وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر فشار / استفاده از سنسورهای فشار در زیر آب و وابسته به آب

استفاده از سنسورهای فشار در زیر آب و وابسته به آب

استفاده از سنسورهای فشار در زیر آب و وابسته به آب
زمان مطالعه: 4 دقیقه

سنسورهای فشار برای اطمینان از عملکرد ایمن تجهیزات لجستیکی در طیف وسیعی از کاربردهای زیر آب بسیار مهم هستند. برای غواصی، یک عمق سنج عملیاتی یا ساعت غواصی هنگام تخمین عمق غواصی و اطمینان از انجام ایمن صعود و فرود ضروری است.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

 

از لحاظ تاریخی، اکثر ساعت های غواصی و عمق سنج ها از نظر طراحی آنالوگ بوده اند. سنسورهای فشار دیجیتالی دارای مزایای قابل توجهی نسبت به سنسورهای آنالوگ هستند و ظرفیت اتصال با کامپیوترهای غواصی را دارند که می توانند اطلاعات چندین سنسور را به طور همزمان ترکیب کنند.

یک سنسور فشار دیجیتال شامل یک عنصر سنسور است. برای سنسورهای فشار، این معمولاً یک عنصر پیزومقاومت و یک مبدل برای تبدیل پاسخ سنسور به سیگنال دیجیتال برای پردازش است.

سنسور های دیجیتال می توانند بسیار فشرده و بدون قطعات متحرک باشند و می توانند در محیط های غیرقابل بخشش و خورنده مانند آب نمک مورد استفاده قرار گیرند. سنسورهای فشار پیزومقاومتی به خوبی برای اندازه گیری آب سازگار هستند، زیرا محدودیتی در عمق عملیاتی خود ندارند.

این سنسورهای فشار معمولاً در ساعت‌های غواصی، شناورهای سونار، که گاهی اوقات به عنوان شناورهای صوتی شناخته می‌شوند، اندازه‌گیری عمق مخزن و اقیانوس و صنعت ماهیگیری کاربرد دارند.

Merit Sensor Systems

Merit Sensor Systems در توسعه سنسورهای فشار برای بسیاری از کاربردهای مختلف، از جمله غواصی و کار در آب شیرین، پیشتاز است. Merit Sensor Systems می‌توانند تعدادی دستگاه سنسور مختلف را با ردپایی بسیار کوچک و توان مصرفی بسیار کم ارائه دهند.

مصرف کم انرژی در کاربردهای آبی از راه دور بسیار مهم است زیرا دستگاه ها به باتری نیاز دارند که می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.

مطلب پیشنهادی:
جلوگیری از سیل با ترانسمیترهای فشار ABB

برای شناورهای سونار، دستگاه‌های تلفن همراهی که از سیگنال‌های سونار استفاده می‌کنند برای تعیین مکان زیردریایی‌های عبوری و ترافیک دریایی و همچنین برای نظارت بر شرایط جزر و مدی، Merit Sensor Systems مجموعه‌ای از سنسورهای فشار را طراحی کرده است که می‌توانند جایگزین فناوری سیمی معمولی شوند.

به طور معمول، هنگام استقرار، یک شناور با استفاده از یک قرقره سیمی که دستگاه را به یک شناور در سطح متصل می کند، متصل می شود و طول سیم برای محاسبه عمق دستگاه استفاده می شود.

با این حال، با توجه به این واقعیت که اقیانوس در جریان است، جابجایی سیم می تواند معیار ضعیفی برای عمق به دلیل انحرافات جانبی دستگاه در هنگام غوطه ور شدن در آب باشد. یک سنسور فشار دیجیتال می تواند با اندازه گیری فشار محلی آب، اندازه گیری عمق دقیق تری را ارائه دهد.

برای شناورهای سونار، Merit Sensor Systems طیف وسیعی از سنسور های مناسب را ارائه می‌کند، از جمله سری HTS 1510، سری TR، و برای عمق‌های عملیاتی محدودتر، سری MS بسیار کم توان.

همه این سنسورها بسیار جمع و جور و سبک هستند، به این معنی که می توان آنها را به راحتی در طیف گسترده ای از دستگاه ها قرار داد و در عین حال ساعت ها کار مداوم را ارائه می دهد. سری HTS همچنین در آینده نزدیک دارای حالت Sleep داخلی خواهد بود تا عمر باتری برای مدت طولانی تری حفظ شود.

اکنون هر Merit Sensor System در طیف وسیعی از محیط‌ها و شرایط آب با رسانه سازگار است. سری MS برای محافظت بیشتر با ژل پر شده است و ردپای فشرده آن به این معنی است که می توان آن را در ساعت های غواصی گنجاند.

سری MS مقرون به صرفه با پایداری استثنایی در محدوده دمایی گسترده ارائه می شود و با استانداردهای RoHS مطابقت دارد.

استفاده از سنسورهای فشار در زیر آب و وابسته به آب

محاسبه عمق

از آنجایی که چگالی آب در اکثر محیط‌ها ثابت می‌ماند، همانطور که گرانش ثابت می‌ماند، فشار زیر آب مستقیماً نسبت به عمق غوطه‌وری است. با تجهیزات الکترونیکی داخلی که برای پردازش تعبیه شده است، یک اندازه گیر فشار می تواند به سرعت خوانش فشار را به اندازه گیری عمق غوطه وری یا حتی سطح آب محلی تبدیل کند.

مطلب پیشنهادی:
دیافراگم در لوازم ترانسمیتر فشار

کامپیوترهای غواصی قادر به نمایش و پردازش طیف گسترده ای از اطلاعات فشار هستند، از عمق غواصی گرفته تا گازی که در مخازن تنفسی باقی می ماند. سپس برخی از رایانه های غواصی می توانند تعیین کنند که ایمن ترین زمان برای غواصی چه زمانی است و چه مدت در طول غواصی باقی می ماند.

تمام سری سنسورهای فشار Merit Sensor Systems را می توان به عنوان بخشی از سیستم های دیجیتال گنجاند، اما سری HTS 1510 شامل انتخاب خروجی های دیجیتال یا آنالوگ است.

برای به دست آوردن محاسبات عمق زنده بسیار مهم است، همه سنسورهای فشار دارای زمان راه اندازی 10 میلی ثانیه هستند تا در صورت لزوم دستگاه ها بتوانند به سرعت راه اندازی مجدد شوند. هر سنسور فشار وزن سبکی دارد و کمتر از 2 گرم جرم دارد، از جمله محفظه‌ها و پایه‌های محافظ که معمولاً در کاربردهای آب شور مورد نیاز است.

این سنسورهای فشار پتانسیل انجام اندازه‌گیری‌های با دقت بالا را با تنها 0.5 درصد دریفت‌های طول عمر FS دارند و با فشار و دمای بسیار کم پسماند مشخص می‌شوند.

چه به دنبال سنسور فشاری باشید که بتواند سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای ایمنی را برای غواصی دستی تحمل کند یا یک سنسور بازخوانی سریع برای نظارت بر مخزن آب آنلاین 24/7، Merit Sensor Systems راه‌حل مناسبی را در اختیار دارد.

هر یک از سری HTS 1510، سری TR و سری MS از طرح‌ها و محفظه‌های مختلفی برای بهینه‌سازی آن‌ها برای کارهای خاص استفاده می‌کنند.

سری HTS1510 یک مانیتور فشار پشتی است که می تواند روی سطح نصب شود و روی بردهای کنترل موجود نصب شود. سری TR کاملاً جبرانی یک مانیتور فشار رسانه مستقیم است که برای سازگاری plug-and-play با دستگاه های موجود توسعه یافته است و سری MS یک دستگاه سرامیکی روی سطح است.

امروز با Merit Sensor Systems تماس بگیرید تا درباره سنسورهای فشار نوآورانه ای که می توانند به طور یکپارچه در دستگاه های زیر آب ادغام شوند بیشتر بدانید.

مطلب پیشنهادی:
سنسور خروجی تریم در ترانسمیتر هوشمند چیست؟

استفاده از سنسورهای فشار در زیر آب و وابسته به آب

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

azosensors.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

مراحل پیکربندی ارتباط TCP/IP در زیمنس S7-1200 PLC

مراحل پیکربندی ارتباط TCP/IP در پی ال سی زیمنس S7-1200

زمان مطالعه: ۴ دقیقه با توجه به مدل OSI معروف (مدل ارتباطات سیستم‌های باز)، TCP/IP یک پروتکل لایه حمل و نقل است. TCP/IP مخفف …

سیستم کنترل هوشمند بویلر مبتنی بر اینترنت اشیا با پی ال سی ابری و اسکادا

سیستم کنترل هوشمند بویلر مبتنی بر اینترنت اشیا با پی ال سی ابری و اسکادا

زمان مطالعه: ۵ دقیقه سیستم هوشمند بویلر WECON از یک ساختار سه لایه تشکیل شده است: لایه برنامه، لایه شبکه، و لایه سنسور. 🔹ارائه …

توضیحاتی درباره تنظیم ابزارات

توضیحاتی درباره تنظیم ابزارات

زمان مطالعه: ۴ دقیقه تنظیم پارامتر برای هر سیستم اندازه‌گیری یا کنترل عملیاتی، محدوده تغییرات متغیر فرآیندی است. این شامل تنظیم همزمان ترانسمیتر و …

اورینگ (O-Ring) چیست؟

اورینگ (O-Ring) چیست؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه اورینگ یک حلقه یا حلقه دونات شکل است که عموماً از الاستومر قالب گیری می شود، اگرچه اورینگ ها نیز …

فرآیند‌های نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا

فرآیند‌های نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در این مقاله، ما درباره فرآیندهای نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا صحبت خواهیم کرد. در اینجا ما بررسی‌های سیستم …

جذر مربعی در دی سی اس یا ترانسمیتر جریان؟

جذر مربعی در دی سی اس یا ترانسمیتر جریان؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه همه‌ی افراد به‌خصوص مهندسان صنایع می‌دانند که تابع جذر مربعی برای ترانسمیتر جریان اوریفیس ضروری است، زیرا رابطه بین جریان …

توصیه‌های برنامه‌نویسی برای کدنویسی پی ال سی های ایمنی

توصیه‌های برنامه‌نویسی برای کدنویسی پی ال سی های ایمنی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه برای ایجاد هر عملکرد ایمنی که می‌خواهید به دست بیاورید. در این مقاله، ما بهترین توصیه‌ها و راهنمایی‌های عملی برنامه‌نویسی …

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در کل، تبادل سیگنال‌ها بین سیستم‌های الکتریکی (MCC) و سیستم‌های کنترل توزیع شده (دی سی اس) بر اساس یک فلسفه …

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در این مقاله به یکی از روش‌های ارتباط بین پی ال سی ها که چگونگی برقراری ارتباط زیمنس بین پی …

ساختار سیستم بسته - کنترل و ابزاردقیق

ساختار سیستم بسته – کنترل و ابزاردقیق

زمان مطالعه: ۹ دقیقه در مهندسی و طراحی پروژه‌های صنعتی، کلمه “بسته” به طور مکرر در اسناد فنی مختلف استفاده می‌شود، اما معنای آن …

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پلی وینیل الکل یک ماده‌ای آب‌رسان و قابل تجزیه‌پذیر است. انعطاف‌پذیری آن ممکن است دلیلی برای پیش‌بینی رشد باورنکردنی بازار …

بریر اکتیو چیست؟

بریر اکتیو چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه یک بریر اکتیو از ترانسفورماتورها، اپتوایزولاتورها یا رله ها برای ایزوله کردن منطقه خطرناک از منطقه غیر خطرناک استفاده می‌کند. …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.