کارکرد پوزیشنر سامسون

کارکرد پوزیشنر سامسون
زمان مطالعه: 6 دقیقه

پوزیشنر سامسون مدل الکترو پنوماتیک به شیر های کنترلی پنوماتیک متصل است. برای اختصاص موقعیت ساقه شیر (متغیر کنترل شده x) به سیگنال کنترل (متغیر مرجع w) استفاده می شود. سیگنال ورودی دریافت شده از سیستم کنترل با زاویه حرکت یا چرخش شیر کنترلی مقایسه می شود و فشار سیگنال پنوماتیک (متغیر خروجی y) تولید می شود. در این مقاله کارکرد پوزیشنر سامسون را بررسی خواهیم کرد.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰اطلاعات آماری

🔰هیستوگرام موقعیت شیر

🔰هیستوگرام شمارنده چرخه سیستم

🔰نمودار سیگنال درایو در حالت ثابت

🔰نمودار سیگنال درایو در حالت پایدار

 

اطلاعات آماری

با ثبت دائمی داده های تشخیصی خام (w ، x ، y و e) در پوزیشنر سامسون ، کاربر می تواند اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد شیر کنترلی در شرایط فرآیند جمع آوری کند.

ثبت سیگنال ها تجزیه و تحلیل در طول اندازه گیری فعلی و همچنین کل عمر سرویس پوزیشنر سامسون را امکان پذیر می کند.

برای مثال می توان جملات زیر را بیان کرد:

  • محدوده موقعیت یابی دریچه OK
  • شیر عمدتا در موقعیت انتهایی بالا یا پایین عمل می کند
  • فاکتور استرس دینامیک

در نتیجه ، توصیه هایی برای نگهداری پیش بینی می شود. علاوه بر این ، بلافاصله اقدامات لازم گزارش می شود.

دیتا لاگر

متغیر های فرآیند (مانند نقطه تنظیم w ، موقعیت شیر x ، سیگنال درایو y ، انحراف نقطه تنظیم e ، شمارنده ساعت کار) ثبت می شوند. 100 نقطه داده آخر در هر متغیر در حافظه FIFO در پوزیشنر سامسون ذخیره می شود. زمان بین ثبت نقاط داده قابل تعریف توسط کاربر است.

به غیر از نمونه گیری دائمی ، داده ها همچنین می توانند به صورت آنلاین جمع آوری شوند ، در حالی که فرآیند در حال اجرا است ، به شرط رعایت شرایط اکچویتور مشخص شرایط آن را می توان توسط کاربر به عنوان آستانه های مشخص تعریف کرد.

کارکرد پوزیشنر سامسون

هیستوگرام موقعیت شیر

هیستوگرام حرکت شیر یک تجزیه و تحلیل آماری از موقعیت هایشیر کنترلی ترسیم شده است. هیستوگرام اطلاعاتی را در مورد اینکه شیر عمدتا بیشتر زمان خود را در طول عمر خود می گذراند و آیا روند اخیر تغییرات در محدوده عملکرد آن را نشان می دهد ، ارائه می دهد.

مطلب پیشنهادی:
شیر برقی سامسون SAMSOMATIC

داده ها بدون توجه به حالت انتخابی عملکرد در پس زمینه ثبت می شوند. هیستوگرام کوتاه مدت و هیستوگرام بلند مدت رسم می شوند.

اگر تجزیه و تحلیل هیستوگرام حرکت شیر یک تغییر محدوده کار یا خطای محدوده کار را تشخیص دهد ، پوزیشنر سامسون یک پیام وضعیت ایجاد می کند.

هیستوگرام انحراف نقطه را تنظیم کنید

هیستوگرام انحراف نقطه تنظیم شامل تجزیه و تحلیل آماری از هر گونه انحراف نقطه تنظیم شده است. این یک خلاصه از میزان و میزان انحراف نقطه تنظیم شده در طول عمر مفید شیر را نشان می دهد و اینکه آیا روند اخیر انحراف نقطه تنظیم شده را نشان می دهد یا خیر. در حالت ایده آل ، انحراف نقطه تنظیم شده باید تا حد ممکن کوچک باشد.

داده ها بدون توجه به حالت انتخابی عملکرد در پس زمینه ثبت می شوند. هیستوگرام کوتاه مدت و هیستوگرام بلند مدت رسم می شوند.

در صورتی که هیستوگرام محدوده کاری محدود ، نشتی داخلی یا خطای پوزیشنر سامسون یا شیر اتصال را تشخیص دهد ، پوزیشنر سامسون یک پیام وضعیت ایجاد می کند.

هیستوگرام شمارنده چرخه سیستم

هیستوگرام شمارنده چرخه تجزیه و تحلیل آماری چرخه ها را ارائه می دهد. در نتیجه ، شمارنده چرخه همچنین اطلاعاتی در مورد تنش دینامیکی مهر و موم و یا بسته بندی دمشی ارائه می دهد. یک چرخه دریچه از نقطه ای شروع می شود که حرکت شیر تغییر جهت می دهد تا جایی که دوباره تغییر جهت می دهد. ضربه شیر بین این دو تغییر جهت ارتفاع چرخه است.

داده ها بدون توجه به حالت کارکرد انتخاب شده در پس زمینه ثبت می شوند. هیستوگرام کوتاه مدت و هیستوگرام بلند مدت رسم می شوند.

اگر تجزیه و تحلیل خطایی را تشخیص دهد ، پوزیشنر سامسون یک پیام وضعیت مربوطه تولید می کند.

نمودار سیگنال درایو در حالت ثابت

نمودار سیگنال درایو حالت ثابت اجازه می دهد تا تغییرات فشار تغذیه یا نشتی در پنوماتیک تشخیص داده شود. اگر فشار منبع تغذیه برای حرکت اکچویتور در تمام محدوده نیمکت کافی نباشد ، این نقص در فشار منبع تغذیه یا نشتی در پنوماتیک را نشان می دهد.

مطلب پیشنهادی:
امرسون، پوزیشنر ترانسمیترهای دیجیتال Fisher FIELDVUE 4400 را منتشر کرد.

داده ها بدون در نظر گرفتن حالت کارکرد انتخاب شده (به شرط تهیه نمودار مرجع) در پس زمینه ثبت و تجزیه و تحلیل می شوند. امکان نظارت کوتاه مدت با فهرست بندی داده های اندازه گیری شده و نظارت بلند مدت در نمودار وجود دارد.

اگر تجزیه و تحلیل خطایی را تشخیص دهد ، پوزیشنر سامسون یک پیام وضعیت مربوطه تولید می کند.

هیسترزیس نمودار سیگنال درایو

تست پسماند اجازه می دهد تا تغییرات اصطکاک مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. هنگامی که نتایج آزمایش پسماند به اصطکاک یا نشت خارجی اشاره می کند ، پوزیشنر سامسون یک پیام وضعیت ایجاد می کند.

در صورت وجود نمودار مرجع ، تست پسماند را می توان در هر دو حالت عملکرد خودکار یا دستی شروع کرد. آزمایش را می توان یکباره یا به صورت چرخه ای انجام داد.

یک نظارت کوتاه مدت فهرست داده های اندازه گیری شده و یک نظارت طولانی مدت در یک نمودار ، تجزیه و تحلیل داده های اندازه گیری شده را ارائه می دهد.

اگر تجزیه و تحلیل خطایی را تشخیص دهد ، پوزیشنر سامسون یک پیام وضعیت مربوطه تولید می کند.

روند وضعیت پایان حرکت

این آزمایش برای تشخیص ساییدگی یا آلودگی روی ترمز شیر عمل می کند و به طور خودکار در حین انجام این کار اجرا می شود. موقعیت شیر زمانی ثبت می شود که به موقعیت پایینی برسیم و هرگونه تغییر همراه با سیگنال درایو y و مهر زمان ثبت شود. اولین مقدار اندازه گیری شده به عنوان مرجع استفاده می شود. تغییرات در موقعیت نهایی ثبت می شود.

آزمایشات

به دلایل ایمنی ، آزمایشات (تشخیص خارج از سرویس) تنها زمانی قابل شروع هستند که پوزیشنر سامسون در حالت عملکرد MAN باشد. بنابراین ، مهم است که قبل از شروع آزمایش مطمئن شوید که آیا شرایط (در کارخانه یا فرآیند) اجازه حرکت شیر ​​را می دهد یا خیر.

آزمایش ها روندی را ارائه می دهند که وضعیت شیر فعلی و هرگونه وجود احتمالی را نشان می دهد

عملکرد نادرست و کمک به تشخیص خطاها و برنامه ریزی کارهای پیش بینی تعمیر و نگهداری.

نمودار سیگنال درایو در حالت پایدار

نمودار سیگنال درایو حالت پایدار اجازه می دهد تا نتایج نمودار سیگنال درایو حالت پایدار در اطلاعات آماری (نظارت در حین کار) با دقت بیشتری بررسی شود.

مطلب پیشنهادی:
شیر دیافراگم چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

پس از شروع آزمایش در حالت دستی ، شیر به موقعیت های مختلف و ثابت حرکت می کند. سیگنال درایو y برای هر موقعیت دریچه x اندازه گیری می شود و با نمودار مرجع مقایسه می شود. عیوب زیر را می توان بیان کرد:

  • فشار تامینی
  • نشت پنوماتیک یا غیر
  • فنرهای محرک

اگر تجزیه و تحلیل خطایی را تشخیص دهد ، پوزیشنر سامسون یک پیام وضعیت مربوطه تولید می کند.

هیسترزیس نمودار سیگنال درایو

نمودار سیگنال درایو اجازه می دهد تا نتایج نمودار سیگنال درایو حالت پایدار در اطلاعات آماری (نظارت در حین سرویس) با دقت بیشتری بررسی شود. تست پسماند اجازه می دهد تا تغییرات اصطکاک مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

آزمایش در حالت دستی شروع می شود. شیر به موقعیت های مختلف حرکت می کند. پس از حرکت به موقعیت شیر ، یک حرکت شیب دار تغییر مسیر شیر انجام می شود. تغییر در سیگنال درایو Δy در مقایسه با داده های مرجع اندازه گیری می شود.

اگر تجزیه و تحلیل سیگنال درایو اصطکاک یا نشت خارجی را مشخص کند ، پوزیشنر سامسون یک پیام وضعیت مربوطه ایجاد می کند.

ویژگی استاتیک

عملکرد ایستایی شیر تحت تأثیر پسماند اصطکاکی و فرآیندهای الاستیک در بسته بندی ساقه شیر قرار می گیرد. آزمایش در حالت دستی شروع می شود. پوزیشنر سامسون نقطه تنظیم w را در یک محدوده آزمایشی تعریف شده در مراحل کوچک تعیین می کند و پاسخ موقعیت شیر x را پس از انتظار از پیش تعیین شده ثبت می کند.

 

کارکرد پوزیشنر سامسون

برای سفارش و یا خرید محصولات پوزیشنر و خرید دیگر محصولات شیر های صنعتی، محرکها، رگولاتور ها و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

[fusion_person name=”تیم تولیدمحتوای میراکنترل” title=”میراکنترل؛کنترل فرایند اتوماسیون” picture=”https://miracontroller.com/wp-content/uploads/2021/02/icons8-manager-80.png” picture_id=”21002|full” pic_link=”” linktarget=”_self” pic_style=”” pic_style_blur=”” pic_style_color=”” pic_bordersize=”” pic_bordercolor=”” pic_borderradius=”” hover_type=”none” background_color=”” content_alignment=”center” icon_position=”bottom” social_icon_boxed=”” social_icon_boxed_radius=”” social_icon_color_type=”” social_icon_colors=”” social_icon_boxed_colors=”” social_icon_tooltip=”left” blogger=”” deviantart=”” digg=”” dribbble=”” dropbox=”” facebook=”” flickr=”” forrst=”” instagram=”” linkedin=”” myspace=”” paypal=”” pinterest=”” reddit=”” rss=”” skype=”” soundcloud=”” spotify=”” tumblr=”” twitter=”” vimeo=”” vk=”” whatsapp=”https://wa.me/989125376505″ xing=”” yahoo=”” yelp=”” youtube=”” email=”info@miracontroller.ir” show_custom=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است. استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.[/fusion_person][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به نحوه عملکرد پروب‌های هادی در سنجش سطح پرداخته می‌شود. پروب‌های هادی بر اساس اصلی عمل می‌کنند …

گیج‌های دما پر شده با مایع چیست؟

گیج‌های دما پر شده با مایع چیست؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه گیج‌های دما پر شده با مایع یکی از پرکاربردترین گیج‌های دما در صنایع هستند. در این نوع، مایع در لوله …

چگونگی عملکرد یک گیج لوله بوردن

چگونگی عملکرد یک گیج لوله بوردن

زمان مطالعه: ۳ دقیقه لوله بوردن از یک لوله فرفل شده استفاده می‌کند که با افزایش فشار، به دلیل انبساط، باعث چرخش بازویی که …

شیر دیافراگم چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

شیر دیافراگم چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه شیر دیافراگم با سایر شیرها متفاوت است، زیرا دیافراگم شیر دیافراگم دارای دیسک شیر نیست. این شیر از یک دیافراگم …

دتکتورهای شناور سیمی هدایت‌شونده

دتکتورهای شناور سیمی هدایت‌شونده

زمان مطالعه: < 1 دقیقه دتکتورهای شناور سیمی هدایت‌شونده یک تکنیک اندازه‌گیری سطح به روش شناوری هستند. برای اندازه‌گیری سطوح بزرگ (مثلاً ۲۰ متر)، می‌توان …

اندازه‌گیری سطح چیست و چه نوع اندازه‌گیری‌هایی وجود دارد؟

اندازه‌گیری سطح چیست و چه نوع اندازه‌گیری‌هایی وجود دارد؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه اندازه‌گیری سطح یعنی اندازه‌گیری ارتفاع مایعات، به عبارت دیگر، ارتفاعی که سطح نامیده می‌شود، به عنوان مثال ، سطح مایع …

سوئیچ سطح چیست و چه انواعی دارد؟

سوئیچ سطح چیست و چه انواعی دارد؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه سوئیچ سطح به عنوان یک دستگاه قابل تشخیص سطح مایع در یک مخزن فرآیند توصیف می‌شود. سوئیچ سطح همچنین برای …

تکنیک‌های اندازه‌گیری سطح

تکنیک‌های اندازه‌گیری سطح

زمان مطالعه: ۲ دقیقه اندازه‌گیری سطح در صنایع نفت و گاز و صنایع شیمیایی رایج است. رابط، حد فاصل بین دو مایع غیرقابل امتزاج …

کاربردهای سنسور خازنی – مجاورتی، اندازه‌گیری جابجایی، اندازه‌گیری سطح

کاربردهای سنسور خازنی – مجاورتی، اندازه‌گیری جابجایی، اندازه‌گیری سطح

زمان مطالعه: ۳ دقیقه سنسور خازنی بر اساس اصل ظرفیت الکتریکی کار می‌کند. سنسور خازنی یکی از جدیدترین فناوری‌ها در زمینه سنسور و ترانسدیوسرها …

برنامه زمان‌بندی جانکشن باکس ابزار دقیق (JB)

برنامه زمان‌بندی جانکشن باکس ابزار دقیق (JB)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه برنامه زمان‌بندی جانکشن باکس (JB) یک سند است که تمامی جعبه‌های اتصال ابزار دقیق را فهرست می‌کند. این سند شامل …

اندازه گیری سطح رابط با استفاده از ترانسمیتر اختلاف فشار(DP)

اندازه گیری سطح رابط با استفاده از ترانسمیتر اختلاف فشار(DP)

زمان مطالعه: ۴ دقیقه برای اندازه‌گیری سطح مرز دو سیال با چگالی‌های مختلف، از ترانسمیتر اختلاف فشار (DP) استفاده می‌شود. سطح کلی همیشه باید …

واشر فلنج چیست؟

واشر فلنج چیست؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه واشرهای فلنج برای ایجاد یک آب‌بندی استاتیک بین دو سطح فلنج در شرایط عملیاتی مختلف با فشارها و دماهای متغیر …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.