وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر فشار / فناوری دیجیتال دامنه کاربردهای اندازه گیری فشار را دوباره تعریف می کند

فناوری دیجیتال دامنه کاربردهای اندازه گیری فشار را دوباره تعریف می کند

فناوری دیجیتال دامنه کاربردهای اندازه گیری فشار را دوباره تعریف می کند
زمان مطالعه: 6 دقیقه

روزمونت همچنان به پذیرش فناوری دیجیتال برای ارائه قابلیت اطمینان و دقت ادامه می دهد. اولین کاربردهای هر فناوری جدید معمولاً برای سرمایه گذاری روی قابلیت های بالقوه تحول آفرین آن کار چندانی انجام نمی دهد. در عوض، فناوری جدید ابتدا برای تکرار عملکرد سلف خود استفاده می شود – تنها پس از آن، احتمالات جدید شروع به ظهور می کنند.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

 

چنین موردی در مورد اولین ترانسمیتر فشارالکترونیکی آنالوگ بود. یک میلی آمپر آنالوگ یا مدار ولتاژ پایین جایگزین سیگنال پنوماتیک شد، اما مکانیسم سنسور تعادل نیرو در ترانسمیتر پنوماتیک نسل قبلی باقی ماند – با قطعات متحرک مستعد رانش و تعمیر و نگهداری آن کامل شد.

تنها زمانی که کل بسته سنسور و ارتباطات از ابتدا در سال 1969 دوباره تصور شد، شرکت مهندسی رزمونت پکیج کاملی از سنسورهای خازنی و الکترونیک مینیاتوری لازم برای ارائه دقت و عملکرد پایدار بازی Rosemount™ 1151 را در اختیار داشت.

این شرکت در برنامه‌های فضایی ایالات متحده در دهه‌های 1950 و 1960 teeth ‌های خود را کوتاه کرده بود و اهمیت ارائه قابلیت اطمینان تزلزل‌ناپذیر در کنار هم با دقت را به خوبی درک کرده بود. در آن زمان نیز مانند اکنون، شرکت های بزرگ نفت و گاز نقش پیشرو در پذیرش و پذیرش فناوری های جدید اتوماسیون فرآیند ایفا کردند. و هنگامی که یکی از آن ها سفارش 1000 ترانسمیتر فشار روزمونت  1151 را در سال 1972 داد، به مسابقات راه یافت. رزمونت – و امرسون – از آن زمان به عقب نگاه نکرده‌اند.

فن آوری دیجیتال پیشتاز است

فن‌آوری‌های دیجیتال – هم در قالب هوش داخلی و هم قابلیت ارتباطات دو طرفه – در قلب ترانسمیتر فشار نسل بعدی امرسون، رزمونت 3051 قرار داشتند. سنسور شناور آزاد جدید، خود میکرو ماشین‌کاری شده بود و به‌صورت سفارشی در حالت پیشرفته قرار داشت. مدارهای مجتمع مخصوص کاربردهای روی سطح هنری (ASIC) زمینه را برای انفجار جدیدی از نوآوری دیجیتالی که از اواسط دهه 1980 شروع شد، فراهم کرد.

در حالی که رزمونت 3051 سطح دیگری از ثبات عملیاتی و پاسخگویی را به ارائه تجهیزات فشار این شرکت به ارمغان آورد، همچنین گسترش قابل توجهی در عملکرد ترانسمیتر فراتر از خروجی اندازه گیری فشار دقیق و پایدار را نشان داد.

مطلب پیشنهادی:
لوله کشی ترانسمیتر اختلاف فشار را روی سرویس های مایعات، گاز و بخار

در سال 1985، امرسون خانواده ابزارهای هوشمند خود را معرفی کرد، از جمله ترانسمیترهای فشار که با استفاده از پروتکل HART® (HART®) ارتباط برقرار می‌کردند، که به زودی به عنوان یک استاندارد باز در صنعت عرضه شد و اکنون توسط گروه FieldComm پشتیبانی می‌شود.

پروتکل HART به ترانسمیترهای فشار و سایر ابزارها اجازه می‌دهد تا با دستگاه‌های دستی و سیستم‌های کنترل میزبان از طریق یک سیگنال دیجیتال که بر فراز سیگنال متغیر فرآیند آنالوگ 4-20 میلی آمپر ترانسمیتر قرار گرفته است، ارتباط برقرار کنند. در نهایت، HART با پروتکل‌های کاملا دیجیتالی FOUNDATION Fieldbus، Profibus و WirelessHART تکمیل شد.

مهم‌تر از همه، ارتباطات دیجیتال به این معنی است که قدرت محاسباتی موجود در فرستنده‌های فشار با قابلیت فزاینده شرکت، دیگر در انتهای یک خیابان یک طرفه قرار نمی‌گیرد. اولین مورد از این اطلاعات تازه آزاد شده که رد و بدل شد، وضعیت دستگاه و تنظیمات پیکربندی بود، که اغلب فقط در طول انجام وظایف راه اندازی و کالیبراسیون بود. اما پس از رها شدن، توانایی این دستگاه‌های «لبه» اولیه برای انجام خود تشخیصی و محاسبات پیچیده بر اساس ورودی‌های سنسورهای متعدد، شروع به شکوفا شدن کرد – و این کار همچنان ادامه دارد.

قابلیت اندازه گیری پیشرفته

یکی از این پیشرفت‌ها، ترانسمیتر رزمونت 3095 MultiVariable™ بود. در سال 1991، امرسون از مؤسسه تحقیقات گاز در آن زمان بودجه دریافت کرد تا «فشرده‌ترین دستگاه اندازه‌گیری جریان الکترونیکی (EFM) جهان» را توسعه دهد. رزمونت 3095 شامل سنسورهایی برای فشار استاتیک، اختلاف فشار (DP) و دما بود و همچنین مقادیر مشتق شده مانند سرعت جریان جرمی جبران‌شده با دما را در زمان واقعی محاسبه کرد. همه این قابلیت ها در دستگاهی هم اندازه ترانسمیتر فشار استاندارد رزمونت 3051 موجود بود. همچنین راه را برای راه حل های فشار، جریان و سطح یکپارچه فزاینده ای هموار کرد.

در حالی که بسیاری از پیشرفت‌های تکنولوژیک در دهه‌های 1980 و 1990 به گسترش دامنه و کاربرد راه‌حل‌های اندازه‌گیری فشار امرسون ادامه دادند، عرضه ترانسمیتر پرچم‌دار موجود، رزمونت  3051S (تصویر) در سال 2001، معیار عملکرد دیگری را برای صنعت فرآیند ایجاد کرد. رزمونت  3051S با دقت 0.025 درصد، برد 200:1 و پایداری 15 ساله، به عنوان یک پلتفرم نوآوری مقیاس‌پذیر طراحی شد و به پیشرفت‌های مداوم در هوش و اندازه‌گیری پیشرفته ادامه داد.

ویژگی‌های عملکرد استثنایی رزمونت  3051S به دلیل فناوری برتر سنجش Saturn با ظرفیت دوگانه، پلتفرم SuperModule™ هرمتیک و تکنیک‌های ساخت پیشرفته، ارائه Ultra Emerson را ممکن کرد.

مطلب پیشنهادی:
تفاوت بین سنسور، ترانسدیوسر و ترانسمیتر در کالیبراسیون

در نتیجه، کلاس Ultra Performance دارای ضمانت 15 ساله پایداری عملیاتی است. امرسون در سال 2005 با انتشار انطباق سنج DP خود، Ultra for Flow، که عملکرد را در یک کاهش جریان گسترده بهینه می کند، بر روی این پایه ایجاد کرد. عملکرد به عنوان درصد خواندن به جای درصد سنتی بازه مشخص می شود. Ultra for Flow تا کاهش جریان 14:1 را پشتیبانی می کند و بهتر از 0.5± درصد مشخصات خواندن را در کل محدوده جریان عملیاتی حفظ می کند.

دامنه وسیع تر تشخیص

دامنه قابلیت‌های تشخیصی ترانسمیتر فشار نیز با رزمونت 3051S گام مهمی به جلو برداشت. فهرست گسترده‌ای از تشخیص سلامت دستگاه در حال حاضر نه تنها شامل سنسورها و لوازم الکترونیکی، بلکه عیب‌یابی تأیید شده ایمنی برای سیستم‌های ایمنی پیشرفته (SIS)، گزارش‌های وضعیت تشخیصی و رویداد، و آلارم های خدمات قابل تنظیم است. همچنین شامل تشخیص یکپارچگی حلقه است که از کیفیت سیگنال الکتریکی برای تشخیص مسائلی مانند آب در محفظه ابزار، خوردگی و سایر مشکلات سیم کشی یا پاور ساپلای استفاده می کند.

شاید مهم ترین گسترش تشخیص ترانسمیتر فشار از خود دستگاه و سیم کشی مرتبط با مشکلات مربوط به فرآیندی باشد که به آن متصل است. این مجموعه از تشخیص ها که توسط توسعه دهندگان امرسون به عنوان “هوش فرآیند” نامیده می شود، بر اساس پویایی زمان واقعی خود متغیر فرآیند است. الگوهای تغییرپذیری برای تشخیص مسائل مختلف فرآیند مانند خطوط ضربه‌ای متصل، ناپایداری شعله، سیل ستون، کاویتاسیون پمپ، هوای حباب‌شده، نشت فرآیند و تلفات هم زدن مخزن استفاده می‌شوند.

این کلاس کاملاً جدید از تشخیص های از پیش پیکربندی شده طیف وسیعی از نتایج تجاری مانند کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری (با تمرکز بر دستگاه هایی که واقعاً به تعمیر و نگهداری نیاز دارند)، بهبود کیفیت محصول (با شناسایی فرصت های بهینه سازی فرآیند)، افزایش زمان کار (با جلوگیری از شرایط غیرعادی) ارائه می دهد. افزایش توان عملیاتی (با نزدیک‌تر شدن به محدودیت‌ها) و کاهش ضایعات و کار مجدد (با جلوگیری از اختلالات فرآیند).

Wireless دامنه نظارت را افزایش می دهد

فناوری شبکه‌های بی‌سیم، به ویژه از طریق پروتکل WirelessHART، کاربرد راه‌حل‌های اندازه‌گیری فشار را با آسان‌تر و مقرون به صرفه‌تر کردن نقاط نظارت افزایشی، گسترش داده است. با تکمیل مشخصات در سال 2008، امرسون طیف کاملی از راه حل های فشار بی سیم، DP، جریان، سطح و چند متغیره را ارائه کرد که می تواند با 40 تا 60 درصد هزینه ابزارهای سیمی سنتی اضافه شود.

مطلب پیشنهادی:
دریافت واقعی در مورد دقت ترانسمیتر فشار

گیج فشار بی‌سیم رزمونت که نسبتاً جدید در خط تولید بی‌سیم امرسون است، جایگزینی یک به یک برای گیج های فشار سنتی است که مبتنی بر فناوری لوله بوردون است – یک سنسور مکانیکی قدیمی که در دهه 1800 اختراع شد. گیج فشار بی سیم رزمونت نه تنها نشان دهنده بهبود 10 برابری در قابلیت اطمینان است، بلکه انتقال بی سیم فشار نظارت شده را به اتاق کنترل ارائه می دهد. این امر نیاز به اعزام پرسنل به خارج از کارخانه را برای نظارت بر این نقاط اندازه گیری رشته ای کاهش می دهد که ایمنی پرسنل را بهبود می بخشد.

گیج فشار بی سیم رزمونت با طراحی قوی با موانع جداسازی متعدد، می تواند فشار بیش از حد یا فشار ترکیدگی تا 11000 psi (758 بار) را تحمل کند. در همین حال، شاخص های تشخیصی محلی بسیار فراتر از نشانه های فشار ساده است. یکی به رنگ سبز، زرد یا قرمز چشمک می زند تا در مورد شرایط ناامن آلارم دهد و دیگری در مورد یک رویداد فشار بیش از حد، نقص دستگاه یا باتری کم هشدار می دهد.

به طور مشابه، طیف گسترده‌ای از پیشرفت‌های فناوری دیجیتال در پیشنهادات اندازه‌گیری فشار رزمونت امرسون ، ابزاری برای برقراری ارتباط مؤثر اطلاعات با کسانی که به آن نیاز دارند، فراهم کرده است. به عنوان مثال، نسل جدیدی از داشبوردهای دستگاه بصری، حول وظایف کاربران طراحی شده‌اند و 63 درصد موارد استفاده در یک نگاه قابل تشخیص هستند. آن ها شامل بینش فوری در مورد وضعیت دستگاه و ارتباطات، خواندن دستگاه، میانبرهای بیشتر کارهای رایج و اقدامات توصیه شده برای کمک به عیب یابی هستند.

همانطور که فناوری دیجیتال برای پیشرفت عملکرد و قابلیت های راه حل های اندازه گیری فشار امرسون اهمیت داشته است، نقش نوآوری مکانیکی نیز وجود دارد. این موضوع مقاله بعدی در این گزارش ویژه است. نوآوری های مکانیکی شامل راه حل های از پیش مونتاژ شده ای است که برای کارگران و محیط زیست ایمن تر و همچنین مهندسی و نصب آسان تر است. همچنین شامل عناصر جریان منحصر به فردی است که عملکرد بهتری دارند، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند و پیچیدگی نصب را کاهش می دهند.

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

controlglobal.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

مراحل پیکربندی ارتباط TCP/IP در زیمنس S7-1200 PLC

مراحل پیکربندی ارتباط TCP/IP در پی ال سی زیمنس S7-1200

زمان مطالعه: ۴ دقیقه با توجه به مدل OSI معروف (مدل ارتباطات سیستم‌های باز)، TCP/IP یک پروتکل لایه حمل و نقل است. TCP/IP مخفف …

سیستم کنترل هوشمند بویلر مبتنی بر اینترنت اشیا با پی ال سی ابری و اسکادا

سیستم کنترل هوشمند بویلر مبتنی بر اینترنت اشیا با پی ال سی ابری و اسکادا

زمان مطالعه: ۵ دقیقه سیستم هوشمند بویلر WECON از یک ساختار سه لایه تشکیل شده است: لایه برنامه، لایه شبکه، و لایه سنسور. 🔹ارائه …

توضیحاتی درباره تنظیم ابزارات

توضیحاتی درباره تنظیم ابزارات

زمان مطالعه: ۴ دقیقه تنظیم پارامتر برای هر سیستم اندازه‌گیری یا کنترل عملیاتی، محدوده تغییرات متغیر فرآیندی است. این شامل تنظیم همزمان ترانسمیتر و …

اورینگ (O-Ring) چیست؟

اورینگ (O-Ring) چیست؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه اورینگ یک حلقه یا حلقه دونات شکل است که عموماً از الاستومر قالب گیری می شود، اگرچه اورینگ ها نیز …

فرآیند‌های نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا

فرآیند‌های نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در این مقاله، ما درباره فرآیندهای نگهداری سیستم دی سی اس یوکوگاوا صحبت خواهیم کرد. در اینجا ما بررسی‌های سیستم …

جذر مربعی در دی سی اس یا ترانسمیتر جریان؟

جذر مربعی در دی سی اس یا ترانسمیتر جریان؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه همه‌ی افراد به‌خصوص مهندسان صنایع می‌دانند که تابع جذر مربعی برای ترانسمیتر جریان اوریفیس ضروری است، زیرا رابطه بین جریان …

توصیه‌های برنامه‌نویسی برای کدنویسی پی ال سی های ایمنی

توصیه‌های برنامه‌نویسی برای کدنویسی پی ال سی های ایمنی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه برای ایجاد هر عملکرد ایمنی که می‌خواهید به دست بیاورید. در این مقاله، ما بهترین توصیه‌ها و راهنمایی‌های عملی برنامه‌نویسی …

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در کل، تبادل سیگنال‌ها بین سیستم‌های الکتریکی (MCC) و سیستم‌های کنترل توزیع شده (دی سی اس) بر اساس یک فلسفه …

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در این مقاله به یکی از روش‌های ارتباط بین پی ال سی ها که چگونگی برقراری ارتباط زیمنس بین پی …

ساختار سیستم بسته - کنترل و ابزاردقیق

ساختار سیستم بسته – کنترل و ابزاردقیق

زمان مطالعه: ۹ دقیقه در مهندسی و طراحی پروژه‌های صنعتی، کلمه “بسته” به طور مکرر در اسناد فنی مختلف استفاده می‌شود، اما معنای آن …

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پلی وینیل الکل یک ماده‌ای آب‌رسان و قابل تجزیه‌پذیر است. انعطاف‌پذیری آن ممکن است دلیلی برای پیش‌بینی رشد باورنکردنی بازار …

بریر اکتیو چیست؟

بریر اکتیو چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه یک بریر اکتیو از ترانسفورماتورها، اپتوایزولاتورها یا رله ها برای ایزوله کردن منطقه خطرناک از منطقه غیر خطرناک استفاده می‌کند. …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.