وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر فشار / راهنمای اساسی یوکوگاوا برای درک بیشتر فشار

راهنمای اساسی یوکوگاوا برای درک بیشتر فشار

راهنمای اساسی یوکوگاوا برای درک بیشتر فشار
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در حالی که صنایع برای بهبود کنترل فرآیندها تلاش می کنند، کیفیت اندازه گیری آن فرآیند اغلب نادیده گرفته می شود. اندازه گیری کیفیت خوب اولین نیاز هر طرح کنترلی، جدید یا قدیمی است. مهم نیست که چقدر DCS ،PLC ،SCADA یا جمع آوری داده های مبتنی بر cloud-based شما خوب است، اگر داده های پردازش قابل اعتماد دقیق ندارید، مهم نیست. ورق برگشت همان سکه داشتن DCS ، PLC ، SCADA یا یک مجموعه داده خوب مبتنی بر cloud-based است. در این مطلب با ارائه راهنمای اساسی یوکوگاوا برای درک بیشتر فشار دانش شما را در این زمینه افزایش خواهیم داد.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰پیش گفتار

🔰فشار چیست؟

🔰فیزیک اساسی فشار

🔰واحدهای اندازه گیری

🔰مرجع فشار

 

پیش گفتار

هر چقدر اندازه گیری فرآیند شما خوب باشد، اگر وسیله ای برای جمع آوری و استفاده از آن ندارید. داده ها بی فایده هستند.

ابزارهای فرآیندی و سیستم عامل های کنترل و جمع آوری داده ها باید با هم کار کنند تا بهترین عملکرد را نسبت به قیمت در اختیار کاربران قرار دهند و در نهایت بهره ی ما از فرآیند افزایش یابد. در پایان، این چیزی است که همه ما برای کسب سود در اینجا هستیم.

اندازه گیری دقیق فشار، قطعه قدرتمندی از داده های فرآیندی است. در نهایت، بهترین عملکرد هر ترانسمیتر فشار خوب رسیدن به اندازه گیری دقیق و قابل اطمینان باسرعت بالا است، همان چیزی است که این مقاله در مورد آن بحث خواهد کرد.

راهنمای اساسی یوکوگاوا برای درک بیشتر فشار

اگر می توانید آنچه را که صحبت می کنید اندازه گیری کنید و می توانید آن را با تعدادی واحد بیان کنید، باید چیزی از موضوع را بدانید. اما اگر نمی توانید آن را بسنجید، دانش شما ناچیز و ناخوشایند است – اندازه گیری اساس تمام دانش است.

لورد کلوین (1824-1907)

فشار چیست؟

فشار، دما، سطح و جریان چهار واحد اندازه گیری معمول پلنت های صنعتی است. از این چهار واحد، اساسی ترین و رایج ترین آنها فشار است. سه واحد اندازه گیری باقی مانده را نیز می توان با استفاده از جریان فشار اندازه گیری کرد (صفحات اوریفیس، لوله پیتوت، ونتوری) ، سطح (فشار “هد” هیدرواستاتیک و دما (دماسنج فشار)) استنباط کرد. حتی می توان از آن برای استنباط تراکم (فشار برای یک حجم مشخص) و وزن (بار سلول) استفاده کرد. اگر قادر به اندازه گیری آن نباشید، نمی توانید آن را کنترل کنید. توانایی اندازه گیری سریع، دقیق و قابل اطمینان فشار هنگام تلاش برای کنترل یک فرآیند بسیار ارزشمند است.

مطلب پیشنهادی:
عیب یابی ترانسمیتر فشار با استفاده از نویز

راهنمای اساسی یوکوگاوا برای درک بیشتر فشار

هر یک از این انواع ترانسمیتر فشار، فشار را اندازه گیری می کنند. ترانسمیتر جریان ، ترانسمیتر سطح مایع و دماسنج فشار از فشار اندازه گیری شده برای استنباط یک پارامتر فرآیند دیگر استفاده می کنند.

 

فیزیک اساسی فشار

هنگامی که یک گاز یا مایع درون یک ظرف بسته باشد، مولکول های آنها در یک حرکت ثابت اما تصادفی قرار دارند و دائماً با یکدیگر و همچنین با دیواره های ظرف برخورد می کنند. همه این برخوردها در یک منطقه مشخص رخ داده و منجر به ایجاد نیرو می شود. این نیرو در یک منطقه تعریف شده تحت عنوان فشار شناخته می شود.

فیزیک اساسی فشار

قانون پاسکال (گاز و مایعات)

در دهه 1600، بلیز پاسکال اصل خود را در انتقال فشار مایع یا بیشتر معروف به قانون پاسکال توسعه داد. این قانون بیان می کند که تغییر فشار درون ظرف بسته به طور مساوی از هر جهت درون ظرف منتقل می شود. بنابراین، فشار داخل ظرف را می توان از هر نقطه درون ظرف اندازه گیری کرد.

مولکول ها در یک حرکت تصادفی ثابت در یک ظرف بسته

فیزیک اساسی فشار

یاد آوری! فشار در همه جهات به یک اندازه عمل می کند

قانون بویل (گاز)

همچنین در دهه 1600، رابرت بویل با آزمایش قانون جدیدی را کشف کرد. بویل می گوید که با افزایش حجم ظرف فشار کاهش می یابد. اساساً گاز برای پر کردن حجم موجود منبسط می شود.

میزان حجم افزایش می یابد – فشار کاهش می یابد.

فیزیک اساسی فشار

قانون چارلز (گاز)

ژاک چارلز اولین بار قانون چارلز را در اثری منتشر نشده در دهه 1780 توصیف کرد. اگر اندازه ظروف یکسان باقی بماند ، چارلز بیان می کند که تغییر درجه حرارت محتوای ظرف مستقیماً بر فشار موجود در ظرف تأثیر می گذارد. با افزایش دما در ظرف، فشار ظرف نیز افزایش می یابد.

دما افزایش می یابد – فشار افزایش می یابد

مطلب پیشنهادی:
کالیبراسیون ترانسمیتر HART

فیزیک اساسی فشار

واحدهای اندازه گیری

تمام واحدهای اندازه گیری فشار دارای دو نیاز هستند:

1)واحد نیرو

2)واحد مساحت

می توان صفحاتی را در واحدهای مختلف اندازه گیری که در حال استفاده هستند نوشت. هر تجارت ، شغل و یا شرکتی واحد مورد علاقه خود را دارد و اغلب تمایل به تغییر به دلیل استاندارد سازی جهانی ندارند. به همین دلیل، کاربران باید راحت با چندین واحد کار کنند به همین دلیل راه های مختلفی برای تبدیل واحد ها وجود دارد. واحد استاندارد اندازه گیری در سیستم انگلیسی پوند بر اینچ مربع (psi) است. در سیستم MKS واحد استاندارد کیلوگرم بر متر مربع (کیلوگرم در متر مکعب) است. در سیستم SI ، واحد استاندارد نیوتن در هر متر مربع (N / m²) یا Pascal (Pa) است.

راهنمای اساسی یوکوگاوا برای درک بیشتر فشار

مرجع فشار

در اندازه گیری فشار صنعتی، چهار منبع معمول استفاده می شود: فشار اتمسفر، فشار مطلق، اختلاف فشار و فشار خلا. این منابع یک نقطه فشار را برای مقایسه فشار فراهم می کنند.

فشار اتمسفر

از فشار اتمسفر محیط به عنوان مرجع استفاده کنید. ترانسمیتر های فشار اتمسفر دارای یک درگاه مرجع کوچک برای نمونه برداری از فشار اتمسفر محیط هستند. با نمونه برداری به موقع از این مرجع، ترانسمیتر های فشار بسیار دقیق امروزی می توانند تحت تأثیر تغییرات فشار جو محلی قرار بگیرند. خواندن فشار گیج بسته به بزرگتر یا کمتر از مرجع اتمسفر محیط می تواند مثبت یا منفی باشد. فشار گیج با حرف “g” در واحد اندازه گیری نشان داده می شود (به عنوان مثال در H2 O (g) یا psig). اندازه گیری فشار گیج رایج که همه با آن تماس می گیرند فشار تایر است. فشار تایر اندازه گیری فشار گیج است که فشار موجود در تایر را با فشار اتمسفر مقایسه می کند. نمونه ای از کاربردهای صنعتی: سطح مخزن باز ، فشار خط ، فشار بسته در مخزن

فشار مطلق

از فشار خلا کامل (صفر مطلق) به عنوان مرجع استفاده کنید. تمام اندازه گیری فشار مطلق مثبت است. اگرچه ترانسمیتر های فشار مطلق تحت تأثیر تغییرات فشار جو محلی قرار نمی گیرند، اما معمولاً گرانتر از ترانسمیتر های فشار سنج هستند. فشار مطلق با حرف “a” یا مخفف “abs” در واحد اندازه گیری (به عنوان مثال در H2 O (abs) یا psia) نشان داده می شود.

مطلب پیشنهادی:
تأثیر ترانسمیتر های فشار راداری بر قابلیت پمپ ها

نمونه ای از کاربردهای صنعتی: سطح مخزن باز، فشار خط ، فشار بسته در مخزن مرطوب / خشک، مرجع جو پلنت صنعتی.

اختلاف فشار

تفاوت بین دو فشار. ترانسمیترهای اختلاف فشار از یک نقطه مرجع به نام فشار پایین استفاده می کنند و آن را با فشار طرف بالا مقایسه می کنند. در ترانسمیتر ها فشار بالا و پایین نشان داده می شوند. میزان خواندن DP می تواند منفی یا مثبت باشد، بسته به اینکه مقدار کم طرف یا بزرگ طرف بزرگتر باشد. اگر سمت پایین به جو باز شود می توان از یک ترانسمیتر اختلاف فشار به عنوان یک ترانسمیتر گیج فشار استفاده کرد.

نمونه ای از کاربردهای صنعتی: سطح مخزن بسته، تراکم، سلامت فیلتر، جریان

فشار خلاء

این فشار بین فشار اتمسفر و فشار صفر مطلق است. مرجع استاندارد تعریف شده فشار صفر مطلق است، اما شرکت ها، صنایع و مهندسان مختلف نقطه مرجع را متفاوت تعریف می کنند. اگر برگه داده ای دارید که از کلمه خلا استفاده می کند، از شرکت صادر کننده بخواهید استفاده از کلمه خلا را تعریف کند.

برای سفارش و یا خرید محصولات ترانسمیتر فشار و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

[fusion_person name=”تیم تولیدمحتوای میراکنترل” title=”میراکنترل؛کنترل فرایند اتوماسیون” picture=”https://miracontroller.com/wp-content/uploads/2021/02/icons8-manager-80.png” picture_id=”21002|full” pic_link=”” linktarget=”_self” pic_style=”” pic_style_blur=”” pic_style_color=”” pic_bordersize=”” pic_bordercolor=”” pic_borderradius=”” hover_type=”none” background_color=”” content_alignment=”center” icon_position=”bottom” social_icon_boxed=”” social_icon_boxed_radius=”” social_icon_color_type=”” social_icon_colors=”” social_icon_boxed_colors=”” social_icon_tooltip=”left” blogger=”” deviantart=”” digg=”” dribbble=”” dropbox=”” facebook=”” flickr=”” forrst=”” instagram=”” linkedin=”” myspace=”” paypal=”” pinterest=”” reddit=”” rss=”” skype=”” soundcloud=”” spotify=”” tumblr=”” twitter=”” vimeo=”” vk=”” whatsapp=”https://wa.me/989125376505″ xing=”” yahoo=”” yelp=”” youtube=”” email=”info@miracontroller.ir” show_custom=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است. استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.[/fusion_person][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

شناسایی خطوط Plugged Impulse

شناسایی خطوط Plugged Impulse

زمان مطالعه: 3 دقیقه ترانسمیترهای فشار در برنامه‌های اندازه‌گیری فشار، سطح و جریان استفاده می‌شوند. بدون ...
اندازه‌گیری فشار الکترونیکی

اندازه‌گیری فشار الکترونیکی

زمان مطالعه: 4 دقیقه برای اندازه‌گیری فشار الکترونیکی نیاز به یک سنسور است که فشار / ...
سوئیچ فشار روی سپریتور

سوئیچ فشار روی سپریتور

زمان مطالعه: 2 دقیقه سوئیچ فشار سپریتور یک دستگاه ایمنی است که برای جلوگیری از وقوع ...
پایه های مقیاس‌های فشار

پایه های مقیاس‌های فشار

زمان مطالعه: 3 دقیقه برای اندازه‌گیری فشار، سه مقیاس استفاده می‌شود که در ادامه این مقاله ...
عناصر فشار دیافراگم

عناصر فشار دیافراگم

زمان مطالعه: 2 دقیقه دو دسته اصلی از عناصر دیافراگم وجود دارند: دیافراگم‌های سخت فلزی و ...
اندازه‌گیری سطح هسته‌ای

اندازه‌گیری سطح هسته‌ای

زمان مطالعه: 2 دقیقه اندازه‌گیری سطح هسته‌ای پیوسته معمولاً در مواردی استفاده می‌شود که سایر فناوری‌ها ...
عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه احتمال خرابی لودسل بسیار زیاد است و می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. ...
طراحی پلن ابزار دقیق

طراحی پلن ابزار دقیق

زمان مطالعه: 2 دقیقه پلن ابزار دقیق نموداری است که موقعیت جعبه‌های تقاطع، ابزار air header ...
سنسور مجاورتی اولتراسونیک

سنسور مجاورتی اولتراسونیک

زمان مطالعه: 2 دقیقه سنسور مجاورتی اولتراسونیک از یک ترانسدیوسر برای ارسال و دریافت سیگنال‌های صدای ...
تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

زمان مطالعه: 3 دقیقه یک روش جایگزین برای جداسازی ابزار سنسور فشار از تماس مستقیم با ...
اصول اولیه ترمیستور

اصول اولیه ترمیستور

زمان مطالعه: 2 دقیقه ترمیستور یک دستگاه نیمه‌رسانا ساخته‌شده از اکسیدهای فلزی است. ترمیستورها در بسیاری ...
سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

زمان مطالعه: 2 دقیقه در این مقاله به نحوه عملکرد پروب‌های هادی در سنجش سطح پرداخته ...
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.