وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر جریان / کوریولیس متر و نوآوری های سنسور دقت فشار

کوریولیس متر و نوآوری های سنسور دقت فشار

کوریولیس متر و نوآوری های سنسور دقت فشار
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در ساده‌ترین حالت، کنتورهای کوریولیس با استفاده از یک سیم پیچ محرک عمل می‌کنند تا لوله‌ای که جریان جرم از طریق آن اندازه‌گیری می‌شود با فرکانس تشدید طبیعی به ارتعاش درآید. پر کردن لوله با سیال باعث می شود که فرکانس تشدید متناسب با چگالی سیال تغییر کند. و هنگامی که جریان شروع می شود، اثر کوریولیس تغییر فازی را در ارتعاش دیکته می کند که متناسب با سرعت جریان جرم از طریق لوله است. بنابراین، اندازه‌گیری جریان جرم محاسبه‌شده تنها به اندازه‌ای دقیق است که مرجعی که این تغییرات با آن مقایسه می‌شوند، پایدار باشد.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

 

اشتباه نکنید، توانایی اولین میکرو موشن متر برای اندازه گیری جریان جرم به طور مستقیم یک نوآوری در حال تغییر در بازی بود، اما مترهای تک لوله ای سری A، B و C این شرکت مستلزم این بود که متر روی یک بلاک زمینی متصل شود. بتن برای ارائه این نقطه مرجع پایدار – این نه ساده ترین و نه انعطاف پذیرترین ترتیب نصب بود.

نوآوری نوآورانه سری D که در سال 1983 معرفی شد، یک طرح دو لوله ثبت شده بود که جریان را بین دو لوله که نسبت به یکدیگر ارتعاش می کردند تقسیم می کرد و به طور موثر بسیاری از عوامل خارجی را که در غیر این صورت بر دقت متر تأثیر می گذاشتند، خنثی می کرد. D متر – و کاربران آن – از آن لنگرهای بتنی آزاد شدند و در نتیجه برنامه های Coriolis آسان تر، انعطاف پذیرتر و دقیق تر بودند.

موفقیت دستگاه‌سنج سری D دو خط درهم تنیده رهبری دیرینه امرسون در عرصه اندازه‌گیری کوریولیس را نشان داد: تلاش برای افزایش دقت جریان جرم و همزمان گسترش دامنه کاربرد فناوری. ضرب و شتم مداوم نوآوری های سنسور که منجر به متر سری D شد تنها پس از خرید امرسون در سال بعد تشدید شد.

مطلب پیشنهادی:
اصل کار لوله پیتوت

اولین سری  ELITE

تعادل دهه 1980 شاهد گسترش حضور و پایگاه مشتریان امرسون در Coriolis در سراسر اروپا و آسیا بود، حتی با ادامه تلاش‌های توسعه محصول. اندازه خطوط افزایش یافت، زیرا الکترونیک سنسور دقیق تر امکان توصیف دقیق جریان های دو فازی را فراهم می کرد. این پیشرفت‌ها و پیشرفت‌های دیگر در سال 1992 اولین دستگاه اندازه‌گیری Micro Motion ELITE Coriolis را به اوج رساند، که به راه‌حل ترجیحی با کارایی بالا برای کاربردهای حیاتی مانند انتقال نگهدارنده و اندازه‌گیری جریان چند فازی تبدیل شد.

سری ELITE اندازه‌گیری جریان جرم، چگالی و حجم را در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها و مواد خط ترکیب می‌کند. تا به امروز، دقت جریان جرمی آن 0.05٪ استاندارد عملکرد سنج کوریولیس را تعیین می کند. کنتورهای سری ELITE همچنین برای سازگاری با شرایط کاربرد بسیار متفاوت از شرایط برودتی تا دمای بالا و فشار بالا طراحی شده اند.

پاتریک زیمر، مدیر بازاریابی محصول، فناوری Coriolis، امرسون، می‌گوید: «ما با سری ELITE، محصولی ساختیم که برای مقابله با چالش‌برانگیزترین برنامه‌ها طراحی شده است. مطمئناً می‌توانید بسیاری از مشکلات را با نرم‌افزار جبران کنید، اما فلسفه ما این است که محصولاتمان را طوری طراحی کنیم که اثرات شرایط فرآیند را به حداقل برسانیم تا بتوانند تقریباً با همه تغییرات و شرایط فرآیند رسیدگی کنند. برای مثال اندازه گیری جریان دو فازی با فرکانس تشدید کمتر موثرتر است. ما به چگونگی ساختار لوله‌ها برای ایجاد سنسور فرکانس پایین‌تر نگاه کردیم که به نوبه خود بسیاری از اثرات عملکرد تولید شده توسط فازهای متعددی را که از متر می‌گذرند حذف می‌کند.

اسب کار کنترل فرآیند

اگر سری ELITE پایان کارایی بالا در فضای برنامه کوریولیس را مشخص می کرد، نقطه شیرین معرفی سری F در سال 1995 به عنوان جایگزینی عملی برای فناوری های اندازه گیری جریان رقابتی مورد استفاده در برنامه های کاربردی کنترل فرآیند در نظر گرفته شد. سری F دقت جریان جرمی 0.1٪ را ارائه می دهد و در اندازه های خطی از 1/4 تا 4 اینچ در فولاد ضد زنگ 316 لیتری یا آلیاژ نیکل C22 موجود است.

مطلب پیشنهادی:
راهنمای کارشناس در مقابل راهنمای دستورالعمل: پیشرفت‌ها در فناوری فلومتر

زیمر می‌گوید: «سری F یک خانواده محصول جمع‌وجور و قابل تخلیه است که هنوز بسیار دقیق و بسیار قابل اعتماد است، اما ردپای کوچک‌تری دارد. “محصول خواهر آن سری H ما (برای Hygienic) است که در سال 2002 راه اندازی شد. این سنسور به طور مشابه جمع و جور است، اما دارای سطوح بهداشتی برای کاربرد در علوم زیستی و صنایع غذایی و نوشیدنی است.”

بازدید دوباره لوله مستقیم

در سال 1999، فناوری Coriolis به طور قابل توجهی پیشرفت کرده بود، و زمان مناسب برای بازدید مجدد از یک متر مستقیم و تک لوله ای بود. طیف وسیعی از کاربردهای مشتری، به ویژه در صنعت غذا و نوشیدنی، به جای تقسیم جریان به دو قسمت، یک لوله مستقیم و منفرد را دیکته می کند. این ممکن است به دلیل تمیز کردن با یک دستگاه مکانیکی یا حفظ یکپارچگی محصول در طول تولید مورد نیاز باشد. (جریان مخلوطی از ماست با تمشک کامل را تصور کنید.) بدون اثر جبرانی لوله دوم که در جهت مخالف می چرخد، مهندسان امرسون مجبور بودند با دماهای مختلف و سایر اثرات مقابله کنند.

آن ها راه حل خود را در تیتانیوم یافتند که سری T از آن نام گرفته است. حساسیت تیتانیوم به تغییرات دما بسیار کمتر از آلیاژهای فولادی است. سفتی ثابتی را حفظ می کند و تقریباً به اندازه فولاد در پاسخ به تغییر دما منبسط یا منقبض نمی شود. زیمر می‌گوید: «این همان ماده‌ای است که برای ساخت پره‌های توربین هواپیما استفاده می‌شود. قرار دادن لوله جریان در مرکز یک محفظه بیرونی سفت و سخت، چارچوب مرجع لازم را برای اندازه‌گیری دقیق جریان جرم فراهم می‌کند، حتی زمانی که فرآیند کاملاً گرم است و شرایط محیطی سرد است. زیمر اضافه می‌کند: «همچنین این یک متر نسبتا جمع‌وجور است، که برای برنامه‌های غذایی و نوشیدنی که در آن فضا می‌تواند در بهترین حالت باشد، مناسب است.»

ویسکوزیته، افزودنی های پورتفولیوی چگالی

در حالی که بخش عمده ای از ردپای رو به گسترش امرسون در فناوری Coriolis از طریق رشد ارگانیک بود، خرید Solartron Mobrey در سال 2005 مجموعه اندازه گیری شرکت را با فناوری های اختصاصی اندازه گیری ویسکوزیته و چگالی گسترش داد.

مطلب پیشنهادی:
فلومتر الکترومغناطیسی روزمونت سری E

زیمر خاطرنشان می کند: “ویسکوزیته و چگالی اغلب با کیفیت محصول نهایی مرتبط هستند – که اغلب حداقل به اندازه کمیت محصول مهم است.” گیج‌های سبک درج می‌توانند چگالی و ویسکوزیته را در مخازن باز یا بسته و همچنین در کاربردهای جریان اندازه‌گیری کنند، بنابراین مکمل مهمی برای قابلیت‌های اندازه‌گیری چگالی سنج کوریولیس هستند.

کاربردهای کلیدی شامل ترکیب اجزای متعدد برای دستیابی به اهداف ویسکوزیته و/یا چگالی دقیق است. زیمر می‌گوید: «کشتی بزرگ را در نظر بگیرید که هم از دیزل سبک و هم از سوخت‌های سنگین‌تر و درجه یک دریایی استفاده می‌کند. “این دومی برای عملکرد بهینه موتور باید تا یک ویسکوزیته خاص گرم شود.” نظارت و کنترل تخمیر نیز از ابزار دقیق چگالی به سبک درج سود می برد.

فشار آوردن به extremes

در پایان دهه 2000، امرسون دوباره دامنه کاربردهای سری ELITE خود را با فلومترهای کوچکتر و بزرگتر کوریولیس گسترش داد. در سال 2009، مترهای ELITE High Capacity برای اندازه خطوط تا قطر 14 اینچ در دسترس قرار گرفت. این امر به طور قابل توجهی پیشنهاد Coriolis Emerson را در عرصه انتقال حضانت، به ویژه برای مشتریان در صنعت نفت و گاز تقویت کرد. از طرف دیگر، فلومتر ELITE CMFS که در سال 2010 معرفی شد، اندازه خطوط را تا 1/12 اینچ افزایش داد.

ایمی جانسون، نایب رئیس Coriolis و فلومتر اولتراسونیک، امرسون، می‌گوید: «ما اکنون دستگاهی داریم که می‌تواند از چند قطره در ساعت تا 14 اینچ متر که 120000 پوند در دقیقه است و همه چیز در این بین اندازه گیری کند. این دستگاه چند متغیره در حال افزایش فضای کاربردی خود است و مشتریان از اطلاعات موجود در متر برای ایجاد تغییرات گام در کسب و کار خود استفاده می کنند.

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

controlglobal.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در کل، تبادل سیگنال‌ها بین سیستم‌های الکتریکی (MCC) و سیستم‌های کنترل توزیع شده (دی سی اس) بر اساس یک فلسفه …

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در این مقاله به یکی از روش‌های ارتباط بین پی ال سی ها که چگونگی برقراری ارتباط زیمنس بین پی …

ساختار سیستم بسته - کنترل و ابزاردقیق

ساختار سیستم بسته – کنترل و ابزاردقیق

زمان مطالعه: ۹ دقیقه در مهندسی و طراحی پروژه‌های صنعتی، کلمه “بسته” به طور مکرر در اسناد فنی مختلف استفاده می‌شود، اما معنای آن …

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پلی وینیل الکل یک ماده‌ای آب‌رسان و قابل تجزیه‌پذیر است. انعطاف‌پذیری آن ممکن است دلیلی برای پیش‌بینی رشد باورنکردنی بازار …

بریر اکتیو چیست؟

بریر اکتیو چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه یک بریر اکتیو از ترانسفورماتورها، اپتوایزولاتورها یا رله ها برای ایزوله کردن منطقه خطرناک از منطقه غیر خطرناک استفاده می‌کند. …

بررسی‌های تابلوهای مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس و ای اس دی

بررسی‌های تابلوهای مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس و ای اس دی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه ما مراحل اساسی را که باید در طول بررسی سلامت و نگهداری تابلو مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس …

مدار کنترل ایمنی Two-hand press

مدار کنترل ایمنی Two-hand press

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در مقالات قبلی، درباره اهمیت ایمنی در فرآیندهای صنعتی صحبت کردیم و چند مثال معمول از مدارهای کنترل ایمنی مانند …

سیستم و زمان محلی در پی ال سی

سیستم و زمان محلی در پی ال سی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در مقالات قبلی، درباره تایمرها در PLC، انواع مختلف آن‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها صحبت کردیم. تایمرها واقعاً به …

اندازه‌گیری پاور ساپلای برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

اندازه‌گیری پاور ساپلای برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پاور ساپلای یکی از مؤلفه‌های حیاتی هر سیستم اتوماسیون صنعتی است. مدارهای کنترل نیاز به یک پاور ساپلای پایدار و …

چرا زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پی ال سی توسعه یافته‌اند؟

چرا زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پی ال سی توسعه یافته‌اند؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در گذشته‌ی چند سال اخیر، پی ال سی به یک عنصر بسیار مهم در فرآیندهای صنعتی تبدیل شده است؛ این …

تایمرها در برنامه‌نویسی پی ال سی - آموزش‌های Siemens Tia Portal

تایمرها در برنامه‌نویسی پی ال سی – آموزش‌های Siemens Tia Portal

زمان مطالعه: ۷ دقیقه تایمرها در هر منطق پی ال سی بسیار مهم هستند؛ به‌طوری که به سختی می‌توانید کدی را در اتوماسیون پیدا …

برنامه‌ریزی پی ال سی برای صنعت فرآوری مواد غذایی

برنامه‌ریزی پی ال سی برای صنعت فرآوری مواد غذایی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این یک برنامه پی ال سی برای شناسایی چیپ‌های سوخته و حذف آن‌ها با استفاده از پی ال سی است. …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.