وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر فشار / اثر گرما بر ترانسمیتر فشار

اثر گرما بر ترانسمیتر فشار

اثر گرما بر ترانسمیتر فشار
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در حالت ایده آل، یک ترانسمیتر فشار با عنصر سنسور تا حد امکان نزدیک به فرآیند نصب می شود. خطوط ضربه ای کوتاه سریع ترین پاسخ پویا را امکان پذیر می کند. اما بسیاری از فرآیندهای صنعتی در دماهای بالا اجرا می‌شوند و انتقال حرارت توسط مسیرهای تابشی، رسانا یا محیطی می‌تواند به مواد خیس‌شده ترانسمیتر آسیب برساند یا معمولاً عمر اجزای الکترونیکی آن را کوتاه کند. بنابراین، زمانی که دمای فرآیند به بالای 220 درجه فارنهایت می رسد، زمان آن است که راه حل های محافظی را در نظر بگیرید که عمر ترانسمیتر را افزایش می دهد و زمان کار را بدون کاهش پاسخگویی حفظ می کند.

برای آشنایی با طیف وسیعی از راه حل های طراحی شده برای تسهیل اندازه گیری فشار ایمن و دقیق در دماهای بالا، کنترل با داگ گریوز، مدیر محصول ایالات متحده، دما و فشار، ABB Measurement & Analytics به گفتگو نشست.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

 

پرسش و پاسخ با داگ گریوز، مدیر محصول ایالات متحده، دما و فشار، ABB Measurement & Analytics

سوال:

از آنجایی که انتقال حرارت به نزدیکی منبع گرما بستگی دارد، آیا نصب ترانسمیتر دورتر و استفاده از خطوط ضربه ای طولانی تر اولین قدم منطقی و آسان نیست؟

پاسخ:

اکثر ترانسمیترهای استاندارد مانند ABB 266DSH DP (اختلاف فشار) و گیج 266HSH از طریق لوله ضربه ای به فرآیند متصل می شوند.

برنامه ریزی دقیق مسیر لوله می تواند یک راه مقرون به صرفه برای افزایش طول عمر ترانسمیتر بدون درزگیرها، واشرها یا ملاحظات مواد خاص باشد.

مطلب پیشنهادی:
تغییر تجربه کاربری ترانسمیتر فشار رزمونت 3051

هنگام برنامه ریزی برای یک برنامه با دمای بالا، این توصیه ها را دنبال کنید:

  • در حالی که مقداری فاصله توصیه می شود، به خاطر داشته باشید که فاصله زیاد می تواند پاسخ پویا را کاهش دهد.
  • توجه داشته باشید که خطوط ضربه ای به عنوان باله های خنک کننده عمل می کنند و به طور موثر دما را 150 درجه فارنهایت در هر فوت در شرایط معمول محیط کاهش می دهند.
  • هر خط ضربه ای باید به بن بست منتهی شود، به این معنی که اتصالات نشتی نداشته باشد و شیرهای منیفولد ابزار محکم بسته شوند. جریان پایدار محیط داغ به سمت ترانسمیتر به طور موثری هرگونه مزیت خنک کنندگی حاصل از مسافت را نفی می کند.
  • در بیشتر موارد، اگر لوله عایق باشد، ترانسمیتر نباید عایق باشد.
  • معمولاً اندازه خط ضربه ای برای طول های تا 50 فوت 1/4 اینچ تا 3/8 اینچ برای آب/بخار/گاز خشک و 1/2 اینچ تا 1 اینچ برای گازهای مرطوب/روغن/ چسبناک و کثیف توصیه می شود. مایعات بیش از 50 فوت، اندازه خط ضربه ای را به ترتیب به 1/2 اینچ و 1 اینچ به 2 اینچ افزایش دهید.
  • هنگامی که خطوط ضربه ای متعدد برای یک نقطه اندازه گیری وجود دارد (به عنوان مثال، DP، P اضافی)، خطوط را با هم اجرا کنید تا دماهای معادل را حفظ کنید و سعی کنید طول کلی هر خط یکسان باشد.
  • در کاربردهای برودتی، خطوط ضربه در جهت مخالف کار می کنند و به طور موثر مایعات فرآیند را قبل از رسیدن به ترانسمیتر گرم می کنند.

سوال:

هنگام استفاده از خطوط ضربه ای برای اندازه گیری سطح مخزن بر اساس اختلاف فشار، ملاحظات بین پایه خشک و پایه مرطوب چیست؟

پاسخ :

این واقعاً به محیط فرآیند بستگی دارد. آیا خنک‌کردن گاز هد اسپیس هرگز، گاهی یا همیشه منجر به میعانات نمی‌شود؟ اگر حالت طبیعی «نه» یا «بعضی» باشد، یک خط ضربه ای پا خشک احتمالاً می تواند این کار را انجام دهد. اگر به طور معمول انتظار می رود میعانات وجود داشته باشد، به جای آن از یک خط ضربه ای پایه مرطوب استفاده کنید، جایی که خط ضربه ای فضای سر تا ارتفاع ثابت پر از مایع نگه داشته می شود. با این حال، هر دو گزینه با ملاحظات نگهداری همراه هستند. یک پای خشک به یک گلدان جمع آوری نیاز دارد که به طور دوره ای تخلیه شود، در حالی که یک پایه مرطوب نیاز به حفظ سطح مایع در ارتفاع مشخص و محافظت از یخ زدگی با ردیابی گرما یا افزودن ضد یخ سازگار دارد.

مطلب پیشنهادی:
معرفی انواع ترانسمیتر فشار

بخار یک مورد خاص است که در آن معمولاً از پایه های مرطوب استفاده می شود، با انتظار میعانات بین ترانسمیتر و فرآیند. گاهی اوقات از دیگ های میعانات گازی استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که میعانات خط ضربه ای در طول بارهای تقاضای بالا، به ویژه با بخار فوق گرم، جوش نمی آید.

یکی دیگر از کاربردهای معمول در تولید برق و بخار، اندازه گیری سطح درام دیگ است. ABB 266CSH چند متغیره با محاسبه سطح فعال می تواند سطح درام DP را به دلیل تغییرات چگالی میعانات پایه مرطوب ناشی از نوسانات دما و همچنین چگالی آب و بخار در دیگ بخار بر اساس فشار استاتیک اندازه گیری شده و جداول بخار روی برد جبران کند.

سوال:

در مورد انسداد در خطوط ضربه چطور؟

پاسخ:

در یک حالت ایده آل، ترانسمیتر را سوار کنید تا خط ضربه 10 درصد شیب داشته باشد تا به فرآیند بازگردد. این به مایع اجازه تخلیه یا گاز را می دهد تا بسته به شرایط عادی تعریف شده، به خط اصلی فرآیند تخلیه شود.

پاکسازی مداوم یک روش آزمایش شده برای پاک نگه داشتن خطوط است، اما هزینه های نگهداری و عملیات در سراسر یک کارخانه می تواند بسیار زیاد باشد. از طرف دیگر، ترانسمیترهای سری 266 ABB دارای ویژگی تشخیص خط ضربه‌ای وصل شده (PILD) هستند که می‌تواند به امضای فرکانس بالا فشار پس‌زمینه عادی آموزش داده شود و در صورت تشخیص تغییر در امضا، هشدار تشخیصی را به اپراتور ارسال کند. نشان دهنده انسداد است.

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

controlglobal.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

مراحل پیکربندی ارتباط TCP/IP در زیمنس S7-1200 PLC

مراحل پیکربندی ارتباط TCP/IP در پی ال سی زیمنس S7-1200

زمان مطالعه: ۴ دقیقه با توجه به مدل OSI معروف (مدل ارتباطات سیستم‌های باز)، TCP/IP یک پروتکل لایه حمل و نقل است. TCP/IP مخفف …

سیستم کنترل هوشمند بویلر مبتنی بر اینترنت اشیا با پی ال سی ابری و اسکادا

سیستم کنترل هوشمند بویلر مبتنی بر اینترنت اشیا با پی ال سی ابری و اسکادا

زمان مطالعه: ۵ دقیقه سیستم هوشمند بویلر WECON از یک ساختار سه لایه تشکیل شده است: لایه برنامه، لایه شبکه، و لایه سنسور. 🔹ارائه …

توضیحاتی درباره تنظیم ابزارات

توضیحاتی درباره تنظیم ابزارات

زمان مطالعه: ۴ دقیقه تنظیم پارامتر برای هر سیستم اندازه‌گیری یا کنترل عملیاتی، محدوده تغییرات متغیر فرآیندی است. این شامل تنظیم همزمان ترانسمیتر و …

اورینگ (O-Ring) چیست؟

اورینگ (O-Ring) چیست؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه اورینگ یک حلقه یا حلقه دونات شکل است که عموماً از الاستومر قالب گیری می شود، اگرچه اورینگ ها نیز …

فرآیند‌های نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا

فرآیند‌های نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در این مقاله، ما درباره فرآیندهای نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا صحبت خواهیم کرد. در اینجا ما بررسی‌های سیستم …

جذر مربعی در دی سی اس یا ترانسمیتر جریان؟

جذر مربعی در دی سی اس یا ترانسمیتر جریان؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه همه‌ی افراد به‌خصوص مهندسان صنایع می‌دانند که تابع جذر مربعی برای ترانسمیتر جریان اوریفیس ضروری است، زیرا رابطه بین جریان …

توصیه‌های برنامه‌نویسی برای کدنویسی پی ال سی های ایمنی

توصیه‌های برنامه‌نویسی برای کدنویسی پی ال سی های ایمنی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه برای ایجاد هر عملکرد ایمنی که می‌خواهید به دست بیاورید. در این مقاله، ما بهترین توصیه‌ها و راهنمایی‌های عملی برنامه‌نویسی …

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در کل، تبادل سیگنال‌ها بین سیستم‌های الکتریکی (MCC) و سیستم‌های کنترل توزیع شده (دی سی اس) بر اساس یک فلسفه …

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در این مقاله به یکی از روش‌های ارتباط بین پی ال سی ها که چگونگی برقراری ارتباط زیمنس بین پی …

ساختار سیستم بسته - کنترل و ابزاردقیق

ساختار سیستم بسته – کنترل و ابزاردقیق

زمان مطالعه: ۹ دقیقه در مهندسی و طراحی پروژه‌های صنعتی، کلمه “بسته” به طور مکرر در اسناد فنی مختلف استفاده می‌شود، اما معنای آن …

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پلی وینیل الکل یک ماده‌ای آب‌رسان و قابل تجزیه‌پذیر است. انعطاف‌پذیری آن ممکن است دلیلی برای پیش‌بینی رشد باورنکردنی بازار …

بریر اکتیو چیست؟

بریر اکتیو چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه یک بریر اکتیو از ترانسفورماتورها، اپتوایزولاتورها یا رله ها برای ایزوله کردن منطقه خطرناک از منطقه غیر خطرناک استفاده می‌کند. …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.