وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با شیرهای صنعتی، محرک ها و رگولاتورها / نحوه عملکرد و زمان استفاده از پوزیشنر

نحوه عملکرد و زمان استفاده از پوزیشنر

نحوه عملکرد و زمان استفاده از پوزیشنر
زمان مطالعه: 4 دقیقه

شیر های کنترلی دارای سه قسمت اصلی هستند: بدنه ، اکچویتور و پوزیشنر.

در این مقاله انواع مختلف پوزیشنر شیر کنترلی توضیح داده شده است. ما به نحوه کار آنها و همچنین کاربردها ، مزایا و معایب آنها خواهیم پرداخت.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰پوزیشنر شیر کنترلی چیست؟

🔰انواع پوزیشنر شیر ​​کنترلی

🔰نمایشگر پوزیشنر ولو

 

پوزیشنر شیر کنترلی چیست؟

پوزیشنر شیر کنترلی سیگنال های موجود در سیستم کنترل را برای ارسال فشار مناسب به یک اکچویتور تامین می کنند. به طور خلاصه ، به اکچویتور می گوید که شیر کنترلی را بر اساس داده های ورودی به موقعیت خاصی منتقل کند و امکان کنترل از راه دور و دیجیتال این دستگاه مکانیکی را فراهم کند.

انواع پوزیشنر شیر ​​کنترلی

پوزیشنر های شیر کنترلی انواع مختلفی دارند. پوزیشنر های شیر کنترلی پنوماتیک از یک سیگنال ورودی پنوماتیک برای ارسال فشار برای باز یا بسته شدن شیر کنترلی استفاده می کنند. پوزیشنر های شیر کنترلی هوشمند حتی می توانند سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال تغییر دهند تا شیر ها را کنترل کنند.

پوزیشنر پنوماتیک

نحوه عملکرد و زمان استفاده از پوزیشنر

پوزیشنر های شیر کنترلی پنوماتیک از سیستم فلاپر / نازل استفاده می کنند. آنها به هوای فشرده شده نیاز دارند تا همه چیز به درستی کار کند و از سیگنال 3-15 پوند بر اینچ مربع برای دریافت داده ها از کنترل کننده استفاده کنند.

اطلاعات ورودی به بیلوز دستور می دهد که منبسط یا فشرده شود که این موضوع به سیگنال ورودی بستگی دارد . بیلوز به مجموعه فلاپر که بازخورد ساقه شیر را از طریق بادامک اندازه گیری می کند ، حرکت می دهد.

در تمام این حرکت ، فلاپر به نازل نزدیکتر می شود و  یا فاصله می گیرد. بنابراین رله باعث افزایش یا کاهش خروجی هوا به اکچویتور شیر می شود. وقتی ساقه شیر حرکت می کند ، بازخورد را از طریق Beam ارسال می کند. سپس خروجی هوا کاهش می یابد یا دوباره افزایش می یابد ، تا شیر را به درستی بر اساس سیگنال ورودی قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:
عملکرد پوزیشنر ولو

پوزیشنر الکترو پنوماتیک

نحوه عملکرد و زمان استفاده از پوزیشنر

اصل کار پوزیشنر الکترو پنوماتیک شبیه پوزیشنر پنوماتیک است. اما به جای سیگنال پنوماتیک ، یک سیگنال آنالوگ دریافت می کنید ، معمولاً 4-20 میلی آمپر می باشد.

سیگنال بر اساس سیگنال الکتریکی اعمال شده به یک سیم پیچ ، یک نیروی الکتریکی (EMF) ایجاد می کند. این نیرو ، فلاپر را به حرکت در می آورد و هوای ورودی به اکچویتور شیر کم یا زیاد می کند. همچنین از ساقه شیر و پوزیشنر بازخورد دارد تا در صورت نیاز ، خروجی را به اکچویتور شیر کاهش یا افزایش دهد.

پوزیشنر هوشمند

پوزیشنر های هوشمند مزایای زیادی را برای کاربر نهایی به همراه دارد. آنها انعطاف پذیری بیشتری برای تنظیمات فراهم می کنند ، به علاوه دستیابی به موارد تشخیص را آسان می کنند. و این تشخیص ها می توانند عمر شیر شما را افزایش دهند و تعمیر و نگهداری و توقف برنامه ریزی نشده را کاهش دهند.

شما انواع مختلفی از اصول کار را دارید که بسته به فروشنده متفاوت است. بنابراین می توانید علاوه بر پوزیشنر های اثر هال ، دستگاه هایی با پتانسیومتر و موارد دیگر را پیدا کنید. از تمام مزایا بهتر این است که پوزیشنر هوشمند از قدرت حلقه استفاده می کنند و تعداد کمی از پروتکل های زمینه را برای انتخاب شما ارائه می دهند.

برای آشنایی بیشتر با شیرهای کنترل می توانید مقاله ما را در مورد نحوه عملکرد شیرهای کنترل بخوانید

نمایشگر پوزیشنر ولو

نمایشگر های پوزیشنر را اغلب در شیرهای روشن / خاموش مشاهده می کنید ، که بازخورد وضعیت شیر ​​را به کنترل کننده ارسال می کنند. هنگامی که شیر را از راه دور باز و بسته می کنید ، برای اطمینان از اینکه شیر به دستورات شما پاسخ می دهد ، به آن بازخورد نیاز دارید.

فروشندگان با استفاده از اصول مختلف برای تبدیل حرکت مکانیکی به سیگنال الکتریکی ، انواع شاخص های پوزیشنر ولو را به فروش می رسانند. و بیشتر نمایشگر های شیر ، اطلاعات فرآیند را ارائه می دهند ، بنابراین می توانید بسته یا باز شدن شیر را ببینید.

مطلب پیشنهادی:
پرسش و پاسخ مصاحبه کنترل ولو

شما همچنین روش های زیادی برای جمع آوری داده های ارسال شده از نمایشگر های شیر ، از آنالوگ گرفته تا ارتباط دیجیتال در اختیار دارید. برای مدت زمان طولانی ، DeviceNet در جایگاه اول قرار داشت ، ساختار ساده و ارتباطی برای این نوع سیگنال ها را ارائه می داد.

امروزه رونق ارتباطات بی سیم کمک زیادی به نظارت بر شیر ها کرده است. می توانید فروشندگانی را پیدا کنید که دارای نمایشگر شیر با ارتباط بی سیم داخلی هستند. آنها همچنین زمان بروزرسانی سریع را ارائه می دهند و خطاهای انسانی را کاهش می دهند و باعث سودمندتر شدن آنها می شوند.

به علاوه ، آنها دیگر نیازی به کابل های محدود کننده ندارند. مطمئناً اگر می توانید از راه حل های کابلی که برای شما مناسب تر باشد می توانید استفاده کنید ، اما احتمالاً ابتدا باید راه حل های دیگر را بررسی کنید. از همه بهتر ، برخی از نمایشگر های هوشمند ، می توانند شیر را کنترل کنند و تشخیص پیشرفته را به شما ارائه می دهند.

برای سفارش و یا خرید محصولات پوزیشنر و خرید دیگر محصولات شیر های صنعتی، محرکها، رگولاتور ها و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

www.visaya.solutions.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

سیستم رله Redundant

سیستم رله Redundant

زمان مطالعه: ۲ دقیقه بیایید یک مثال ساده از چگونگی افزایش ایمنی طراحی ما با استفاده از رله‌های الکترومکانیکی سنتی را ببینیم. 🔹ارائه دهنده: …

درک سنسورهای مجاورتی (Proximity)

درک سنسورهای مجاورتی (Proximity)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه تشخیص اشیاء یکی از اولین وظایف مهم در سطح میدانی است که قبل از هرگونه کنترل مبتنی بر فیدبک باید …

اصطلاحات سوئیچ فشار

اصطلاحات سوئیچ فشار

زمان مطالعه: ۴ دقیقه سوئیچ‌های فشار در کنترل و ابزار دقیق کارخانه‌ها بسیار محبوب و مهم هستند. این سوئیچ‌ها عمدتاً در مدارهای کنترلی و …

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه عملکرد ایمنی ابزار دقیق، یک حلقه کنترل در یک فرآیند یا دستگاه است که هدف آن ایمنی است. SIF، اختصار …

پکینگ استم شیر – روش تعویض

پکینگ استم شیر – روش تعویض

زمان مطالعه: ۳ دقیقه پکینگ استم ولو یا “پکینگ استم شیر”، فرآیندی است که در آن دنباله گلند ولو با مواد بسته‌بندی تنظیم می‌شود …

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه یک شیر، یک جزء است که می‌توان آن را در یک سیستم جریان سیالات و همچنین در یک سیستم فشاری …

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله، ما به بحث درباره کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در میدان می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای …

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه هنگامی که فشار به ترانسمیتر اعمال می‌شود، مقادیر حداقل و حداکثر برای محدوده اندازه‌گیری LRV و URVمی‌توانند با استفاده از …

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به طراحی پاور ساپلای ۲۴ ولت مستقیم و کلیدهای مدار (نمایه‌ی فاز‌های طراحی) می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم …

بهینه سازی معماری پی ال سی

بهینه سازی معماری پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این مقاله به بررسی تأثیر توزیع و چگالی ورودی/خروجی‌ها و ماژول‌ها بر هزینه سخت‌افزار می‌پردازد، به عبارت دیگر چگونگی بهینه‌سازی …

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.