وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر جریان / فلومترهای ورتکس و کاربردهای بخار کم فشار

فلومترهای ورتکس و کاربردهای بخار کم فشار

فلومترهای ورتکس و کاربردهای بخار کم فشار
زمان مطالعه: 5 دقیقه

از کارشناسان بپرسید: آیا فلومتر ورتکس بهترین انتخاب برای کاربرد بخار کم فشار است؟ همچنین، باز نگه داشتن خطوط با سیستم های پاکسازی

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

 

پرسش و پاسخ فلومترهای ورتکس و کاربردهای بخار کم فشار

سوال :

آیا می توانم توصیه شما را در مورد برگه فرمول اندازه گیری فلومتر ورتکس داشته باشم؟ آیا داده های زیر برای مشخصات کافی است و آیا فرم مشخصاتی وجود دارد که باید از آن استفاده کنم؟ آیا می توانید راهنمایی کنید که آیا استفاده از فلومتر ورتکس بهترین انتخاب برای کاربرد بخار کم فشار است؟

فلومتر بخار

  • دبی معمولی: 2200 کیلوگرم در ساعت
  • فشار: 3 بارگ
  • دما: 144 درجه سانتی گراد

سوال 1:

قبل از پاسخ به سوال شما، می خواهم به شما بگویم که نظریه ریختن گرداب چگونه متولد شد و نقش ماهیگیری و سنت کریستوفر را در کشف آن به اشتراک بگذارید. مرد جوانی به نام تودور کارمان در حال ماهیگیری در چشمه‌ای در بوداپست مجارستان بود و متوجه گرداب‌هایی شد که پشت صخره‌های بلوف‌شکل شکل می‌گیرند، اما نه پشت سنگ‌های ساده.

او یک روز پس از باران در همان نقطه ماهیگیری می کرد و متوجه شد که آب سریعتر می گذرد، اما فاصله بین گرداب هایی که از طرف های متناوب سنگ بلوف او می ریزند یکسان است. این به این دلیل بود که تغییر در سرعت آب فقط تعداد گرداب ها را تغییر داد، اما فاصله بین آنها را تغییر نداد.

بعدها، کلاس دانشجویان مهندسی او از بوداپست به بولونیا سفر کردند و از موزه های بزرگ دیدن کردند. در حالی که دانش‌آموزان دیگر از کنار یک نقاشی قرن چهاردهمی عبور می‌کردند، تودور ناظر متوقف شد. بر روی این نقاشی، نقاشی غول پیکر سنت کریستوفر با عصای راه رفتن به شکل بلوف در دست، عیسی کوچک را به آن سوی رودخانه می برد. تودور زمزمه کرد: “ماهی ها در فواصل مساوی و در طرفین متناوب می پرند.”

مطلب پیشنهادی:
مهندسی اطمینان، منجر به رهبری کوریولیس می شود

چند سال طول کشید تا تودور بفهمد که فاصله بین گرداب ها به اندازه بدن بلوف مربوط می شود. پس از آن بود که واحد کلیدی سفر در هوا یا آب، نسبت نیروهای اینرسی و ویسکوز، کشف شد.

در سن 34 سالگی، به عنوان یک سرباز در ارتش اتریش-مجارستان در جنگ جهانی اول، او از این دانش برای طراحی یک هلیکوپتر اولیه استفاده کرد. بعدها، او علم موشک را ارتقا داد و در میان بسیاری دیگر، اولین مدیر آزمایشگاه اکتشاف فضایی ناسا شد. او ضخامت اتمسفر زمین را اندازه گیری کرد و پس از آن – علاوه بر اینکه به عنوان یکی از مریخی ها شناخته شد – اولین مدال ملی علم ایالات متحده را در سال 1962 دریافت کرد.

فلومترهای ورتکس و کاربردهای بخار کم فشار

اکنون، با بازگشت به کاربرد بخار کم فشار، فلومتر ورتکس انتخاب خوبی است. اگر یک فلومتر 3 اینچی را انتخاب کنید، محدوده 250 تا 2500 کیلوگرم بر ساعت بخار را با عدم دقت حدود 2 درصد میزان واقعی (نه در مقیاس کامل) اندازه گیری می کند. به خاطر داشته باشید که فلومتر به یک افت فشار بالا (2 سر سرعت) و یک پروفیل جریان کاملاً شکل نیاز دارد، بنابراین حتی در دبی کم، عدد رینولدز باید حدود 20000 باقی بماند و یک جریان مستقیم در بالادست یا یک جریان با قطر 20 باقی بماند. صاف کننده باید ارائه شود. برای بحث بسیار دقیق در مورد طرح های مختلف این متر، ویرایش پنجم کتاب راهنمای من را ببینید و برای فرم مشخصات به https://www.instrumentspecsandindex.com/download مراجعه کنید.

سوال:

من یک مهندس فرآیند هستم که در یک واحد visbreaking در پالایشگاه پاک عرب کار می کنم. بخاری های ویسکوزیته پایین ستون خلاء را از طریق ترک حرارتی کاهش می دهند. سوخت بخاری ها یا گاز سوخت یا نفت کوره است. طی دو سال گذشته، سفرهای پرفشار ما به اشتباه انجام شده است. ما متوجه شدیم که این به دلیل مسدود شدن خطوط سنجش ترانسمیتر فشار با ذرات دوده است. در حال حاضر، ما در حال بررسی تغییراتی در طراحی آن هستیم. لطفاً چند طرح از یک سیستم تصفیه را پیشنهاد دهید که برای باز نگه داشتن خطوط ضربه ای ما مناسب باشد.

مطلب پیشنهادی:
کوریولیس متر و نوآوری های سنسور دقت فشار

پاسخ 1:

اگر درجه بندی دما و فشار قابل قبول باشد، یک فرستنده فشار دیافراگمی ساده و طولانی ممکن است کافی باشد – اگر بتوانید دیافراگم را به طور دوره ای (زمانی که دستگاه خاموش است) تمیز کنید. اگر می‌خواهید پاکسازی مداوم و خودکار انجام دهید، از انفجار نیتروژن با تریگر الکترومغناطیسی، دوره‌ای استفاده کنید. باید از بالای خط ضربه (برای استفاده از گرانش) بیاید. اگر همچنان وصل شدن را تجربه می کنید، می توانید همانطور که در شکل مجاور نشان داده شده است، میله های خراش خودکار دستی یا پیستونی را اضافه کنید.

فلومترهای ورتکس و کاربردهای بخار کم فشار

پاسخ 2:

من هیچ استانداردی برای پاکسازی نمی شناسم، اما برخی از کاربران و پیمانکاران استانداردهای خود را خواهند داشت. فشار منبع گاز تصفیه باید بیشتر از حداکثر فشاری باشد که سیستم برای آن طراحی شده است. یک چک ولو در خط تغذیه تصفیه مورد نیاز است. معمولاً از یک روتامتر «پاکسازی» با یک دریچه سوزنی انتهایی ورودی استفاده می شود. برای پاکسازی جریان هوا، چیزی در حدود 250 سانتی متر مکعب در دقیقه یک محدوده معمول است. با شیر سوزنی جریان را تا 50 درصد تنظیم کنید. از آنجایی که افت فشار تخلیه در سراسر شیر سوزنی است، جریان با وجود تغییرات فشار تقریباً ثابت است. بستگی به فشارهای واقعی دارد.

معمولاً از هوا استفاده می شود مگر اینکه نیازی به گاز بی اثری مانند نیتروژن وجود داشته باشد. در موقعیت‌های مشکل نادر، ما از یک پاکسازی حلال مایع کوچک دوم برای شستن لوله غوطه‌وری استفاده کرده‌ایم. این باید نزدیک به اتصال فرآیند اضافه شود، و از آن نقطه روی خط ضربه، باید به سمت پایین شیب داشته باشد.

پاسخ 3:

از یک روتامتر پاکسازی با هوای سرویس استفاده کنید. اگر هوای سرویس به اندازه کافی خشک نیست، از هوای ابزار استفاده کنید. با این حال، باید دمیدن دوره ای خطوط ضربه را برنامه ریزی کنید. شما همیشه می توانید یک سیستم دمیدن نیمه اتوماتیک را با استفاده از شیر برقی اجرا کنید، اما منطق باید با دقت نوشته شود، زیرا اگر کوره با کشش متعادل باشد، می توانید سفرهای کم یا پرفشار داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:
دستگاه های اندازه گیری جریان کانال باز

پاسخ 4:

من برنامه ای را در صنعت پالایش آلومینا به یاد دارم که در آن فشار خط خط دوغاب را از هاضم تا فلاش تانک های اتمسفر اندازه گیری کردیم. این دوغاب برای وصل کردن نقاط ضربه استفاده می شود. برای تمیز نگه داشتن نقاط ضربه، از آب پرفشار (کمی بالاتر از فشار کاری) برای شستن تجمع دوغاب استفاده کردیم.

در برنامه خود، می توانید از پاکسازی نیتروژن (گاز بی اثر) برای دستیابی به عملکرد تمیزکننده مشابه خطوط ضربه ای خود استفاده کنید. لطفا توجه داشته باشید که فشار اندازه گیری شده کمی بیشتر از مقدار واقعی خواهد بود، بنابراین باید آن را جبران کنید.

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

controlglobal.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در کل، تبادل سیگنال‌ها بین سیستم‌های الکتریکی (MCC) و سیستم‌های کنترل توزیع شده (دی سی اس) بر اساس یک فلسفه …

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در این مقاله به یکی از روش‌های ارتباط بین پی ال سی ها که چگونگی برقراری ارتباط زیمنس بین پی …

ساختار سیستم بسته - کنترل و ابزاردقیق

ساختار سیستم بسته – کنترل و ابزاردقیق

زمان مطالعه: ۹ دقیقه در مهندسی و طراحی پروژه‌های صنعتی، کلمه “بسته” به طور مکرر در اسناد فنی مختلف استفاده می‌شود، اما معنای آن …

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پلی وینیل الکل یک ماده‌ای آب‌رسان و قابل تجزیه‌پذیر است. انعطاف‌پذیری آن ممکن است دلیلی برای پیش‌بینی رشد باورنکردنی بازار …

بریر اکتیو چیست؟

بریر اکتیو چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه یک بریر اکتیو از ترانسفورماتورها، اپتوایزولاتورها یا رله ها برای ایزوله کردن منطقه خطرناک از منطقه غیر خطرناک استفاده می‌کند. …

بررسی‌های تابلوهای مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس و ای اس دی

بررسی‌های تابلوهای مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس و ای اس دی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه ما مراحل اساسی را که باید در طول بررسی سلامت و نگهداری تابلو مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس …

مدار کنترل ایمنی Two-hand press

مدار کنترل ایمنی Two-hand press

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در مقالات قبلی، درباره اهمیت ایمنی در فرآیندهای صنعتی صحبت کردیم و چند مثال معمول از مدارهای کنترل ایمنی مانند …

سیستم و زمان محلی در پی ال سی

سیستم و زمان محلی در پی ال سی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در مقالات قبلی، درباره تایمرها در PLC، انواع مختلف آن‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها صحبت کردیم. تایمرها واقعاً به …

اندازه‌گیری پاور ساپلای برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

اندازه‌گیری پاور ساپلای برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پاور ساپلای یکی از مؤلفه‌های حیاتی هر سیستم اتوماسیون صنعتی است. مدارهای کنترل نیاز به یک پاور ساپلای پایدار و …

چرا زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پی ال سی توسعه یافته‌اند؟

چرا زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پی ال سی توسعه یافته‌اند؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در گذشته‌ی چند سال اخیر، پی ال سی به یک عنصر بسیار مهم در فرآیندهای صنعتی تبدیل شده است؛ این …

تایمرها در برنامه‌نویسی پی ال سی - آموزش‌های Siemens Tia Portal

تایمرها در برنامه‌نویسی پی ال سی – آموزش‌های Siemens Tia Portal

زمان مطالعه: ۷ دقیقه تایمرها در هر منطق پی ال سی بسیار مهم هستند؛ به‌طوری که به سختی می‌توانید کدی را در اتوماسیون پیدا …

برنامه‌ریزی پی ال سی برای صنعت فرآوری مواد غذایی

برنامه‌ریزی پی ال سی برای صنعت فرآوری مواد غذایی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این یک برنامه پی ال سی برای شناسایی چیپ‌های سوخته و حذف آن‌ها با استفاده از پی ال سی است. …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.