وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر فشار / مزایای ترانسمیتر های فشار نسل جدید

مزایای ترانسمیتر های فشار نسل جدید

مزایای ترانسمیتر های فشار نسل جدید
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ترانسمیتر های فشار امروزی با بهبود عملکرد دیجیتال، دقت اندازه گیری و محافظت در برابر فشار بیش از حد به بهبود کیفیت محصول کمک می کنند. در این مقاله مزایای ترانسمیتر های فشار نسل جدید را بررسی خواهیم کرد.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰عملکرد دیجیتال

🔰پایداری در تمامی شرایط عملیاتی

🔰کاهش هزینه کل مالکیت

🔰فواصل بازرسی کالیبراسیون طولانی

🔰 پروتکل استاندارد ارتباطی

 

عملکرد دیجیتال

سایر فناوری ‌های حسگر فشار قبل از پردازش سیگنال نیاز به تبدیل آنالوگ به دیجیتال دارند که خطا های اضافی را ایجاد می‌کند. در ترانسمیتر های فشار امروزی ، سنسور هایی مستقیماً یک سیگنال دیجیتال را خروجی می‌کند و نیاز به تبدیل آنالوگ به دیجیتال را از بین می‌برد و عملکرد را بهبود می‌بخشد.

نوسانات فشار استاتیک و دما باعث ایجاد خطا در اندازه گیری فشار دیفرانسیل (اختلاف فشار) می شود. سنسور های آنالوگ فقط می توانند اختلاف فشار و دمای سنسور را اندازه گیری کنند و بنابراین فقط می توانند اثر دما را جبران کنند.

سنسور دیجیتال ترانسمیتر های اختلاف فشار امروزی ، اختلاف فشار و دمای سنسور را از یک سنسور اندازه می‌گیرد. با توجه به این سه قطعه از داده های فرآیند، ترانسمیتر های اختلاف فشار ما اندازه گیری فشار دیفرانسیل را برای اثر دما و اثر فشار استاتیک در زمان واقعی جبران می کنند. این جبران به عنوان جبران پویا شناخته می شود و دقت اندازه گیری فشار دیفرانسیل را بهبود می بخشد.

پایداری در تمامی شرایط عملیاتی

وقتی سنسور ترانسمیتر اختلاف فشار در معرض فشار بیش از حد قرار می گیرد چه اتفاقی می افتد؟

تغییرات بیش از حد فشار مانند ترتیب نادرست منیفولد در هنگام راه‌اندازی یا خاموش شدن و اختلالات فرآیند می‌تواند به سنسور های آنالوگ آسیب برساند و نیاز به کالیبراسیون مجدد ترانسمیتر اختلاف فشار یا حتی تعویض  برای بازگرداندن آن به عملکرد عادی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:
استاندارد کالیبراسیون ترانسمیتر اختلاف فشار روزمونت

طراحی ساده و مستحکم ترانسمیتر اختلاف فشار امروزی ، آن را کمتر در معرض فشار بیش از حد قرار می دهد. یک سیستم مکانیکی درون ترانسمیتر اختلاف فشار با یکسان کردن فشار بیش از حد قبل از رسیدن به سنسور، محافظت بیشتری در برابر فشار اضافی ایجاد می کند. هنگامی که ترانسمیتر فشار به فشار کاری معمولی بازگشت، بدون نیاز به کالیبراسیون مجدد، با دقت و مشخصات پایداری تعریف شده به کار بازمی گردد. سنسور این ترانسمیتر های فشار در مقایسه با سنسور آنالوگ دارای پوشش عملیاتی مهم تری است که به شما امکان می دهد بدون توجه به شرایط فرآیند، حلقه کنترل خود را در نقطه تنظیم مورد نظر خود اجرا کنید.

کاهش هزینه کل مالکیت

ترانسمیتر های فشار امروزی دارای گواهینامه استاندارد های ایمنی بالا و همچنین استانداردهای بین المللی هستند و نیاز به کالیبراسیون کمتری دارند. ویژگی‌های نصب چندحسی و جهانی نیاز به مدیریت ترانسمیتر ‌های فشار متعدد را از بین می‌برد و هزینه ‌های کل تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد.

به عنوان مثال ، تمام ترانسمیتر های فشار نسل جدید یوکوگاوا (YOKOGAWA) برای استفاده از ترانسمیتر فشار تک عملگر در کاربرد های ایمنی SIL2 و استفاده از ترانسمیتر های فشار دو عملگره در برنامه ‌های ایمنی SIL3 تأیید شده‌اند. همان ترانسمیتر فشار را می توان هم برای کنترل فرآیند و هم برای کاربرد های ایمنی استفاده کرد. مدیریت دو مدل ترانسمیتر فشار جداگانه دیگر ضروری نیست، موجودی قطعات یدکی را کاهش می دهد و عملیات روزانه را ساده می کند.

فواصل بازرسی کالیبراسیون طولانی

هنگامی که دستگاه‌ها در ابتدا نصب می‌شوند، در اوج عملکرد کار می‌کنند، اما پس از اجرای آنها در شرایط مختلف فرآیند و مدیریت یا نگهداری ضعیف چه اتفاقی می‌افتد؟

تغییر شرایط عملیاتی می‌تواند باعث شود ترانسمیتر های فشار به نقطه‌ای برسند که دیگر قادر به اندازه‌گیری دقیق حلقه فرآیندی که در آن نصب شده‌اند نباشند و در نتیجه کیفیت پایینی داشته باشند یا بر بازده محصول تأثیر بگذارند. این به یک بازه بررسی کالیبراسیون نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که در محدوده خطای مورد نظر کار می کنید.

مطلب پیشنهادی:
سری جدید ترانسمیتر فشار یوکوگاوا

ترانسمیتر های فشار نسل جدید دارای ضمانت پایداری طولانی مدت بدون قید و شرط ± 0.1٪ تا 15 سال در تمام شرایط عملیاتی است که فرکانس های کالیبراسیون را کاهش می دهد. با کسب تجربه با این ترانسمیتر ها، فاصله بین بررسی های کالیبراسیون افزایش می یابد. در دراز مدت این می تواند به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری شما تا 34٪ کمک کند. وقت خود را در جایی که لازم است صرف کنید.

پروتکل استاندارد ارتباطی

ترانسمیتر های فشار نسل جدید از تمام پروتکل های ارتباطی دستگاه های میدانی استاندارد صنعتی پشتیبانی می کنند. قابلیت همکاری و قابلیت تعویض را می توان تضمین کرد. از تمام ابزار ها و روش های کاری مشابه قبلی استفاده کنید. برای مثال ترانسمیتر های فشار Yokogawa با سیگنال آنالوگ 4 تا 20 میلی آمپر با پروتکل دیجیتال BRAIN  یا پروتکل دیجیتال HART  در دسترس هستند. آنالوگ کم توان 1 تا 5 VDC با پروتکل دیجیتال HART.  یا تمام پروتکل های دیجیتال FOUNDATION  Fieldbus یا PROFIBUS  .

نصب آسان

ترانسمیتر های فشار موجود در بازار بسته به محیط اندازه گیری شده (گاز یا مایع) دارای چندین پیکربندی فلنج مختلف هستند. این امر به کارخانه هایی نیاز دارد که هر دو محیط را پردازش کنند تا انباری از هر دو نوع پیکربندی را حفظ کنند.

ترانسمیتر های فشار امروزی یک پایه جهانی ارائه می دهند که می تواند برای کنترل گاز یا مایع پیکربندی شود.

افزایش در دسترس بودن کارخانه

ترانسمیتر های فشار امروزی طوری طراحی شده‌اند که در سخت ‌ترین شرایط فرآیند مقاومت کنند، دارای طراحی ساختاری ناهموار و حساسیت کمتری نسبت به رویدادهای فشار بیش از حد برای ترانسمیتر فشار با دوام بیشتر عمل نمایند.

عملکرد در محیط های نا هموار

محیط های خشن می تواند عمر ابزار دقیق به خصوص ترانسمیتر فشار شما را کاهش دهد و باعث مشکلات نگهداری و خرابی کارخانه شود. ترانسمیتر های فشار امروزی با ساخت ناهموار دارای طراحی چهار پیچی نگهدارنده فشار، واشر فلنج فولادی ضد زنگ 316L با پوشش تفلون و یک مهر و موم دوگانه با گواهی ANSI/ISA 12.27.01 هستند. این ویژگی های طراحی عمر ترانسمیتر فشار شما را افزایش می دهد و در دسترس بودن کارخانه را افزایش می دهد.

مطلب پیشنهادی:
اثرات دما در اندازه گیری سطح ترانسمیتر اختلاف فشار

حفاظت از فشار بیش از حد

در طول توالی منیفولد نامناسب، شرایط راه اندازی و خاموش شدن، یا اختلالات فرآیند، فشار بیش از حد ممکن است رخ دهد. طراحی ساده و مستحکم ترانسمیتر های فشار امروزی، آن ها را کمتر در معرض فشار بیش از حد قرار می دهند. یک سیستم مکانیکی درون ترانسمیتر فشار با یکسان کردن فشار بیش از حد قبل از رسیدن به ترانسمیتر فشار، محافظت بیشتری در برابر فشار اضافی ایجاد می کند. پس از بازگشت شرایط پایدار فرآیند، این ویژگی‌ها ترانسمیتر فشار را قادر می‌سازد تا با مشخصات منتشر شده به عملکرد عادی بازگردد.

نشانگر محلی

نشانگر آسان برای خواندن تمام اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم می کند. نشانگر می تواند هر یک از متغیر های اندازه گیری شده (DP، SP، دمای کپسول) را نمایش دهد. کد های هشدار با متن کوتاه نشان دهد. و یک نمودار نواری فراگیر برای ارائه یک نمایش گرافیکی از فرآیند ارائه نماید. به طور کامل قابل برنامه ریزی باشد. نشانگر برای نیاز های شما قابل تنظیم است. بر خلاف ترانسمیتر های فشار قدیمی دیگر تامین کنندگان، نشانگر از سیگنال آنالوگ 4 تا 20 میلی آمپر خارج نمی شود، بلکه به عنوان یک مدار جداگانه وجود دارد که به نمایشگر اجازه می دهد مستقل از سیگنال خروجی کار کند.

منبع:

www.yokogawa.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

شناسایی خطوط Plugged Impulse

شناسایی خطوط Plugged Impulse

زمان مطالعه: 3 دقیقه ترانسمیترهای فشار در برنامه‌های اندازه‌گیری فشار، سطح و جریان استفاده می‌شوند. بدون ...
اندازه‌گیری فشار الکترونیکی

اندازه‌گیری فشار الکترونیکی

زمان مطالعه: 4 دقیقه برای اندازه‌گیری فشار الکترونیکی نیاز به یک سنسور است که فشار / ...
سوئیچ فشار روی سپریتور

سوئیچ فشار روی سپریتور

زمان مطالعه: 2 دقیقه سوئیچ فشار سپریتور یک دستگاه ایمنی است که برای جلوگیری از وقوع ...
پایه های مقیاس‌های فشار

پایه های مقیاس‌های فشار

زمان مطالعه: 3 دقیقه برای اندازه‌گیری فشار، سه مقیاس استفاده می‌شود که در ادامه این مقاله ...
عناصر فشار دیافراگم

عناصر فشار دیافراگم

زمان مطالعه: 2 دقیقه دو دسته اصلی از عناصر دیافراگم وجود دارند: دیافراگم‌های سخت فلزی و ...
اندازه‌گیری سطح هسته‌ای

اندازه‌گیری سطح هسته‌ای

زمان مطالعه: 2 دقیقه اندازه‌گیری سطح هسته‌ای پیوسته معمولاً در مواردی استفاده می‌شود که سایر فناوری‌ها ...
عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

عیب‌یابی و تست یک لودسل چگونه انجام می‌شود؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه احتمال خرابی لودسل بسیار زیاد است و می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. ...
طراحی پلن ابزار دقیق

طراحی پلن ابزار دقیق

زمان مطالعه: 2 دقیقه پلن ابزار دقیق نموداری است که موقعیت جعبه‌های تقاطع، ابزار air header ...
سنسور مجاورتی اولتراسونیک

سنسور مجاورتی اولتراسونیک

زمان مطالعه: 2 دقیقه سنسور مجاورتی اولتراسونیک از یک ترانسدیوسر برای ارسال و دریافت سیگنال‌های صدای ...
تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

تفاوت بین خطوط filled impulse و Purged impulse

زمان مطالعه: 3 دقیقه یک روش جایگزین برای جداسازی ابزار سنسور فشار از تماس مستقیم با ...
اصول اولیه ترمیستور

اصول اولیه ترمیستور

زمان مطالعه: 2 دقیقه ترمیستور یک دستگاه نیمه‌رسانا ساخته‌شده از اکسیدهای فلزی است. ترمیستورها در بسیاری ...
سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

سنجش سطح با استفاده از پروب‌های هادی

زمان مطالعه: 2 دقیقه در این مقاله به نحوه عملکرد پروب‌های هادی در سنجش سطح پرداخته ...
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.