولیک می تواند منجر به مشکلات عملکردی قابل توجهی شود. به عنوان مثال، ارابه فرود ممکن است به کار نرود، یا ترمزها نتوانند فشاری را برای کاهش سرعت هواپیما پس از قرار گرفتن روی زمین اعمال کنند.

فلومترها توانایی اندازه گیری سیال هیدرولیک درون سیستم ها را در هنگام عبور از بین نقاط دارند. با توانایی ردیابی حجم و ویسکوزیته فعلی، می توان میزان مایع موجود را برای اطمینان از عملکرد صحیح و اینکه در ویسکوزیته مناسب برای ایجاد مقاومت مناسب در هنگام استفاده از سیستم ها تأیید کرد.

علاوه بر این، در شرایطی که سیال هیدرولیک باید از سیستم شسته شود و تعویض شود، فلومترها می توانند مقدار سیال خارج شده از سیستم و همچنین مقدار ارسالی را ردیابی کنند. این امر تضمین می کند که حجم مناسب سیال پس از اتمام کار وجود داشته باشد. جایگزینی انجام می شود.

مطلب پیشنهادی:
فلومتر اندرس هاوزر

روان کننده ها

یکی دیگر از زمینه هایی که خودروها و هواپیماها مشابه هستند، نیاز به روانکارها است. اکثر افراد مسئول تعویض روغن خودروی خود در یک برنامه منظم هستند. هنگام تعویض روغن، برای اطمینان از عملکرد صحیح، باید مقدار مشخصی دوباره به سیستم اضافه شود. و هنگامی که روغن توسط یک فروشگاه خودرو به سیستم پمپ می شود، یک فلومتر به تأیید مقدار مناسب اضافه شده کمک می کند.

هواپیماها نیز مانند وسایل نقلیه زمینی به تعویض روغن نیاز دارند، اگرچه اغلب در طول فرآیند تعویض از روغن بیشتری استفاده می کنند. در واقع، یک هواپیما بسته به اندازه آن، ممکن است چهار برابر یک ماشین سواری سنتی یا حتی بیشتر از آن استفاده کند. همچنین، این روان کننده های هواپیما در انواع مختلفی تولید می شوند، همانطور که روغن طراحی شده برای خودروها دارای وزن های متفاوتی است که هر نوع برای محافظت از انواع خاصی از موتورها طراحی شده است.

با این حال، همه هواپیماها آنطور که مردم معمولاً با وسایل نقلیه شخصی خود به آن عادت دارند، تعویض روغن کامل را انجام نمی دهند. در واقع، بسیاری از خطوط هوایی تجاری و مالکان خصوصی، صرفاً شارژ منظم را انتخاب می‌کنند و به طور موثر روغن تمیز را برای جایگزینی روغن‌هایی که در طول عملیات عادی از دست رفته است، اضافه می‌کنند. در طول فرآیند تعویض، از یک فلومتر برای ردیابی مقدار روغن اضافه شده استفاده می شود تا عملیات ایمن ادامه یابد.

فلومترهای چندگانه در صنعت هوانوردی

نقش حیاتی فلومترها در صنعت هوانوردی

همه هواپیماها یا سیستم های مرتبط از یک نوع جریان سنج برای انجام کار استفاده نمی کنند. در بیشتر موارد، چند فلومتر وظایف مربوط به نگهداری یک هواپیما را انجام می دهند. برخی از رایج ترین فلومتر های مورد استفاده عبارتند از:

فلومترهای کانال را باز کنید

  • جریان سنج جرمی
  • دبی سنج توربین
  • فلومترهای جابجایی مثبت
  • فلومترهای منطقه متغیر
  • دبی سنج های سرعت
مطلب پیشنهادی:
چرا باید دقت فلومتر را حفظ کنید؟

علاوه بر این، هر دبی متر باید به درستی نگهداری و کالیبره شود. تمام فلومتر ها در طول زمان با استفاده منظم نادرست می شوند، به این معنی که کالیبراسیون مجدد منظم باید بر اساس محاسبات خاص و استانداردهای عمومی انجام شود تا از عملکرد صحیح اطمینان حاصل شود. عدم کالیبره کردن تجهیزات به این معنی است که خوانش های ارائه شده توسط فلومترها ممکن است نادرست باشد و می تواند منجر به مشکلات سیستم یا حتی خرابی هایی شود که می تواند خطرات ایمنی قابل توجهی را برای کسانی که در هواپیما کار می کنند یا سوار می شوند ایجاد کند.

خط پایین

با سطح دقت مورد نیاز در صنعت هوانوردی، جای تعجب نیست که فلومترهای با کیفیت بالا نقش مهمی در عملیات استاندارد ایفا کنند. بدون فلومتر، افراد ممکن است برای ارزیابی اینکه آیا مقدار مناسبی از یک سیال خاص وجود دارد یا خیر، مشکل داشته باشند، و در نتیجه مشکلات ایمنی ایجاد می شود که می تواند منجر به مشکلات جدی شود. با در نظر گرفتن این موضوع، فلومترهای طراحی شده برای صنعت هوانوردی از بالاترین کیفیت مواد و مطابق با استانداردهای صنعتی خاص ساخته شده اند. به این ترتیب، همه افرادی که در این صنعت کار می کنند و در آسمان پرواز می کنند، می توانند همیشه در امن ترین محیط ممکن باشند.

[fusion_person name=”تیم تولیدمحتوای میراکنترل” title=”میراکنترل؛کنترل فرایند اتوماسیون” picture=”https://miracontroller.com/wp-content/uploads/2021/02/icons8-manager-80.png” picture_id=”21002|full” pic_link=”” linktarget=”_self” pic_style=”” pic_style_blur=”” pic_style_color=”” pic_bordersize=”” pic_bordercolor=”” pic_borderradius=”” hover_type=”none” background_color=”” content_alignment=”center” icon_position=”bottom” social_icon_boxed=”” social_icon_boxed_radius=”” social_icon_color_type=”” social_icon_colors=”” social_icon_boxed_colors=”” social_icon_tooltip=”left” blogger=”” deviantart=”” digg=”” dribbble=”” dropbox=”” facebook=”” flickr=”” forrst=”” instagram=”” linkedin=”” myspace=”” paypal=”” pinterest=”” reddit=”” rss=”” skype=”” soundcloud=”” spotify=”” tumblr=”” twitter=”” vimeo=”” vk=”” whatsapp=”https://wa.me/989125376505″ xing=”” yahoo=”” yelp=”” youtube=”” email=”info@miracontroller.ir” show_custom=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است. استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.[/fusion_person][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه یک شیر، یک جزء است که می‌توان آن را در یک سیستم جریان سیالات و همچنین در یک سیستم فشاری …

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله، ما به بحث درباره کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در میدان می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای …

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه هنگامی که فشار به ترانسمیتر اعمال می‌شود، مقادیر حداقل و حداکثر برای محدوده اندازه‌گیری LRV و URVمی‌توانند با استفاده از …

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به طراحی پاور ساپلای ۲۴ ولت مستقیم و کلیدهای مدار (نمایه‌ی فاز‌های طراحی) می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم …

بهینه سازی معماری پی ال سی

بهینه سازی معماری پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این مقاله به بررسی تأثیر توزیع و چگالی ورودی/خروجی‌ها و ماژول‌ها بر هزینه سخت‌افزار می‌پردازد، به عبارت دیگر چگونگی بهینه‌سازی …

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

زمان مطالعه: ۴ دقیقه در این مقاله، ما به بررسی روش انتخاب پردازنده مرکزی (CPU) و توضیح گزینه‌های اصلی برای معماری سیستم کنترل می‌پردازیم …

انتخاب HMI

انتخاب HMI

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله انتخاب پنل HMI  را مورد بررسی قرار می دهیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل انتخاب HMI …

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در این مقاله، ما در مورد موضوع اجزای مختلف طرح سیستم دی سی اس و ماژول‌های آن مانند پردازنده‌ها و …

بررسی کلی پی ال سی های زیمنس - S7-1500، S7-1200، S7-400، S7-300

بررسی کلی پی ال سی های زیمنس – S7-1500، S7-1200، S7-400، S7-300

زمان مطالعه: ۸ دقیقه زیمنس یک شرکت چند‌ملیتی معروف است که در انواع صنایع از جمله انرژی، بهداشت، حمل و نقل، و اتوماسیون صنعتی …

تنظیمات سخت‌افزاری S7-1200 - آموزش‌های پی ال سی زیمنس

تنظیمات سخت‌افزاری S7-1200 – آموزش‌های پی ال سی زیمنس

زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه S7-1200 PLC یک راه‌حل کوچک، مدولار و پرکاربرد با هزینه مناسب است که امکانات گسترده‌ای از جمله گزینه‌های ارتباطی، حافظه، …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.