وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با سیستم کنترل / پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت
زمان مطالعه: 4 دقیقه

پلی وینیل الکل یک ماده‌ای آب‌رسان و قابل تجزیه‌پذیر است. انعطاف‌پذیری آن ممکن است دلیلی برای پیش‌بینی رشد باورنکردنی بازار PVA با نرخ سالانه 6.5٪ بین سال‌های 2023 تا 2033 باشد، که ممکن است به ارزش بالای 1.9 میلیارد دلار برسد.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

اهمیت پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

هرچند که PVA برای کاربردهای معمولی بسیار عالی است، اما در دنیای سیمان‌زنی در صنعت نفت این پلیمر متواضع واقعاً برجسته است. با نگه‌داشتن لجن سیمان خود رطوبت داشته باشید تا از از دست دادن سیالات جلوگیری شود، PVA برای تقریباً هر چالش سیمان‌زنی که ممکن است با آن مواجه شوید، کاربردی دارد.

این راهنما به شما نشان می‌دهد که چگونه این ماده افزودنی چندمنظوره می‌تواند در زمینه‌ی سیمان‌زنی مهم باشد.

نگه‌داشتن آب

برای به دست آوردن استحکام سنگی مطلوب در سیمان، ابتدا نیاز به مقدار مناسبی از آب دارید. اما بعضی اوقات، سیمان ممکن است در فرآیند مخلوط‌کردن خیلی زیادی از رطوبت خود را از دست بدهد.

در این حالت، PVA و سایر مواد افزودنی کنترل از دست دادن سیالات کمک می‌کنند تا لجن سیمان به طور کافی به آب خود چسبیده باشد. بدون کافی بودن آب، شما ممکن است با یک هرسی خشک و خرد شده مواجه شوید.

کنترل از دست دادن سیالات

شما این لجن سیمان غلیظ و چسبناک را به سمت چاه پمپ می‌کنید و نمی‌خواهید زیادی از مایعات آن به سمت تشکیلات محیطی اطراف از دست بدهد. در اینجا PVA نقش مهمی دارد. این ماده افزودنی به آن می‌بیند که لجن از دست دادن زیادی از مایعات ارزشمند خود به سمت تشکیلات محیطی اطراف از دست ندهد. کنترل این دست دادن سیالات کمک می‌کند تا لجن خود را طی فرآیند سیمان‌زنی با خصوصیات و انسجام مطلوب حفظ کند.

مطلب پیشنهادی:
چرا از ابزار دقیق در صنایع استفاده می شود ؟

بدون PVA، لجن ممکن است خیلی غلیظ، خیلی نازک یا حتی بدون استحکام مناسبی باشد.

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

اصلاح ویسکوزیته

PVA  می‌تواند لجن را ضخیم‌تر یا نازک‌تر کند و اصلاح آن را برای به دست آوردن یک سازگاری متناسب، برای میزان مناسبی قرار دهد. اگر خیلی ضخیم باشد، هیچ‌گاه نمی‌توانید آن را به چاه پمپ کنید. اگر خیلی نازک باشد؟ آن انرژی را برای رسیدن به مقصد خود نخواهد داشت.

با PVA در وظیفه‌ی اصلاح، می‌توانید جریان لجن را بهینه کنید تا با شرایط سیمان‌زنی که درگیر هستید هماهنگ شود. و یک نکته حرفه‌ای — استفاده از PVA خود یا هر مواد افزودنی ویژه دیگر از یک تامین‌کننده PVA معتبر، کلیدی است برای اطمینان از دریافت مواد خوب که ویژگی‌های سیالاتی خود را نگه داشته و بهبود ببخشند.

کاهش انقباض و ترک‌ها

در شرایط ناگواری که سیمان تنظیم می‌شود و رطوبت خود را از دست می‌دهد، ممکن است شروع به انقباض کردن و تشکیل ترک‌ها و شکاف‌های کوچکی کند. این شکاف‌های کوچک ممکن است بی‌ضرر به نظر بیاید، اما ممکن است مسیرهایی برای مهاجرت سیالات ایجاد کنند، که چیزی نیست که در یک چاه نفت بخواهید!

با این حال، PVA به کاهش انقباض سیمان در هنگام تمایل به انجام کمک می‌کند. نتیجه؟ ریسک ایجاد ترک‌هایی کم می‌شود.

پایداری دما و شیمیایی

شرایط پایین چاه نفت به هیچ وجه شوخی نیست. در واقع، داده‌ها نشان می‌دهد که دماها می‌تواند به حدود 200 درجه سانتیگراد و فشار تا 150 مگاپاسکال در چاه‌های عمیق برسد. اضافه کردن شیمیایی‌های تند به همراه، محیطی بدون احترامی است. این کفایتی است که بیشتر مواد افزودنی را شکست بخوراند.

اما PVA خیر. این ماده محکم می‌تواند با هرچیزی که رها می‌شود مقابله کند. دماهای بالا؟ بدون مشکل. شیمیایی‌های خورنده؟ PVA پیروز می‌شود. به لطف پایداری تاثیرگذارش، PVA همان همکار قابل اعتمادی است که می‌خواهید برای عملیات سیمان‌زنی در این محیط‌های سخت داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:
اصل کار سنسورهای مغناطیسی

افزودن کرنش انعطاف‌پذیر (الاستیسیته تقویت شده)

در داخل چاه، این پوشش سیمان باید با همه نوع تنش‌ها و فشارها مقابله کند. نوسانات دما، نیروهای مکانیکی از حفاری و تولید — انگار یک زلزله دائمی است! بدون انعطاف‌پذیری، سیمان ممکن است فقط زیر فشارهمه اینها شکسته و خرد شود.

در اینجا PVA انعطاف‌پذیر به کمک می‌آید. این ماده به سیمان یک مقدار انعطاف‌پذیری می‌دهد. با کمک PVA، سیمان می‌تواند کشش و انعطاف را بدون شکستن به دست آورد هنگامی که در مسیرش مشکلاتی پیش می‌آید.

امنیت زیست‌محیطی

نسبت به برخی از گزینه‌های شیمیایی دیگر، مطالعات نشان می‌دهند که PVA به عنوان یک انتخاب بسیار سبز تلقی می‌شود.

در حالی که برخی از افزودنی‌ها ممکن است بی‌ضررهای ساده‌ای باشند

PVA، بیشتر شبیه به یک تمیزکننده نرم و مبتنی بر گیاهان است — موثر اما به محیط زیست کمتر ضربه می‌زند. این چیزی است که می‌توانید با استفاده از آن احساس کنید که به چیزی استفاده می‌کنید که مواد ناپسندی را به زمین نمی‌ریزید.

اضافه‌کننده‌ای مانند PVA در جیب شما می‌تواند شما را بسیاری از راه‌ها ببرد. این یک عملکرد بالا را دارد که کار را بدون ترکیب یک پا در محیط زیست باز می‌کند.

در پایان

PVA یک راه‌حل جذاب برای سیمان‌زنی در صنعت نفت است. قابلیت کاهش از دست دادن سیالات، حفظ کاربری و عملکرد در دماهای مختلف — همه این‌ها باعث می‌شود که این یک ابزار ارزشمند برای اطمینان از ساخت موفقیت‌آمیز چاه باشد. PVA مانند یک گلوله جادویی نیست. اما برای هر چالش سیمان‌زنی، یک ماده افزودنی قابل اعتماد و چندمنظوره است که برای پروژه بعدی شما ارزش انتخاب را دارد.

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

instrumentationtools.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

زمان مطالعه: ۴ دقیقه در این مقاله، ما به بررسی روش انتخاب پردازنده مرکزی (CPU) و توضیح گزینه‌های اصلی برای معماری سیستم کنترل می‌پردازیم …

انتخاب HMI

انتخاب HMI

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله انتخاب پنل HMI  را مورد بررسی قرار می دهیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل انتخاب HMI …

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در این مقاله، ما در مورد موضوع اجزای مختلف طرح سیستم دی سی اس و ماژول‌های آن مانند پردازنده‌ها و …

بررسی کلی پی ال سی های زیمنس - S7-1500، S7-1200، S7-400، S7-300

بررسی کلی پی ال سی های زیمنس – S7-1500، S7-1200، S7-400، S7-300

زمان مطالعه: ۸ دقیقه زیمنس یک شرکت چند‌ملیتی معروف است که در انواع صنایع از جمله انرژی، بهداشت، حمل و نقل، و اتوماسیون صنعتی …

تنظیمات سخت‌افزاری S7-1200 - آموزش‌های پی ال سی زیمنس

تنظیمات سخت‌افزاری S7-1200 – آموزش‌های پی ال سی زیمنس

زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه S7-1200 PLC یک راه‌حل کوچک، مدولار و پرکاربرد با هزینه مناسب است که امکانات گسترده‌ای از جمله گزینه‌های ارتباطی، حافظه، …

مراحل پیکربندی ارتباط TCP/IP در زیمنس S7-1200 PLC

مراحل پیکربندی ارتباط TCP/IP در پی ال سی زیمنس S7-1200

زمان مطالعه: ۴ دقیقه با توجه به مدل OSI معروف (مدل ارتباطات سیستم‌های باز)، TCP/IP یک پروتکل لایه حمل و نقل است. TCP/IP مخفف …

سیستم کنترل هوشمند بویلر مبتنی بر اینترنت اشیا با پی ال سی ابری و اسکادا

سیستم کنترل هوشمند بویلر مبتنی بر اینترنت اشیا با پی ال سی ابری و اسکادا

زمان مطالعه: ۵ دقیقه سیستم هوشمند بویلر WECON از یک ساختار سه لایه تشکیل شده است: لایه برنامه، لایه شبکه، و لایه سنسور. 🔹ارائه …

توضیحاتی درباره تنظیم ابزارات

توضیحاتی درباره تنظیم ابزارات

زمان مطالعه: ۴ دقیقه تنظیم پارامتر برای هر سیستم اندازه‌گیری یا کنترل عملیاتی، محدوده تغییرات متغیر فرآیندی است. این شامل تنظیم همزمان ترانسمیتر و …

اورینگ (O-Ring) چیست؟

اورینگ (O-Ring) چیست؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه اورینگ یک حلقه یا حلقه دونات شکل است که عموماً از الاستومر قالب گیری می شود، اگرچه اورینگ ها نیز …

فرآیند‌های نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا

فرآیند‌های نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در این مقاله، ما درباره فرآیندهای نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا صحبت خواهیم کرد. در اینجا ما بررسی‌های سیستم …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.