وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر فشار / کالیبراسیون موفق و به موقع ترانسمیتر فشار

کالیبراسیون موفق و به موقع ترانسمیتر فشار

کالیبراسیون موفق ترانسمیتر فشار
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در بسیاری از کارخانه ها ، روان نگه داشتن عملیات به کالیبراسیون دقیق صدها ابزار کنترل فرآیند نیاز دارد. به عنوان مثال انواع مختلف ابزار دقیق را در نظر بگیرید که خلا و فشار را کنترل می کنند. یک تکنسین کنترل فشار با راه حل های جدید اتوماتیک ، زمان کالیبراسیون را تا 40 درصد کاهش می دهد. در ادامه این مقاله مفصلا به این مطلب می پردازیم.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰دقت در انجام عملیات کالیبراسیون

🔰کنار آمدن با نشتی

🔰فناوری پمپ های کوچک

🔰وارد کردن کالیبراسیون فشار

 

در شکل بالای صفحه کالیبراتور فشار خودکار قابل حمل Fluke 729 را مشاهده می کنید که دارای یک فرستنده الکتریکی داخلی است که به کاربر  امکان می دهد فشار هدف را تایپ کرده و کالیبراتور آن را به نقطه تنظیم مورد نظر انتقال دهد. کنترلر های تنظیمی به طور خودکار فشار را در مقدار درخواست شده تثبیت می کنند.)

در بسیاری از کارخانه ها ، روان نگه داشتن عملیات به کالیبراسیون دقیق صدها ابزار کنترل فرآیند نیاز دارد. به عنوان مثال انواع مختلف ابزار دقیق را در نظر بگیرید که خلا و فشار را کنترل می کنند. برای حفظ بالاترین سطح دقت و یکپارچگی ، که ارتباط مستقیمی با کیفیت خروجی دارد ، دستگاههای تحت فشار مانند ترانسمیتر فشار در صورت لزوم کالیبره می شوند تا از عملکرد آنها طبق مشخصات اطمینان حاصل کنند.

کالیبراسیون ابزار دقیق فرآیند و مستندسازی نتایج برای صنایعی مانند نفت و گاز ، آب ، فاضلاب ، فرآوری شیمیایی ، دارویی ، مواد غذایی و آشامیدنی و حتی آزمایشگاه های تحقیقات علمی دولتی بسیار حیاتی است.

دقت بسیار حیاتی است

اخیراً یک تکنسین کنترل فرآیند که آزمایشگاه عالی دولت ایالات متحده را نگهداری می کند ، گفت: “دقت برای کار موفقیت آمیز حیاتی است.” “مرکز پرتوی نوترون ما ، که شامل شتاب دهنده خطی ، نیروگاه برودتی و تأسیسات هدف است ، توسط نرم افزارهای مختلف و کنترل فرآیند کار می کند.”

مطلب پیشنهادی:
آشنایی با ترانسمیتر اختلاف فشار روزمونت

این مرکز دارای انواع تجهیزات فشار مختلف از جمله انواع ترانسمیتر های فشار برای کالیبراسیون است.

این تکنسین آزمایشگاه گفت: “ما تعدادی ترانسمیتر فشار ، مبدلهای فشار ،گیج فشار، کلیدهای فشار و تابلوهای تهویه سیگنال را به عنوان بخشی از نصب های جدید جهت تعمیر و نگهداری و عیب یابی کالیبره می کنیم.”

آزمایشگاه ، مانند بسیاری مراکز صنعتی دیگر ، با استفاده از کالیبراتور فرآیند آن دستگاه ها را کالیبره کرده است. این کالیبراتور به خوبی کار کرده اما شامل استفاده از پمپ های دستی برای ایجاد فشار و سپس تنظیم دقیق و جبران نشتی است. تمام این تنظیمات ، هنگامی که چند کالیبراسیون در نظر گرفته می شود ، وقت فنی زیادی را از بین می برد.

برای اطمینان ، تکنسین های ابزار دقیق ، سال ها در مورد چالشهای با کالیبراسیون فشار مناسب صحبت کرده اند. یکی از موارد این می باشد که برای ایجاد فشار ، نیاز به پمپاژ دستی است به خصوص نشت ، یک چالش است که هم به تجهیزات قابل اعتماد و هم به اتصالات مناسب نیاز دارد.

کنار آمدن با نشتی

منبع فشار نشتی باعث می شود كه فشار در یك نقطه كالیبراسیون به اندازه كافی پایدار نباشد که این موضوع باعث قرائت نادرست تجهیزات فشار از جمله ترانسمیتر فشار خواهد شد. تکنسین ها سعی می کنند در صورت وجود نشتی کند ، فشار وارد شده از پمپ را تنظیم کنند. حتی پس از رسیدن به نقطه تنظیم فشار مطلوب ، توصیه می شود که سیستمها برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه قبل از آزمایش ساکن شوند تا نتیجه آزمایش دقیق تر و قابل تکرار انجام شود.

مراحلی که یک تکنسین می تواند برای اطمینان از کالیبراسیون بهتر ، انجام دهد شامل موارد زیر است:

  1. برای کاهش رفت و آمد به محیط فرآیند ، قبل از انجام کالیبراسیون ، سیستم های تست فشار به خصوص ترانسیمیتر های فشار را تست و اشکال زدایی کنید.
  2. سعی کنید با استفاده از طول صحیح شلنگ و برداشتن اتصالات اضافی ، تعداد اتصالات فشار را کاهش دهید.
  3. اطمینان حاصل کنید که تجهیزات از جمله ترانسمیتر فشار ، به درستی نصب شده اند.
  4. با استفاده از شیلنگ های آزمایش خاص ، نشت را کاهش دهید.
مطلب پیشنهادی:
عملکرد منیفولد سه شیر

کالیبراسیون موفق ترانسمیتر فشار

فناوری پمپ های کوچک

طی سالیان گذشته مهندسان برای حل بسیاری از این مسائل تلاش کرده اند. به عنوان مثال ، اخیراً یک پمپ برقی ساخته شده است که به اندازه کافی کوچک ، قدرتمند و دقیق برای قرار گرفتن در داخل کالیبراتور دستی ساخته شده است.

این کالیبراتور فشار اتوماتیک قابل حمل با پمپ الکتریکی داخلی در نهایت به کاربر اجازه می دهد تا فشار هدف را تایپ کرده و کالیبراتور را به نقطه تنظیم مورد نظر پمپ کند. کنترلر های تنظیمی به طور خودکار فشار را در مقدار درخواست شده تثبیت می کنند.

تکنسین آزمایشگاه فدرال شاهد این کالیبراتور در یک نمایشگاه تجاری بود و سرانجام به یکی از کاربران اولیه این محصول تبدیل شد. وی گفت: “این مانند یک فروشگاه یک مرحله ای است که می تواند کالیبراسیون ما را انجام دهد ، در مقابل اینکه شما باید اجزای مختلفی مانند پمپ دستی و پمپ خلا uum را حمل کنید.”

وی تخمین زده است که او زمان کالیبراسیون را حدود 40 درصد کاهش داده است. وی گفت که کالیبراتور همچنین از خراش و آسیب به دستان اپراتور بر اثر فشار جلوگیری می شود زیرا دیگر نیازی به فشار آوردن ندارد.

کالیبراسیون فشار را وارد کنید و بروید

“وقتی مبدلهای فشار به خصوص ترانسیمتر های فشار را بررسی می کنیم ، باید آن را تا 300 psi پمپ کنیم. من فقط فشار مورد نیاز را تایپ می کنم و کالیبراتور به طور خودکار تا آن سطح پمپ می کند.”

قابلیت های اضافی کالیبراتور شامل توانایی اندازه گیری ، منبع و شبیه سازی سیگنال های 4-20 میلی آمپر است. این تکنسین گفت که می تواند همزمان با اندازه گیری فشار ، قرائت ولتاژ روی تهویه های سیگنال ترانسمیتر فشار را نیز انجام دهد.

هر واحدی که جهت صرفه جویی در زمان به مجموعه اضافه می گردد می تواند با صدها دستگاه کنترلی دیگر ارتباط بر قرار کند و برای پشتیبانی از ده ها پروژه تحقیقاتی که همزمان در این مرکز اجرا می شوند مورد استفاده قرار گیرد ،و نیازی به کالیبراسیون مجدد ندارند. این تکنسین گفت: “ما دیگر نیازی به کالیبراسیون مجدد نداریم ، فقط در صورت لزوم ابزارها از جمله ترانسمیتر های فشار  را کالیبره می کنیم ؛ اما [کالیبراتور فشار اتوماتیک] به طور قطع به ما امکان می دهد در یک روز کارهای بیشتری را انجام دهیم که به طور معمول قادر به انجام آن نیستیم.”

مطلب پیشنهادی:
حل مشکلات سنسور ها در صنعت غذا و نوشیدنی

شرکت مهندسین یارا رهاورد آریانا (میراکو) علاوه بر تامین ترانسمیتر های فشار از برترین برند های جهانی از جمله روزمونت، اندرس هاوزر ، یوکوگاوا ،زیمنس و … ، در زمینه تامین انواع تجهیزات کالیبراتور نیز دارای تخصص دارد که برای اطلاع بیشتر از فعالیت های این شرکت به قسمت محصولات ما مراجعه نمایید.

برای سفارش و یا خرید محصولات ترانسمیتر فشار و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

www..processingmagazine.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

سیستم رله Redundant

سیستم رله Redundant

زمان مطالعه: ۲ دقیقه بیایید یک مثال ساده از چگونگی افزایش ایمنی طراحی ما با استفاده از رله‌های الکترومکانیکی سنتی را ببینیم. 🔹ارائه دهنده: …

درک سنسورهای مجاورتی (Proximity)

درک سنسورهای مجاورتی (Proximity)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه تشخیص اشیاء یکی از اولین وظایف مهم در سطح میدانی است که قبل از هرگونه کنترل مبتنی بر فیدبک باید …

اصطلاحات سوئیچ فشار

اصطلاحات سوئیچ فشار

زمان مطالعه: ۴ دقیقه سوئیچ‌های فشار در کنترل و ابزار دقیق کارخانه‌ها بسیار محبوب و مهم هستند. این سوئیچ‌ها عمدتاً در مدارهای کنترلی و …

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه عملکرد ایمنی ابزار دقیق، یک حلقه کنترل در یک فرآیند یا دستگاه است که هدف آن ایمنی است. SIF، اختصار …

پکینگ استم شیر – روش تعویض

پکینگ استم شیر – روش تعویض

زمان مطالعه: ۳ دقیقه پکینگ استم ولو یا “پکینگ استم شیر”، فرآیندی است که در آن دنباله گلند ولو با مواد بسته‌بندی تنظیم می‌شود …

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه یک شیر، یک جزء است که می‌توان آن را در یک سیستم جریان سیالات و همچنین در یک سیستم فشاری …

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله، ما به بحث درباره کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در میدان می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای …

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه هنگامی که فشار به ترانسمیتر اعمال می‌شود، مقادیر حداقل و حداکثر برای محدوده اندازه‌گیری LRV و URVمی‌توانند با استفاده از …

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به طراحی پاور ساپلای ۲۴ ولت مستقیم و کلیدهای مدار (نمایه‌ی فاز‌های طراحی) می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم …

بهینه سازی معماری پی ال سی

بهینه سازی معماری پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این مقاله به بررسی تأثیر توزیع و چگالی ورودی/خروجی‌ها و ماژول‌ها بر هزینه سخت‌افزار می‌پردازد، به عبارت دیگر چگونگی بهینه‌سازی …

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.