وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر جریان / پیشرفت های اخیر در فناوری فلومتر

پیشرفت های اخیر در فناوری فلومتر

پیشرفت های اخیر در فناوری فلومتر
زمان مطالعه: 5 دقیقه

صنعت فلومتر یک بیزینس متنوع و چند وجهی است که در انواع مختلف مشاغل و زمینه های کاری کاربرد دارد.

با توجه به فناوری جدید فلومتر که علائم رشد سریع‌تری نسبت به دستگاه‌های سنتی بازار نشان می‌دهد، واضح است که کسب‌وکارها همچنان به دنبال راه‌حل‌های بهبود یافته‌ای هستند که وظایف پیچیده‌ای را با سهولت و قابلیت اطمینان انجام می‌دهند و همچنین پس‌انداز مالی را برای شرکت به ارمغان می‌آورند.

در زیر نگاهی به برخی از حوزه‌های طراحی محصول در فناوری فلومتر می‌اندازیم که راه‌حل‌های جدید و بهبود یافته‌ای را برای نظارت و کنترل نرخ جریان ارائه کرده‌اند.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰توسعه نرم افزار

🔰سیستم های خود تمیز شونده

🔰تجهیزات پشتیبانی جدید

🔰فناوری FLOWave

توسعه نرم افزار

یکی از زمینه های اصلی توسعه در فناوری فلومتر به عنوان یک کل، نقش پردازش کامپیوتری است. با حافظه ارزان‌تر و سرعت پردازش بالاتر در حال حاضر، عصر داده‌های بزرگ فرا رسیده است و از آن برای انجام عملیات‌های پیچیده‌تر استفاده می‌شود.

ساختارهای نرم افزاری پشت برنامه های اندازه گیری امکان اندازه گیری دقیق تر دینامیک سیالات را فراهم می کند. همچنین به دلیل پارامترهای قابل تنظیم، می توان محدوده بیشتری از سیالات را اندازه گیری کرد که به مهندسان امکان می دهد تجهیزات را مطابق با آن اصلاح کنند.

یکی دیگر از زمینه های توسعه فلومتر که با فناوری نرم افزار افزایش یافته است، در رابط های ارائه شده برای کار با تجهیزات است. در حال حاضر مجموعه ای از برنامه های کاربردی مختلف وجود دارد که نیاز به محاسبه نرخ جریان دارند و این حوزه اغلب پیچیده فیزیک می تواند مجموعه ای از داده ها را تولید کند. از طریق طراحی بهبود یافته، تجهیزات مدرن به کاربران غیر فنی اجازه می دهد تا فوراً آنچه را که در فرآیند اتفاق می افتد درک کنند و این باعث بهبود قابل توجهی در کنترل و ایمنی در محیط های کاری شده است.

مطلب پیشنهادی:
اصول عملکرد فلومتر ها

سیستم های خود تمیز شونده

برخی از بهترین پیشرفت‌ها در فناوری آنهایی هستند که راه‌حلی برای مشکلات اساسی که یک عملیات را آزار می‌دهند، ارائه می‌دهند. یکی از مشکلاتی که تقریباً در هر صنعتی باید به آن توجه شود، حفظ پاکیزگی است. جای تعجب نیست که یکی از پیشرفت‌های مهم اخیر، تمیز کردن خودکار در تجهیزات تشخیص فلومتر، از صنعتی گرفته شده است که به ویژه با این مشکل مشکل دارد.

نظارت بر فاضلاب یک کار مهم است، اما به دلیل ماهیت فرآیند، هم برای مهندسان و هم برای تجهیزات، خطراتی را به همراه دارد. پیشرفت‌ها در فناوری اندازه‌گیری پساب، محصولات جدیدی را ارائه کرده است که نه تنها برای محیط خود مقاوم‌تر هستند، بلکه می‌توانند بدون ایجاد تجمع یا انسداد در سیستم کار کنند.

یکی دیگر از جهت‌گیری‌های توسعه، محصولاتی را مشاهده می‌کند که با قابلیت خود تمیز کردن و حفظ سطح کارآمد تولید شده‌اند. بدون نیاز به توجه مداوم تکنسین ها، این طرح ها باعث صرفه جویی در هزینه ها هم از کاهش هزینه های مهندسی و هم در هزینه های تعمیر و نگهداری می شود. این به خاطر این واقعیت است که قطعات ماشین به اندازه زیادی دچار ساییدگی و پارگی نمی شوند و بنابراین در طول چرخه عمر تجهیزات به دلیل افزایش دوام نیاز به تعویض قطعه کمتری دارند.

تجهیزات پشتیبانی جدید

نه تنها فلومترها اخیراً ارتقاء و ویژگی های جدید دریافت کرده اند، بلکه تجهیزاتی که از این دستگاه ها پشتیبانی می کنند نیز توسعه یافته اند. یکی از این پیشرفت‌ها در ابزارهای راستی‌آزمایی که برای حفظ دقت سیستم و مشاوره در مورد نیازهای کالیبراسیون استفاده می‌شوند، رخ داده است.

از میان پیشرفت‌های فراوانی که برای ابزارهای تأیید از سوی تولیدکنندگان مختلف صورت گرفته است، ویژگی‌های مشترکی که در طراحی‌های مدرن ادغام شده‌اند، شامل مزایای کاربر زیر است:

  • مدل های به طور فزاینده سبک وزن
  • راحت تر عمل می کند
  • گزارش اضافی و گزینه های تجزیه و تحلیل
  • ارتباطات بی سیم
  • پارامترهای متغیر برای امکان سفارشی سازی
مطلب پیشنهادی:
فلومتر جابجایی مثبت چیست و انواع آن کدامند ؟

در حالی که ابزارهای جدیدی وارد بازار شده اند و مهندسین را با سطوح اطمینان بالاتری در گزارش های دقت فلومتر ارائه می دهند، روش دیگری نیز توسعه یافته و به بازار عرضه شده است.

محصولات همه کاره خدمات خودکاری را ارائه می دهند که نیاز به یک مهندس آموزش دیده را برای انجام کار و بدون ایجاد اختلال در دینامیک سیالاتی که در حال اندازه گیری هستند، نفی می کند. با توجه به اینکه برخی صنایع برای اطمینان از حفظ دقت بالا به تأیید منظم نیاز دارند، تأیید در محل می‌تواند گزینه‌ای برای تأیید از راه دور فرآیند را در اختیار مهندسان قرار دهد، که همه این موارد منجر به هزینه‌های پایین‌تر برای کسب‌وکار با همان پیش‌بینی برای دقت می‌شود.

فناوری FLOWave

در حالی که بیشتر پیشرفت‌ها معمولاً توسعه یک فناوری قبلی هستند، هر چند وقت یک‌بار جهشی به جلو در جهتی جدید وجود دارد و فناوری SAW می‌تواند نمونه‌ای از این باشد. موج آکوستیک سطحی دقیقاً همانطور که توصیف می کند، یک موج صوتی است که در سراسر سطح یک ماده حرکت می کند. برای تعیین عمق مایع می توان میزان زوال این موج صوتی را اندازه گیری کرد زیرا این دو عامل با یکدیگر نسبت مستقیم دارند.

از آنجایی که این فناوری به سیال در حال حرکت متکی است که پالس‌های موج صوتی را که اندازه می‌گیرد، حمل می‌کند، این فناوری جریان سنج را فقط می‌توان با سیالات مایع و نه گازها استفاده کرد. علاوه بر این، سیال باید از کیفیت و ترکیب مشخصی برخوردار باشد، زیرا خواص مواد بر میزان زوال و در نتیجه دقت اندازه گیری ها تأثیر می گذارد.

این طراحی جدید دارای مزایای عمده ای در مقایسه با دستگاه های اندازه گیری جریان سنتی مانند عدم وجود قطعات در داخل لوله اندازه گیری است. این بدان معنی است که هیچ افت فشاری روی سیال ایجاد نمی شود، نیازی به نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات نیست و نصب آن آسان است.

مطلب پیشنهادی:
فلومترهای ورتکس و کاربردهای بخار کم فشار

گام بعدی

با این فناوری فلومتر که اکنون در بازار موجود است، در حال حاضر سطح بالایی از دقت و کاربرد را در اکثر محیط ها از جمله فشار بالا، دمای بالا و حتی محیطی که تحت تأثیر آلودگی صوتی و ارتعاش هستند ارائه می دهد. این به این دلیل است که بر خلاف جریان سنج اولتراسونیک، اندازه‌گیری‌ها بر روی یک موج پالس خاص انجام می‌شود که به طور موثر اثر انگشت خود را دارد که تجهیزات می‌توانند آن را شناسایی و تشخیص دهند.

با این حال، برنامه‌هایی برای ادامه توسعه این فناوری فلومتر وجود دارد تا دامنه استفاده‌هایی که برای آن مناسب است افزایش یابد و طرح‌های موجود در حال حاضر اصلاح شود. با تعبیه سنسورهای اضافی که می توانند چگالی و محتوای مایع را اندازه گیری کنند، تجهیزات در مواردی که می توانند اندازه گیری کنند انعطاف پذیرتر خواهند بود و همچنین می توانند اندازه گیری جریان جرم را علاوه بر سرعت جریان محاسبه کنند.

اگرچه این فناوری خود را کاملاً به کاربردهای بهداشتی می رساند، طرح های فعلی موجود در بازار هنوز برای چنین اهدافی مناسب نیستند. این به دلیل کاربردهای گسترده ای است که این فناوری دارد و به همین دلیل تنها به صورت مرحله ای امکان عرضه آن به بازار وجود داشته است که در مرحله بعدی در صنایع غذایی و این ویژگی برخی از آنها خواهد بود. از مدل هایی که قرار است به زودی عرضه شوند.

[fusion_person name=”تیم تولیدمحتوای میراکنترل” title=”میراکنترل؛کنترل فرایند اتوماسیون” picture=”https://miracontroller.com/wp-content/uploads/2021/02/icons8-manager-80.png” picture_id=”21002|full” pic_link=”” linktarget=”_self” pic_style=”” pic_style_blur=”” pic_style_color=”” pic_bordersize=”” pic_bordercolor=”” pic_borderradius=”” hover_type=”none” background_color=”” content_alignment=”center” icon_position=”bottom” social_icon_boxed=”” social_icon_boxed_radius=”” social_icon_color_type=”” social_icon_colors=”” social_icon_boxed_colors=”” social_icon_tooltip=”left” blogger=”” deviantart=”” digg=”” dribbble=”” dropbox=”” facebook=”” flickr=”” forrst=”” instagram=”” linkedin=”” myspace=”” paypal=”” pinterest=”” reddit=”” rss=”” skype=”” soundcloud=”” spotify=”” tumblr=”” twitter=”” vimeo=”” vk=”” whatsapp=”https://wa.me/989125376505″ xing=”” yahoo=”” yelp=”” youtube=”” email=”info@miracontroller.ir” show_custom=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است. استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.[/fusion_person][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه عملکرد ایمنی ابزار دقیق، یک حلقه کنترل در یک فرآیند یا دستگاه است که هدف آن ایمنی است. SIF، اختصار …

پکینگ استم شیر – روش تعویض

پکینگ استم شیر – روش تعویض

زمان مطالعه: ۳ دقیقه پکینگ استم ولو یا “پکینگ استم شیر”، فرآیندی است که در آن دنباله گلند ولو با مواد بسته‌بندی تنظیم می‌شود …

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه یک شیر، یک جزء است که می‌توان آن را در یک سیستم جریان سیالات و همچنین در یک سیستم فشاری …

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در محیط

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله، ما به بحث درباره کالیبراسیون ترانسمیتر سطح اختلاف فشار در میدان می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای …

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

روند تنظیم رنج ترانسمیتر فشار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه هنگامی که فشار به ترانسمیتر اعمال می‌شود، مقادیر حداقل و حداکثر برای محدوده اندازه‌گیری LRV و URVمی‌توانند با استفاده از …

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

پاور ساپلای و کلیدهای مدار

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله به طراحی پاور ساپلای ۲۴ ولت مستقیم و کلیدهای مدار (نمایه‌ی فاز‌های طراحی) می‌پردازیم. 🔹ارائه دهنده: تیم …

بهینه سازی معماری پی ال سی

بهینه سازی معماری پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این مقاله به بررسی تأثیر توزیع و چگالی ورودی/خروجی‌ها و ماژول‌ها بر هزینه سخت‌افزار می‌پردازد، به عبارت دیگر چگونگی بهینه‌سازی …

اندازه ماژول پی ال سی

اندازه ماژول پی ال سی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه می‌خواهیم برخی افکاری درباره نحوه تعیین اندازه ماژول پی ال سی بر اساس تراکم کارت‌ها داشته باشیم، یعنی درباره بهترین …

انتخاب ماژول های پی ال سی

انتخاب ماژول های پی ال سی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه انتخاب ماژول‌های پی ال سی ابتدایی، تجزیه و تحلیل نیازهای فنی برنامه است. در اغلب موارد، این تجزیه و تحلیل …

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

انتخاب پردازنده مرکزی و طراحی سیستم کنترل

زمان مطالعه: ۴ دقیقه در این مقاله، ما به بررسی روش انتخاب پردازنده مرکزی (CPU) و توضیح گزینه‌های اصلی برای معماری سیستم کنترل می‌پردازیم …

انتخاب HMI

انتخاب HMI

زمان مطالعه: ۲ دقیقه در این مقاله انتخاب پنل HMI  را مورد بررسی قرار می دهیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل انتخاب HMI …

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

طرح سیستم دی سی اس و اجزای مختلف آن

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در این مقاله، ما در مورد موضوع اجزای مختلف طرح سیستم دی سی اس و ماژول‌های آن مانند پردازنده‌ها و …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.