وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر فشار / نقش انتخاب مواد در جلوگیری از خرابی آب بندی دیافراگم ترانسمیتر فشار

نقش انتخاب مواد در جلوگیری از خرابی آب بندی دیافراگم ترانسمیتر فشار

نقش حیاتی انتخاب مواد در جلوگیری از خرابی آب بندی دیافراگم ترانسمیتر فشار
زمان مطالعه: 6 دقیقه

انتخاب مواد مناسب می تواند عمر دیافراگم و ترانسمیتر را افزایش دهد. دیافراگم سیل ترانسمیتر فشار در محافظت از ترانسمیتر های فشار بسیار مهم است. انتخاب مواد و یا پوشش مناسب می تواند عمر دیافراگم را افزایش دهد و در طول عمر ترانسمیتر فشار تفاوت ایجاد کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که ترانسمیتر فشار در برنامه های سخت یا چالش برانگیز استفاده شود. از آنجایی که عنصر حسگر ترانسمیتر فشار باید با سیال فرآیند در تماس باشد، خطر خرابی به دلیل خوردگی، آسیب مکانیکی به دیافراگم ایزوله یا از بین رفتن سیال پرکننده سنسور وجود دارد. در این مقاله نقش انتخاب مواد در جلوگیری از خرابی آب بندی دیافراگم ترانسمیتر فشار را بررسی خواهیم کرد.

 

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

فهرست مطالب:

🔰کاربردهای متفاوتی که بر دیافراگم سیل تأثیر می گذارد

🔰نمونه پالایشگاه

 

دیافراگم سیل مناسب می تواند بدون تأثیر بر قرائت اندازه گیری به جلوگیری از این مشکلات کمک کند. علاوه بر این، دیافراگم سیل نیاز به خطوط ایمپالس را که مستعد مسدود شدن از مواد جامد معلق یا مایعات چسبناک هستند، بی نیاز می کند. دیافراگم سیل در هر دو ترانسمیتر فشار درون خطی و همسطح موجود است و هر دو برای محافظت از ترانسمیتر و امکان اتصال به طیف گسترده ای از اتصالات فرآیند منحصر به فرد برای اندازه گیری فشار و سطح کار می کنند.

هر مدیر کارخانه می‌خواهد از خرابی برنامه‌ریزی نشده جلوگیری کند و از ایمنی کارکنان و تأسیسات اطمینان حاصل کند در حالی که همچنان اهداف خروجی فرآیند پیش‌بینی شده را برآورده می‌کند. پاره شدن دیافراگم ایزوله ی ترانسمیتر فشار منجر به اندازه‌گیری‌های نادرست می‌شود که بر فرآیند و کیفیت محصول نهایی تأثیر می‌گذارد. که در نهایت بر بهره‌وری و سودآوری کلی تأسیسات تأثیر می‌گذارد. دیافراگم سیل با ایجاد یک مانع بین سیال فرآیند و عنصر حسگر، خطر آسیب دیدن دیافراگم های ایزوله ترانسمیتر فشار را کاهش می دهد. دیافراگم سیل امکان اندازه گیری در کاربردهایی را می دهد که برای یک ترانسمیتر مستقل امکان پذیر نیست.

مطلب پیشنهادی:
عیب یابی ترانسمیتر فشار با استفاده از نویز

کاربردهای متفاوتی که بر دیافراگم سیل تأثیر می گذارد

صنایع مختلف از فرآوری شیمیایی و هیدروکربنی گرفته تا داروسازی و مواد غذایی و آشامیدنی از ترانسمیتر اختلاف فشار (DP) یا اندازه گیری فشار استاتیک به عنوان بخشی از فرآیند خود استفاده می کنند. آنها فناوری های اثبات شده و مناسب برای طیف گسترده ای از برنامه ها هستند. با این حال، مهم است که مواد دیافراگمی را برای کاربرد و سیالاتی که ممکن است در این فرآیند در معرض آنها قرار گیرد انتخاب کنید.

دیافراگم ها نازک و انعطاف پذیر هستند تا نسبت به تغییرات فشار حساس باشند. با این حال برخی کاربردها وجود دارد که حتی انتخاب یک ماده مناسب دیافراگم برای محافظت از دیافراگم در برابر آسیب کافی نیست. در این موارد چندین گزینه پوشش دیافراگم وجود دارد که به محافظت از دیافراگم کمک می کند.

برخی از شرایط شدید و کاربردهای تخصصی که نیاز به دیافراگم سیل دارند

دماهای شدید

در صورت تماس مستقیم با ابزار فشار، دماهای شدید می توانند بر آن تأثیر بگذارند. دماهای شدید دمای بالای 205 درجه سانتیگراد و یا دمای محیط زیر 45- درجه سانتیگراد هستند. ذکر دمای فرآیند و دمای محیط ضروری است زیرا هر دو بر عملکرد سیستم دیافراگم سیل تأثیر می گذارند. ترانسمیتر فشار روزمونت مدل Emerson’s Rosemount 3051S Thermal Range Expander می تواند فرآیندهای گرم را تا دمای 410 درجه سانتیگراد با شرایط محیطی سرد انجام دهد.

نقش حیاتی انتخاب مواد در جلوگیری از خرابی آب بندی دیافراگم ترانسمیتر فشار

خورندگی

کاربردهای خورنده دارای سیالات فرآیندی هستند که می توانند به تدریج مواد دیافراگم را از بین ببرند. چنین سیالات فرآیندی در صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند یک ماده شیمیایی یا مخلوط باشند. هر کدام دارای خواص خورندگی خاص خود هستند. در این صنعت، یافتن مواد دیافراگمی سازگار بسته به مواد شیمیایی موجود در سیال فرآیند می تواند فرآیندی آزمون و خطا باشد. هنگامی که مواد دیافراگم عجیب و غریب از کار می افتند. دیافراگم می تواند از یک پوشش PFA مقاوم در برابر خوردگی بهره مند شود که رسیدن سیال فرآیند به دیافراگم را کند می کند و مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد.

فرآیند های ساینده

فرآیندهای ساینده از نظر آسیبی که به دیافراگم وارد می کنند مشابه کاربردهای خورنده هستند. اما در این حالت، آسیب ناشی از ذرات معلق در سیال فرآیند است. هر چیزی حداقل به اندازه یک دانه شن می تواند یک سطح را ساییده کند. مواد دیافراگمی وجود دارند که سخت تر و در برابر سایش مقاوم تر هستند. هنگامی که آن ها کافی نیستند، یک پوشش نانوساختار کربن سخت می تواند دوام دیافراگم را افزایش دهد. این امر بیشتر در صنایع خمیر و کاغذ و معادن دیده می شود.

مطلب پیشنهادی:
کالیبراسیون مبدل I به P (مبدل جریان به فشار)

فرآیند های چسبناک

فرآیندهای چسبناک یا مایعاتی که دارای مواد جامد هستند. می توانند روی دیافراگم تجمع کنند و حساسیت به تغییرات فشار را کاهش دهند و به طور بالقوه مانع از رسیدن فشار به دیافراگم شوند. ویسکوزیته نیز تحت تأثیر تغییرات دما قرار می گیرد. به این معنی که یک دیافراگم ممکن است تا زمانی که تغییر درجه حرارت قابل توجهی در سیال ایجاد نشود، عملکرد خوبی داشته باشد.

کاربرد های بهداشتی

کاربردهای بهداشتی فرآیندهایی هستند که باید دارای اتصالات فرآیندی باشند که به راحتی تمیز شوند و برای جلوگیری از آلودگی طراحی شوند، به ویژه آنهایی که در تولید دارو و همچنین در صنایع غذایی و نوشیدنی یافت می شوند.

کاربرد های خلا

کاربردهای خلاء کمتر رایج هستند و فقط برای برنامه هایی که با فشار کمتر از 6psia (400 mbar-a) کار می کنند کاربرد دارند. مهم است که از یک سیال پرکننده سیستم دیافراگم سیل که برای کاربردهای خلاء طراحی شده است و برای عملکرد بهینه تحت خلاء پردازش های اضافی را پشت سر گذاشته است، استفاده می شوند.

نفوذ هیدروژن

نفوذ هیدروژن فرآیندی است که در آن اتم های هیدروژن از طریق دیافراگم پخش می شوند و برای تشکیل هیدروژن مولکولی متحد می شوند. هیدروژن مولکولی بیش از حد بزرگ است که از طریق دیافراگم به عقب نفوذ نمی کند. به دام می افتد و حباب های هیدروژن را در مایع پر کننده تشکیل می دهد. وجود حباب های گاز هیدروژن می تواند عملکرد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. چسباندن یک لایه نازک طلا به یک فلز پایه محافظت در برابر نفوذ هیدروژن را فراهم می کند. آبکاری طلا در کاربردهایی که هیدروژن اتمی وجود دارد پیشنهاد می شود.

نقش حیاتی انتخاب مواد در جلوگیری از خرابی آب بندی دیافراگم ترانسمیتر فشار

نمونه پالایشگاه

یک پالایشگاه و توزیع کننده پیشرو روغن نیاز به نظارت دقیق و قابل اعتماد فشار در داخل خطوط شارژ درام کوکر داشت تا نشانه اولیه اتصال را نشان دهد.
مایعات را پر می کند که می تواند بالا را تحمل کند

مطلب پیشنهادی:
تنظیمات میرایی ترانسمیتر

درجه حرارت در سیل فرآیند به خوبی در دمای محیط عمل نمی کند. دقت و زمان پاسخ با سرد شدن مایعات پرکننده در امتداد خطوط ایمپالس منتهی به سنسور کاهش یافت. این منجر به نشانه ضعیف اتصال شد و باید با اعمال یک اثر حرارتی به مایع پرکننده در امتداد خط ایمپالس اصلاح می‌شد. متأسفانه پالایشگاه در کنترل ردیابی گرما با مشکل مواجه شد. آنها در هر برنامه اندازه گیری حدود 15 فوت ایمپالس داشتند. چالش این بود که ردیابی گرما را در دمای ثابت نگه دارید و ترانسمیتر فشار را از گرمای بیش از حد محافظت کنید. هنگامی که اثر گرما بیش از حد داغ شود، به ترانسمیتر فشار آسیب می رساند تا جایی که نیاز به تعویض داشته باشد.

این پالایشگاه یک ترانسمیتر فشار روزمونت گسترش دهنده برد حرارتی Rosemount 3051S را انتخاب کرد که از دو سیال پرکننده در یک سیستم استفاده می کند (همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است). سیال در سیل فرآیند برای دماهای بالا درجه بندی می شود و در فاصله کوتاهی تا یک آب بند میانی با سیال پر کننده دوم که برای دمای محیط درجه بندی شده است، می گذرد.

این مایع پرکننده دوم سپس به سنسور فرآیند متصل می شود. این امر نیاز به ردیابی گرما را به طور کلی از بین می برد. با استفاده از این محلول آب بندی دوگانه، نوسانات اندازه گیری که پالایشگاه در گذشته دیده بود حذف شد و از اندازه گیری قابل اعتماد فشار درام کوکر اطمینان حاصل کرد. این راه حل همچنین خطر قطع شدن خطوط را کاهش داد و بیش از 20000 دلار در سال در جایگزینی ترانسمیتر فشار پالایشگاه صرفه جویی کرد.

[fusion_person name=”تیم تولیدمحتوای میراکنترل” title=”میراکنترل؛کنترل فرایند اتوماسیون” picture=”https://miracontroller.com/wp-content/uploads/2021/02/icons8-manager-80.png” picture_id=”21002|full” pic_link=”” linktarget=”_self” pic_style=”” pic_style_blur=”” pic_style_color=”” pic_bordersize=”” pic_bordercolor=”” pic_borderradius=”” hover_type=”none” background_color=”” content_alignment=”center” icon_position=”bottom” social_icon_boxed=”” social_icon_boxed_radius=”” social_icon_color_type=”” social_icon_colors=”” social_icon_boxed_colors=”” social_icon_tooltip=”left” blogger=”” deviantart=”” digg=”” dribbble=”” dropbox=”” facebook=”” flickr=”” forrst=”” instagram=”” linkedin=”” myspace=”” paypal=”” pinterest=”” reddit=”” rss=”” skype=”” soundcloud=”” spotify=”” tumblr=”” twitter=”” vimeo=”” vk=”” whatsapp=”https://wa.me/989125376505″ xing=”” yahoo=”” yelp=”” youtube=”” email=”info@miracontroller.ir” show_custom=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است. استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.[/fusion_person][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

هشدار فرآیند چیست؟

هشدار فرآیند چیست؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه هشدار وضعیتی است که برای آگاه‌سازی یا هشدار به کاربر درباره هر شرایط بحرانی یا غیر بحرانی که می‌تواند برای …

سنسور لیزری

سنسور لیزری

زمان مطالعه: ۲ دقیقه سنسور لیزری یک تکنیک بسیار مهم در الکترونیک است. همانطور که از نامش پیداست، این یک سنسور است که از …

ترانسدیوسر سرعت نوع سیم‌پیچ متحرک

ترانسدیوسر سرعت نوع سیم‌پیچ متحرک

زمان مطالعه: < 1 دقیقه در این مقاله،توضیحات مختصر در خصوص ترانسدیوسر سرعت نوع سیم‌پیچ متحرک بررسی می کنیم. 🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل …

کنترل خودکار تغذیه ماسکویت در کارخانه قند

کنترل خودکار تغذیه ماسکویت در کارخانه قند

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در این مقاله، شما با کنترل خودکار تغذیه ماسکویت در کارخانه قند برای دستگاه سانتریفیوژ مداوم از طریق شیر IRIS …

اصل کارکرد تورسیومتر نوری

اصل کارکرد تورسیومتر نوری

زمان مطالعه: < 1 دقیقه به دلیل وجود گشتاور، بین دو سر شفت پیچش زاویه‌ای (جابجایی زاویه‌ای) رخ می‌دهد. این زاویه پیچش توسط وسایل نوری …

اصول کار ریکوردر Strip Chart

اصول کار ریکوردر Strip Chart

زمان مطالعه: ۵ دقیقه ریکوردر Strip Chart یک ابزار استفاده شده برای ثبت سیگنال‌های مختلف فرایندی و الکتریکی است. بیشترین ریکوردرهای Strip Chart سنتی …

سیستم رله Redundant

سیستم رله Redundant

زمان مطالعه: ۲ دقیقه بیایید یک مثال ساده از چگونگی افزایش ایمنی طراحی ما با استفاده از رله‌های الکترومکانیکی سنتی را ببینیم. 🔹ارائه دهنده: …

درک سنسورهای مجاورتی (Proximity)

درک سنسورهای مجاورتی (Proximity)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه تشخیص اشیاء یکی از اولین وظایف مهم در سطح میدانی است که قبل از هرگونه کنترل مبتنی بر فیدبک باید …

اصطلاحات سوئیچ فشار

اصطلاحات سوئیچ فشار

زمان مطالعه: ۴ دقیقه سوئیچ‌های فشار در کنترل و ابزار دقیق کارخانه‌ها بسیار محبوب و مهم هستند. این سوئیچ‌ها عمدتاً در مدارهای کنترلی و …

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

عملکرد ایمنی ابزار دقیق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه عملکرد ایمنی ابزار دقیق، یک حلقه کنترل در یک فرآیند یا دستگاه است که هدف آن ایمنی است. SIF، اختصار …

پکینگ استم شیر – روش تعویض

پکینگ استم شیر – روش تعویض

زمان مطالعه: ۳ دقیقه پکینگ استم ولو یا “پکینگ استم شیر”، فرآیندی است که در آن دنباله گلند ولو با مواد بسته‌بندی تنظیم می‌شود …

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

چگونه می توان بازرسی کنترل ولو را انجام داد؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه یک شیر، یک جزء است که می‌توان آن را در یک سیستم جریان سیالات و همچنین در یک سیستم فشاری …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.