وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر جریان / آیا فلومتر می تواند تقسیم IT/OT را پل کند؟

آیا فلومتر می تواند تقسیم IT/OT را پل کند؟

آیا فلومتر می تواند تقسیم IT/OT را پل کند؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در این مقاله بررسی می کنیم که آیا فلومتر می تواند تقسیم IT/OT را پل کند؟

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

 

اگر پذیرش در بازار قاضی اصلی باشد، در این صورت استانداردهای فیلدباس دیجیتال نسل اول صنعت فرآیند به طور قابل توجهی به دست نیامده است. در واقع، استاندارد آنالوگ 4-20 میلی آمپری که توسط HART تقویت شده است، روش غالب ارتباطات میدانی باقی مانده است. مطمئناً، به‌روزرسانی‌های متغیر فرآیند تقریباً آنی هستند، اما انتقال همه داده‌های دیگری که برنامه‌های IIoT ما می‌خواهند، نسبت به انتظارات روز کنونی، آهسته است.

اما اگر یک ابزار بتواند اتصالات سخت اما قابل اعتماد عملیاتی (OT) را که همه ما به آن عادت کرده‌ایم حفظ کند، و در عین حال به استانداردهای سریع شبکه فناوری اطلاعات جدید متصل شود که در نهایت ما را به صنعت 4.0 برساند؟ ABB ایده هایی داشت و این مفاهیم اکنون در آخرین نسل از جریان سنج های CoriolisMaster و ProcessMaster (مغناطیسی) این شرکت گنجانده شده است. کنترل اخیراً با Vanessa Klekar، مدیر متخصص فروش فنی ایالات متحده برای ABB Measurement & Analytics تماس گرفت تا درباره این که چگونه این ابزارها می توانند پلی برای آینده از انتظارات دیروز به فردا ایجاد کنند، صحبت کرد.

آیا فلومتر می تواند تقسیم IT/OT را پل کند؟

ســـوال :

فلومتر کوریولیس و مغناطیسی جدید نشان دهنده برخی از اولین‌های واقعی صنعت است. آیا می توانید در مورد اینکه چه چیزی آن ها را منحصر به فرد می کند بیشتر توضیح دهید؟

پاسخ :

در ABB، اکثر فلومترهایی که امروز خریداری می‌شوند به سایت‌های برون‌فیلد می‌روند، و چند سال طول می‌کشد تا یک تأسیسات گرین‌فیلد از ابتدا به طور انحصاری بر روی اترنت مبتنی باشد.

مطلب پیشنهادی:
نحوه اجتناب استفاده از ترانسمیتر های جریان چند متغیره

بنابراین، کنتورهای جدید به اتصال آنالوگ 4-20 میلی آمپر و همچنین یک برد اترنت پلاگین مجهز شده اند. شما مجبور نیستید یکی یا دیگری را انتخاب کنید، در عوض می توانید یکی یا هر دو را داشته باشید. این بدان معنی است که می توانید سیگنال خروجی آنالوگ فلومتر خود را به یک ماژول ورودی/خروجی دی سی اس موجود وصل کنید و از اتصال اترنت خود برای دسترسی سریع و ایمن به تمام داده های دیگر استفاده کنید. و هنگامی که آماده انجام کنترل از طریق اتصال اترنت هستید، می توانید این کار را نیز انجام دهید. ما حتی گزینه مقاوم سازی کنتورهای ABB FEP630، FEW630 و FCB400 موجود را ارائه می دهیم تا اتصال اترنت را به پایگاه نصب شده جهانی خود بیاوریم.

علاوه بر این، دو نسخه موجود از برد اترنت پلاگین وجود دارد. نسخه چهار سیم شامل یک سوئیچ اترنت یکپارچه و دو پورت است، به طوری که همه توپولوژی ها – حلقه، ستاره و زنجیره دیزی – پشتیبانی می شوند. یا، دو پورت می توانند ارتباطات شبکه اضافی را امکان پذیر کنند. به طور قابل توجهی، رویکرد ABB گزینه ای را برای گرفتن توان خود از حلقه اترنت (Power over Ethernet یا PoE) فراهم می کند. آن ها اولین فلومترها در نوع خود هستند که گزینه PoE را ارائه می دهند. ما همچنین یک جایگزین مقاوم تر برای اتصال استاندارد RJ45 که توسط اکثر تامین کنندگان استفاده می شود ایجاد کردیم که در برابر لرزش مقاوم است و به ابزار خاصی نیاز ندارد.

ســـوال :

PoE به ویژه جذاب است زیرا، مانند 4-20mA، نیاز به سیم کشی جداگانه برق را از بین می برد. چه مزایای دیگری ارائه می دهد؟

پاسخ :

اول، ساده است. از کابل های اترنت استاندارد مانند یک شبکه معمولی و یک واحد پاور ساپلای متمرکز استفاده می کند که تمام نیازهای دستگاه را برآورده می کند. دوم، انعطاف پذیر است. با برق از راه دور و متمرکز، دستگاه را می توان بدون توجه به هر پاور ساپلای در محدوده، در هر کجا که نیاز باشد نصب کرد. همچنین می‌تواند به راحتی به نزدیک‌ترین سوئیچ اترنت گسترش یابد یا در صورت نیاز با استفاده از PSE میانی (تجهیزات پاور ساپلای) به یک شبکه موجود تقویت شود. یکی دیگر از مزایای PoE این است که می‌تواند هزینه‌ها را با بهره‌گیری از اجزای خارج از قفسه کاهش دهد – حتی آنهایی که برای محیط‌های اداری در صورت لزوم طراحی شده‌اند. و از آنجایی که فقط به یک کابل اترنت استاندارد نیاز دارد، می‌تواند تلاش‌های نصب را به نصف کاهش دهد. در نهایت، با استفاده از یک پاور ساپلای اضطراری متمرکز و استاندارد، می‌تواند قابلیت اطمینان کلی سیستم را افزایش داده و در دوره‌های کم استفاده یا به دلایل امنیتی یا ایمنی از راه دور خاموش شود.

مطلب پیشنهادی:
فلومتر اوریفیس پلیت روزمونت

ســـوال :

اترنت واقعاً فقط لایه فیزیکی شبکه را توصیف می کند – چه پروتکل هایی در فلومترهای جدید موجود است؟

پـــاسخ :

یکی از نکات مهم در مورد اترنت این است که بیشتر پروتکل‌های پیشرو صنعت اتوماسیون یا برای اترنت ایجاد شده‌اند یا به آن لایه فیزیکی شبکه آورده شده‌اند و بیش از یک پروتکل می‌توانند در همان شبکه اجرا شوند. .

در حال حاضر، EtherNet/IP برای موارد استفاده قطعی مانند حلقه‌های کنترل و ارتباطات چرخه‌ای مقادیر فرآیند پشتیبانی می‌شود. Modbus TCP گزینه دیگری برای ارتباط با واحدهای پایانه راه دور (RTU) و رایانه های جریان است. همچنین پشتیبانی از Profinet و OPC UA نیز در دست اقدام است، که وعده می دهد طیف گسترده ای از راه حل های اتوماسیون و سهولت بی سابقه یکپارچه سازی و ارتباطات را فعال می کند.

فلومترها همچنین می‌توانند به زبان امن وب، HTTPS صحبت کنند و مانند همه محصولات ABB، قبل از عرضه، آزمایش‌های آسیب‌پذیری گسترده‌ای را در مرکز ارزیابی امنیت دیجیتال ABB انجام داده‌اند. وب سرورهای یکپارچه فلومتر بر اساس چارچوب ABB Ability Cyber Security هستند که از پشتیبانی قوی و ایمن در هنگام راه اندازی ابزار و عیب یابی اطمینان حاصل می کنند. آن ها همچنین به طور ایمن بوت می شوند و هر فلومتر دارای یک جفت کلید عمومی/خصوصی برای محافظت از یکپارچگی سیستم عامل آن است. توانایی ارائه به‌روزرسانی‌های سیستم‌افزار از راه دور نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وب سرور یکپارچه همچنین کدهای QR را برای تسهیل دسترسی به پیکربندی، تشخیص و داده های اندازه گیری تولید می کند. همچنین امکان تأیید از راه دور تمام قسمت‌های فلومتر را فراهم می‌کند و با گزارش‌هایی که به‌طور خودکار از طریق نرم‌افزار تأیید سنجش اندازه‌گیری SRV500 تولید می‌شود، بینش‌هایی درباره وضعیت عملکرد آن فراهم می‌کند.

ســـوال :

افزودن اترنت به پلتفرم ابزار دقیق شما چه پیشرفت‌های دیگری را در آینده ممکن می‌سازد؟

مطلب پیشنهادی:
محاسبه متغیر فرآیند از جریان ترانسمیتر

پـــاسخ :

با اضافه شدن اتصال اترنت، ما ابزارهای خود را برای آینده محافظت می کنیم و راه را برای همگرایی مداوم فناوری های IT و OT هموار می کنیم. این شامل استفاده بالقوه از پروتکل‌های غیرصنعتی مانند ویدئو، صدا و VOIP در طبقه کارخانه، و همچنین پیشرفت‌های نوظهور با پیامدهایی برای اتوماسیون فرآیند مانند شبکه‌های همگام با زمان (TSN) و هماهنگ‌سازی ترافیک شبکه است. و در حالی که پیش‌بینی موارد استفاده جدیدی که پنج یا 10 سال آینده در حال بررسی آن خواهیم بود، دشوار است، این یک شرط مطمئن است که اترنت در پایه آن ها باشد.

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

controlglobal.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در کل، تبادل سیگنال‌ها بین سیستم‌های الکتریکی (MCC) و سیستم‌های کنترل توزیع شده (دی سی اس) بر اساس یک فلسفه …

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در این مقاله به یکی از روش‌های ارتباط بین پی ال سی ها که چگونگی برقراری ارتباط زیمنس بین پی …

ساختار سیستم بسته - کنترل و ابزاردقیق

ساختار سیستم بسته – کنترل و ابزاردقیق

زمان مطالعه: ۹ دقیقه در مهندسی و طراحی پروژه‌های صنعتی، کلمه “بسته” به طور مکرر در اسناد فنی مختلف استفاده می‌شود، اما معنای آن …

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پلی وینیل الکل یک ماده‌ای آب‌رسان و قابل تجزیه‌پذیر است. انعطاف‌پذیری آن ممکن است دلیلی برای پیش‌بینی رشد باورنکردنی بازار …

بریر اکتیو چیست؟

بریر اکتیو چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه یک بریر اکتیو از ترانسفورماتورها، اپتوایزولاتورها یا رله ها برای ایزوله کردن منطقه خطرناک از منطقه غیر خطرناک استفاده می‌کند. …

بررسی‌های تابلوهای مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس و ای اس دی

بررسی‌های تابلوهای مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس و ای اس دی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه ما مراحل اساسی را که باید در طول بررسی سلامت و نگهداری تابلو مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس …

مدار کنترل ایمنی Two-hand press

مدار کنترل ایمنی Two-hand press

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در مقالات قبلی، درباره اهمیت ایمنی در فرآیندهای صنعتی صحبت کردیم و چند مثال معمول از مدارهای کنترل ایمنی مانند …

سیستم و زمان محلی در پی ال سی

سیستم و زمان محلی در پی ال سی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در مقالات قبلی، درباره تایمرها در PLC، انواع مختلف آن‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها صحبت کردیم. تایمرها واقعاً به …

اندازه‌گیری پاور ساپلای برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

اندازه‌گیری پاور ساپلای برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پاور ساپلای یکی از مؤلفه‌های حیاتی هر سیستم اتوماسیون صنعتی است. مدارهای کنترل نیاز به یک پاور ساپلای پایدار و …

چرا زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پی ال سی توسعه یافته‌اند؟

چرا زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پی ال سی توسعه یافته‌اند؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در گذشته‌ی چند سال اخیر، پی ال سی به یک عنصر بسیار مهم در فرآیندهای صنعتی تبدیل شده است؛ این …

تایمرها در برنامه‌نویسی پی ال سی - آموزش‌های Siemens Tia Portal

تایمرها در برنامه‌نویسی پی ال سی – آموزش‌های Siemens Tia Portal

زمان مطالعه: ۷ دقیقه تایمرها در هر منطق پی ال سی بسیار مهم هستند؛ به‌طوری که به سختی می‌توانید کدی را در اتوماسیون پیدا …

برنامه‌ریزی پی ال سی برای صنعت فرآوری مواد غذایی

برنامه‌ریزی پی ال سی برای صنعت فرآوری مواد غذایی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این یک برنامه پی ال سی برای شناسایی چیپ‌های سوخته و حذف آن‌ها با استفاده از پی ال سی است. …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.