وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر جریان / چگونه پردازنده های غذا و نوشیدنی از فناوری کوریولیس استقبال می کنند

چگونه پردازنده های غذا و نوشیدنی از فناوری کوریولیس استقبال می کنند

چگونه پردازنده های غذا و نوشیدنی از فناوری کوریولیس استقبال می کنند
زمان مطالعه: 5 دقیقه

هنگامی که فناوری اندازه‌گیری جریان کوریولیس برای اولین بار در دهه 1970 شروع به کار کرد، شرکت‌های مواد غذایی و نوشیدنی به دلیل توانایی کنتورها برای اندازه‌گیری مستقیم، قابل اعتماد و غیرمستقیم دبی جرمی طیف گسترده‌ای از مواد در محدوده‌های وسیع – بدون توقف در کالیبراسیون مجدد، جزو اولین پذیرندگان بودند.

و از آن زمان، همان مبتکران کوریولیس که اولین کنتورها را به بازار آوردند، به توسعه و معرفی قابلیت‌های جدید ادامه دادند که با آخرین نیازها و اولویت‌های شرکت‌های غذا و نوشیدنی طنین‌انداز می‌شود.

کنترل برای اینکه بداند چگونه امرسون به پیشگامی در فناوری کوریولیس برای هماهنگی با نیازهای شرکت‌های غذا و نوشیدنی امروزی ادامه می‌دهد، با ملیسا استیگلر، مدیر صنعت غذا و نوشیدنی امرسون تماس گرفت.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

 

پرسش و پاسخ ها در خصوص پردازنده های غذا و نوشیدنی از فناوری کوریولیس

سوال:

در حالی که نسل‌های متوالی سنسورهای امرسون کوریولیس مطمئناً پایدارتر و حتی دقیق‌تر شده‌اند، بسیاری از نوآوری‌های این مجموعه به نرم‌افزار و قابلیت‌های تحلیلی مرتبط مربوط می‌شوند. آیا می توانید برخی از این نوآوری ها و ارتباط آن ها با بخش غذا و نوشیدنی را توضیح دهید؟

پاسخ:

در پایان، اگر مشتری داده ای داشته باشد اما نداند چگونه از آن استفاده کند، به او کمکی نمی کند. بسیاری از نوآوری‌های ما در طول سال‌ها روی همین موضوع کار کرده‌اند. واضح ترین آن ها اندازه گیری غلظت است که از چگالی و دما برای ارزیابی غلظت محلول استفاده می کند. اگر به مشتری فکر می کنید که یک نوشیدنی را مخلوط می کند، احتمالاً در مرحله ای از فرآیند از شربت استفاده می کند. اگر هدف را از دست بدهند و شربت را کم یا زیاد بریزند، بر کیفیت و طعم محصول نهایی تأثیر می گذارد.

اما با کوریولیس متر ما، آن ها می توانند در عوض از اندازه گیری غلظت در زمان واقعی برای تنظیم نرخ ترکیب در پرواز استفاده کنند. همانطور که می توانید تصور کنید، هزینه کنسانتره، شکر، شیرین کننده ها و سایر مواد بسیار بالاست، بنابراین مشخصات عکسبرداری بیش از حد واقعاً هزینه زیادی خواهد داشت و منجر به محصول ناسازگار نیز می شود.

مطلب پیشنهادی:
تفاوت بین جریان آرام و جریان آشفته چیست؟

ضربه بزرگ دیگر برای شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی، اندازه گیری فاز پیشرفته است که می تواند به اندازه گیری و اصلاح جریان های دو فازی کمک کند. این برای مشتریان ما این است که آنها می توانند اندازه گیری های دقیق تری از مواد را با گاز یا مایع به دست آورند. چیزی مانند کرم، که می تواند بسیار کف آلود باشد، می تواند به طور قابل اعتماد اندازه گیری شود.

Advanced Phase Measurement با استفاده از یک الگوریتم اختصاصی برای تعیین زمان وجود گاز حباب شده در فرآیند، با تغییر شرایط فرآیند سازگار می شود. هنگامی که گاز وجود دارد، محلول هوشمند به طور خودکار اندازه گیری جریان جرم و حجم را بر اساس مقادیر بدون گاز اندازه گیری شده قبلی تصحیح می کند. ما مشتریانی داشته‌ایم که از بستنی، غذای سگ و تولید چیپس سیب‌زمینی استفاده می‌کنند – شما این کار را انجام دادیم!

یکی از آخرین نوآوری هایی که باید برجسته شود، تأیید کنتور هوشمند است که در سال 2011 راه اندازی کردیم. این یک نوع چک “stoplight” برای کنتور شما است. تأیید صحت فلومتر در حین فرآیند را فراهم می کند و به مشتریان در اندازه گیری های خود اطمینان می دهد. آن‌ها می‌توانند این بررسی‌ها را بر حسب تقاضا اجرا کنند یا برنامه‌ریزی کنند که به‌طور مداوم اجرا شوند و روندها را در کنتورهایشان شناسایی کنند تا به آن ها کمک کند در تعمیر و نگهداری فعال بمانند و بهره‌وری را به حداکثر برسانند. این تست ها را می توان از راه دور نیز انجام داد، به خصوص با ترانسمیترهای اترنت ما مانند 1600 یا 5700 که شامل وب سرورهای داخلی است.

آنچه در اینجا واقعاً مهم است این است که ما زمان و انرژی زیادی را صرف نوآوری راه حل های جدید برای کمک به رفع نیازهای مشتریان غذا و نوشیدنی کرده ایم. رهبری فناوری بسیار بیشتر از مجموعه ای از محصولات است. این در حال کار با مشتریان برای حل مشکلات فرآیند است که ممکن است یک مشکل متر نباشد اما خود فرآیند باعث ایجاد مشکل در اندازه گیری می شود. این چیزی است که هنگام کار با امرسون بدست می آورید.

مطلب پیشنهادی:
ترانسمیتر جریان Proline Promass 100 کاربردی در پنج صنعت مختلف

سوال:

در حالی که همه‌گیری کووید-19 زنگ خطری برای انواع شرکت‌های تولیدی بود، صنعت غذا و نوشیدنی نمی‌توانست از دست بدهد. آیا نوع فلومتری که خریداری می کنید می تواند در افزایش بهره وری و جلوگیری از توقف غیر ضروری نقش داشته باشد؟

پاسخ:

همه‌گیری قطعاً صنعت غذا را تحت تأثیر قرار داد. روشی را که مصرف کنندگان از چیزها مصرف می کنند تغییر داد. به عنوان مثال، اگر مرتباً با دوستان خود برای ساعات خوشی در یک بار ملاقات می کردید، این کار متوقف شد و شما در خانه نوشیدنی می نوشیدید و شاید از طریق Zoom ملاقات کنید. در حالی که این تغییر کوچک به نظر می رسد، ترکیب ضروری قوطی های آبجو در مقابل بشکه ها به طور چشمگیری تغییر کرد. هزینه ها تغییر کرد، همانطور که الزامات حمل و نقل و بسته بندی تغییر کرد. خوشبختانه، همه ما هنوز باید بخوریم و بنوشیم، و این تولیدکنندگان توانستند به سرعت خود را با روندها وفق دهند و واقعاً نحوه تجارت خود را تغییر دهند.

اما برای بازگشت به سوال شما، تمام نرم افزارها و قابلیت های تحلیلی مترهای مدرن کوریولیس ما به ویژه برای حفظ کیفیت محصول مشتری و به حداکثر رساندن بهره وری طراحی شده اند. آنچه ما از مشتریان خود می شنویم این است که نیاز به تطبیق سریع با تغییرات قابل توجه در حجم تولید، تغییر در دستور العمل ها و تغییرات در شرایط پردازش است – همه اینها در عین حال که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم. اینجاست که اندازه‌گیری دقیق جرم، کیفیت دستور پخت ثابت و نگهداری پیشگیرانه به بخش‌های کلیدی تطبیق با عادت‌های در حال تکامل مصرف‌کننده تبدیل می‌شوند، در حالی که بهره‌وری بالا را افزایش می‌دهند و حفظ می‌کنند.

سوال :

به طور سنتی، مترهای کوریولیس به سیم کشی جداگانه برای برق و ارتباطات نیاز داشتند. اما اکنون، ترانسمیتر جدید Micro Motion 1600 Coriolis دارای گزینه Power over Ethernet (PoE) است که از نیاز به یک مجموعه سیم اضافی جلوگیری می کند. چه نوع تأثیری بر تلاش و هزینه نصب دارد؟

پاسخ:

واضح ترین مزیت این است که می توانید داده ها و برق را از طریق یک کابل اترنت که مستقیماً به پورت اترنت 1600 وصل می شود بیاورید – بدون نیاز به قطع سیم کشی! بدون کابل کشی برق جداگانه در زمان، هزینه و پیچیدگی مشتری صرفه جویی می کند. با این حال، مزایای دیگری مانند انعطاف پذیری و مقیاس پذیری Power over Ethernet وجود دارد. اگر سوئیچ شبکه از قبل نصب شده قابلیت PoE را نداشته باشد، می‌توان آن را به راحتی با چیزی که انژکتور نامیده می‌شود، تقویت کرد و به مشتری اجازه می‌دهد از زیرساخت‌های موجود استفاده کند و تصمیم بگیرد که کجا و چه زمانی سوئیچ‌های شبکه قدیمی‌تر را اصلاح کند. یکی از مشتریان آزمایشی ما دقیقاً این کار را انجام داد و آن را دوست داشتند. در حالی که مقرون به صرفه بود، ساعت ها در تلاش نصب صرفه جویی کرد.

مطلب پیشنهادی:
نحوه اندازه گیری جریان نانوذرات با فلومتر

سوال:

چه ویژگی های دیگری از ترانسمیتر 1600 آن را برای برنامه های غذایی و نوشیدنی مناسب ساخته است؟

پاسخ:

واضح ترین چیز خارجی این است که واقعاً سبک و جمع و جور است که در برنامه های غذایی و نوشیدنی مهم است. ما 1600 را هم از جنس آلومینیوم و هم از فولاد ضد زنگ با روکش پلی کربنات ارائه خواهیم کرد که برای مقاومت در برابر سخت ترین فرآیندهای تمیز کردن در محل (CIP) آزمایش شده است. همچنین شامل تأیید سنج هوشمند، تاریخ‌نگار داخلی و نرم‌افزار دسته‌بندی به‌عنوان گزینه‌ای برای مشتریانی است که می‌خواهند از فرستنده Coriolis خود به عنوان کنترلگر دسته‌ای استفاده کنند.

سوال:

طرح‌های پایداری برای شرکت‌های صنعتی از همه نوع جلو و محور هستند و شرکت‌های مواد غذایی و نوشیدنی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کوریولیس متر چه نقشی در افزایش کارایی و کاهش ضایعات می تواند داشته باشد؟

پاسخ:

فلومترهای Micro Motion Coriolis می توانند نقش بزرگی در پایداری داشته باشند – به ویژه در مورد فرآیندهایی که به آب زیادی نیاز دارند. CIP کار خود را با فشار دادن محلول‌های تمیزکننده و شستشو از طریق لوله‌ها، شیرها و مخازن خط تولید انجام می‌دهد. یک ترانسمیتر کوریولیس می تواند ببیند چه مقدار از آن در سیستم جریان دارد و مطمئن شود که مقدار مناسب (و نه بیش از حد) استفاده می شود. کوریولیس متر همچنین می تواند به تشخیص مشکلات فرآیند قبل از تأثیر بر کیفیت نهایی کمک کند و از ضایعات محصول و در نتیجه مصرف آب و انرژی جلوگیری کند.

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

controlglobal.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در کل، تبادل سیگنال‌ها بین سیستم‌های الکتریکی (MCC) و سیستم‌های کنترل توزیع شده (دی سی اس) بر اساس یک فلسفه …

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در این مقاله به یکی از روش‌های ارتباط بین پی ال سی ها که چگونگی برقراری ارتباط زیمنس بین پی …

ساختار سیستم بسته - کنترل و ابزاردقیق

ساختار سیستم بسته – کنترل و ابزاردقیق

زمان مطالعه: ۹ دقیقه در مهندسی و طراحی پروژه‌های صنعتی، کلمه “بسته” به طور مکرر در اسناد فنی مختلف استفاده می‌شود، اما معنای آن …

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پلی وینیل الکل یک ماده‌ای آب‌رسان و قابل تجزیه‌پذیر است. انعطاف‌پذیری آن ممکن است دلیلی برای پیش‌بینی رشد باورنکردنی بازار …

بریر اکتیو چیست؟

بریر اکتیو چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه یک بریر اکتیو از ترانسفورماتورها، اپتوایزولاتورها یا رله ها برای ایزوله کردن منطقه خطرناک از منطقه غیر خطرناک استفاده می‌کند. …

بررسی‌های تابلوهای مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس و ای اس دی

بررسی‌های تابلوهای مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس و ای اس دی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه ما مراحل اساسی را که باید در طول بررسی سلامت و نگهداری تابلو مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس …

مدار کنترل ایمنی Two-hand press

مدار کنترل ایمنی Two-hand press

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در مقالات قبلی، درباره اهمیت ایمنی در فرآیندهای صنعتی صحبت کردیم و چند مثال معمول از مدارهای کنترل ایمنی مانند …

سیستم و زمان محلی در پی ال سی

سیستم و زمان محلی در پی ال سی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در مقالات قبلی، درباره تایمرها در PLC، انواع مختلف آن‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها صحبت کردیم. تایمرها واقعاً به …

اندازه‌گیری پاور ساپلای برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

اندازه‌گیری پاور ساپلای برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پاور ساپلای یکی از مؤلفه‌های حیاتی هر سیستم اتوماسیون صنعتی است. مدارهای کنترل نیاز به یک پاور ساپلای پایدار و …

چرا زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پی ال سی توسعه یافته‌اند؟

چرا زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پی ال سی توسعه یافته‌اند؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در گذشته‌ی چند سال اخیر، پی ال سی به یک عنصر بسیار مهم در فرآیندهای صنعتی تبدیل شده است؛ این …

تایمرها در برنامه‌نویسی پی ال سی - آموزش‌های Siemens Tia Portal

تایمرها در برنامه‌نویسی پی ال سی – آموزش‌های Siemens Tia Portal

زمان مطالعه: ۷ دقیقه تایمرها در هر منطق پی ال سی بسیار مهم هستند؛ به‌طوری که به سختی می‌توانید کدی را در اتوماسیون پیدا …

برنامه‌ریزی پی ال سی برای صنعت فرآوری مواد غذایی

برنامه‌ریزی پی ال سی برای صنعت فرآوری مواد غذایی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این یک برنامه پی ال سی برای شناسایی چیپ‌های سوخته و حذف آن‌ها با استفاده از پی ال سی است. …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.