وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با سیستم کنترل / چه چیزی یک سیستم نوار نقاله هوشمند را “هوشمند” می کند؟

چه چیزی یک سیستم نوار نقاله هوشمند را “هوشمند” می کند؟

چه چیزی یک سیستم نوار نقاله هوشمند را "هوشمند" می کند؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

با پذیرش تحول دیجیتال و صنعت 4.0، نوار نقاله ها هوشمندتر می شوند. این مقاله به بررسی سیستم های نوار نقاله هوشمند و اینکه چه چیزی آن ها را «هوشمند» می کند، می پردازد.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

 

سیستم نقاله هوشمند چیست؟

سیستم های نقاله هوشمند می توانند مواد فردی را با مکان دقیق در حین جابجایی و حمل و نقل ردیابی کنند. سیستم های نوار نقاله هوشمند همچنین امکان انتقال مواد با پارامترهای مختلف مانند سرعت و جهت را فراهم می کند. آن ها همچنین می توانند با ماشین های خارجی، مانند مرتب سازی و ارسال یک ماده با اندازه خاص در یک خط بسته بندی خاص، همگام شوند.

چه چیزی یک سیستم نوار نقاله هوشمند را "هوشمند" می کند؟

بخشی از یک سیستم نقاله هوشمند

این برخلاف سیستم‌های نوار نقاله معمولی است، که در آن مهندسان نمی‌توانند مواد را تا زمانی که به یک ایستگاه خاص یا نقاط میانی که جزئیات مواد در آن ثبت می‌شود، ردیابی کنند. با این حال، در سیستم معمولی، جزئیات مواد را نمی توان در بین ایستگاه ها یا نقاط به روز کرد. بنابراین، سیستم بر دیتاهای جمع آوری شده در ایستگاه های قبلی متکی است.

اجزای سیستم های نقاله هوشمند

نوار نقاله های هوشمند از جدیدترین قطعات اتوماسیون برای دستیابی به منحصر به فرد بودن خود نسبت به سیستم های نوار نقاله معمولی استفاده می کنند. برخی از اجزاء شامل کنترل حرکت، هوش مصنوعی (AI) و سنسورهای هوشمند هستند.

کنترل حرکت

اجزای کنترل حرکت، مانند موتورهای سروو و انکودرها، موقعیت هر بخش، سرعت مواد متحرک و جهت حرکت مواد را کنترل و ردیابی می کنند.

چه چیزی یک سیستم نوار نقاله هوشمند را "هوشمند" می کند؟

سیستم مکان یاب دقیق MagneMover® LITE شرکت اتوماسیون راکول.

ابزارهای کنترل حرکت نیز به نوار نقاله ها امکان می دهند که مواد را به صورت پیوسته یا متناوب حرکت دهند. این ابزار به نوار نقاله های هوشمند اجازه می دهد تا حرکت مواد را با ماشین های دیگر مانند ماشین های بسته بندی هماهنگ کنند.

مطلب پیشنهادی:
سیستم کنترل توزیع شده مدرن با استفاده از کنترلر پیشرفته ABB

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) سهم عمده ای در توسعه نوار نقاله های هوشمند دارد. این نوار نقاله های هوشمند را قادر می سازد تا به طور مستقل تصمیم بگیرند، مانند زمان جابجایی مواد با سرعت تند یا آهسته. مثال دیگر تشخیص وضعیت خارجی دستگاه های بسته بندی خارجی برای نگهداری مواد تا زمانی است که دستگاه بسته بندی خارجی آماده پذیرش مواد جدید از نوار نقاله هوشمند شود. هوش مصنوعی همچنین می تواند به جای تمرکز بر روی تسمه نقاله به عنوان یک کل، مواد جداگانه را ردیابی و کنترل کند.

ویژگی اصلی هوش مصنوعی، نقاله های هوشمند را قادر می سازد تا این عملیات را بدون دخالت انسان انجام دهند. انسان ها الگوریتم ها را توسعه می دهند. بقیه توسط هوش مصنوعی اداره می شود.

سنسورهای هوشمند

سنسورهای هوشمند موقعیت تک تک مواد را روی نوار نقاله تشخیص می دهند. در مقایسه با سنسورهای مجاورت معمولی که نمی‌توانند تک تک مواد را شناسایی یا ردیابی کنند، سیستم‌های هوشمند بر تک تک مواد نظارت می‌کنند و می‌توانند مواد را با یکدیگر تراز کنند. آن ها همچنین می توانند سبد خرید مواد را با مواد ورودی تراز کنند.

ویژگی های نوار نقاله هوشمند

برخی از ویژگی های سیستم های نوار نقاله هوشمند که آن ها را نسبت به نوار نقاله های معمولی سودمندتر می کند عبارتند از ردیابی محصول، جلوگیری از برخورد، بهره وری انرژی، تعمیر و نگهداری پیش بینی شده و کاهش زمان خرابی.

ردیابی محصول

سیستم‌های نوار نقاله هوشمند امکان ردیابی تک تک محصولات را در زمان واقعی فراهم می‌کنند، از جمله سرعت، جهت و موقعیت مواد جداگانه. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند برای عملکردهای پیشرفته مانند ثبت زمان رسیدن به ایستگاه تخلیه مورد استفاده قرار گیرند.

این برخلاف سیستم های نوار نقاله معمولی است که وجود مواد را روی نوار نقاله به طور کلی تشخیص می دهند. نوار نقاله های معمولی تک محصول را ردیابی نمی کنند و همچنین نمی توانند سرعت مواد را تشخیص دهند. به عنوان مثال، فقط استفاده از سرعت تسمه فرض می کند که هر ماده ای نیز با این سرعت حرکت می کند، صرف نظر از اینکه مواد روی تسمه وجود دارد یا نه.

مطلب پیشنهادی:
آلارم، نقطه سفر و اولویت هشدار در DCS و پی ال سی

جلوگیری از برخورد

هوش مصنوعی همچنین از حرکت بدون برخورد در سیستم های نقاله هوشمند پشتیبانی می کند. علاوه بر این، پارامترهای ردیابی محصول، مانند موقعیت و سرعت، می‌تواند برای تراز کردن مواد مشابه با یکدیگر استفاده شود.

در صورت حمل و نقل مواد حساس یا شکننده از طریق نوار نقاله، این امر حیاتی می شود.

بهره وری انرژی

سیستم‌های نوار نقاله هوشمند فرصتی عالی برای داشتن سیستم‌های کم‌مصرف انرژی فراهم می‌کنند، زیرا هوش مصنوعی می‌تواند به طور خودکار مواد فردی را ردیابی کند و خروجی سرعت نوار نقاله را با توجه به بار نوار نقاله تطبیق دهد. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند عملیات نوار نقاله را برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در دوره‌های کم پیک خاموش کند.

تعمیر و نگهداری پیش بینی و کاهش زمان خرابی

سنسورهای هوشمند و کنترل حرکت، نوار نقاله‌های هوشمند را قادر می‌سازد تا سلامت دستگاه و اجزای خود را برای نظارت بر وضعیت و تعمیر و نگهداری پیش‌بینی کنند. برای مثال، تغییر در سرعت چرخ دستی، تحت پارامترهای عملیاتی معمولی، می‌تواند نشان‌دهنده اشتباه باشد. پرسنل فنی می توانند این مشکل را شناسایی و برطرف کنند یا تعمیر و نگهداری نوار نقاله را در زمان خاموش شدن یا پس از اتمام عملیات نقاله برنامه ریزی کنند.

این برخلاف نگهداری پیشگیرانه است که از یک برنامه ثابت پیروی می کند. تعمیر و نگهداری در یک برنامه ثابت نتیجه گرا است اما می تواند منجر به خرابی غیر ضروری شود. ثانیاً، اگر یک مشکل در مقیاس کوچک در طول عملیات عادی تشخیص داده شود، انتظار برای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده می تواند منجر به خرابی غیرمنتظره شود.

تولید کنندگان سیستم تسمه نقاله هوشمند

برخی از مهره های برجسته صنعتی که محصولات نوار نقاله هوشمند را با موفقیت توسعه داده اند شامل موارد زیر است.

اتوماسیون راکول

اتوماسیون راکول یک شرکت آمریکایی است که در زمینه راه حل های اتوماسیون از جمله فناوری سیستم نقاله هوشمند فعالیت می کند. نام تجاری آن ها برای سیستم‌های نوار نقاله هوشمند MagneMover® LITE است که با ماشین‌های خارجی مختلف همگام می‌شود، در صورت نیاز به یک سیستم کنترل حرکت دقیق، راه‌حل مناسبی را ارائه می‌دهد و توان عملیاتی بالایی تولید می‌کند.

مطلب پیشنهادی:
چرا اتوماسیون صنعتی مهم است؟

چه چیزی یک سیستم نوار نقاله هوشمند را "هوشمند" می کند؟

اجزای نمونه MagneMover® LITE اتوماسیون راکول.

یکی از ویژگی های مهم MagneMover® LITE امتیاز IP65 آن است. این ویژگی به نوار نقاله اجازه می دهد تا در محیط های مرطوب مانند اتاق های تمیز استفاده شود. این کمک می کند تا نوار نقاله ها بدون تأثیر بر اجزای داخلی و سطوح مواد خارجی کار کنند. همچنین نوار نقاله دارای علامت CE و UL شناخته شده است.

زیمنس

زیمنس یک شرکت تولید قطعات صنعتی مستقر در آلمان است. این سیستم های الکتریکی، الکترونیکی و ابزار دقیق را ارائه می دهد. اگرچه زیمنس صراحتاً سیستم‌های نقاله هوشمند را تولید نمی‌کند، اما اجزا و راه‌حل‌های نرم‌افزاری را برای تولید سیستم‌ها توسعه می‌دهد.

مجموعه زیمنس شامل محصولات فناوری اتوماسیون SIMATIC، از جمله HMI و کنترلرها، موتورها و درایورهای موتور است. همچنین شامل سنسورهایی برای موقعیت یابی، سیستم های شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) و SIMATIC RTLS (سیستم مکان یابی بلادرنگ) است.

توسعه و اجرای اخیر فناوری‌های دیجیتال مانند Industry 4.0 به صنایع تولیدی این امکان را داده است که ظرفیت تولید را با زمان کمتری به اندازه کافی افزایش دهند و در نتیجه مصرف منابع را کاهش دهند.

سیستم های نوار نقاله هوشمند به طور موثری به کاربران صنعت 4.0 راه حلی برای مدیریت موثر انتقال مواد بین بخش ها و مکان های مختلف در یک مرکز تولید ارائه می دهند. آن ها همچنین راه حل های انتقال چندین محصول را با استفاده از یک سیستم واحد ارائه می دهند. مزایای اضافی، مانند ردیابی محصول، یکی از عوامل متعدد برای ادغام آن با فناوری های دیجیتال است.

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

control.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

سیستم رله Redundant

سیستم رله Redundant

زمان مطالعه: ۲ دقیقه بیایید یک مثال ساده از چگونگی افزایش ایمنی طراحی ما با استفاده از رله‌های الکترومکانیکی سنتی را ببینیم. 🔹ارائه دهنده: …

درک سنسورهای مجاورتی (Proximity)

درک سنسورهای مجاورتی (Proximity)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه تشخیص اشیاء یکی از اولین وظایف مهم در سطح میدانی است که قبل از هرگونه کنترل مبتنی بر فیدبک باید …

اصطلاحات سوئیچ فشار

اصطلاحات سوئیچ فشار

زمان مطالعه: ۴ دقیقه سوئیچ‌های فشار در کنترل و ابزار دقیق کارخانه‌ها بسیار محبوب و مهم هستند. این سوئیچ‌ها عمدتاً در مدارهای کنترلی و …

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه عملکرد ایمنی ابزار دقیق، یک حلقه کنترل در یک فرآیند یا دستگاه است که هدف آن ایمنی است. SIF، اختصار …

پکینگ استم شیر – روش تعویض

پکینگ استم شیر – روش تعویض

زمان مطالعه: ۳ دقیقه پکینگ استم ولو یا “پکینگ استم شیر”، فرآیندی است که در آن دنباله گلند ولو با مواد بسته‌بندی تنظیم می‌شود …

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه یک شیر، یک جزء است که می‌توان آن را در یک سیستم جریان سیالات و همچنین در یک سیستم فشاری …

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله، ما به بحث درباره کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در میدان می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای …

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه هنگامی که فشار به ترانسمیتر اعمال می‌شود، مقادیر حداقل و حداکثر برای محدوده اندازه‌گیری LRV و URVمی‌توانند با استفاده از …

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به طراحی پاور ساپلای ۲۴ ولت مستقیم و کلیدهای مدار (نمایه‌ی فاز‌های طراحی) می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم …

بهینه سازی معماری پی ال سی

بهینه سازی معماری پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این مقاله به بررسی تأثیر توزیع و چگالی ورودی/خروجی‌ها و ماژول‌ها بر هزینه سخت‌افزار می‌پردازد، به عبارت دیگر چگونگی بهینه‌سازی …

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.