وبلاگ

میراکنترل / مقالات مرتبط با اندازه گیر دما / ترانسمیتــرهای دما و فشار از دوستان خود کمک می گیرند

ترانسمیتــرهای دما و فشار از دوستان خود کمک می گیرند

ترانسمیتــرهای دما و فشار از دوستان خود کمک می گیرند
زمان مطالعه: 6 دقیقه

ورودی های دوگانه، دو کانال، آب بندی، منیفولد و سایر پخش کننده های پشتیبانی به ترانسمیترها اجازه می دهند چند وظیفه را انجام دهند.

🔹ارائه دهنده: تیم تولید محتوای میراکنترل

 

منیفولدهای ساده تر، ایمن تر و ارگونومیک

ترانسمیتــرهای دما و فشار از دوستان خود کمک می گیرند

منیفولدهای انتگرال روزمونت R305 و منیفولدهای Inline رزمونت R306 دارای طراحی شیر قفل فشار هستند که عملکرد فشار بالا را ساده می کند، ایمنی را افزایش می دهد و قابلیت اطمینان را افزایش می دهد. ویژگی‌های جدید آن‌ها عبارتند از: پایه دو تکه نمی‌چرخد در seat، بسته شدن محکم با حداقل سایش را فراهم می‌کند. چرخش آسان در حین ارائه خاموشی مثبت؛ مهره بسته بندی قابل تنظیم تعمیر و نگهداری شیر را ساده می کند. Seat عقب برای افزایش ایمنی کاربر از انفجار جلوگیری می کند. نخ های استم و کلاه به طور کامل از سیال فرآیند جدا می شوند تا خوردگی احتمالی را به حداقل برسانند. بسته بندی مدولار تضمین می کند که فقط ساقه و بدنه در معرض مایع فرآیند قرار می گیرند. معابر داخلی بزرگتر برای افزایش قابلیت اطمینان. و دسته های قابل جابجایی برای جلوگیری از دستکاری.

رزمونت  R305 برای کاربردهای اختلاف فشار یا گیج طراحی شده است و مستقیماً به هر ترانسمیتر فشار روزمونت Coplanar برای یک راه حل کامل نصب می شود. این تعداد نقاط نشت احتمالی را در مقایسه با تنظیمات ترانسمیتر دوسطحی سنتی 50% کاهش می دهد. تنظیمات دو، سه و پنج شیر موجود است. رزمونت  R306 برای فرستنده های فشار درون خطی برای کاربردهای گیج یا فشار مطلق طراحی شده است.

همراه با دو بلوتوث و برنامه

ترانسمیتــرهای دما و فشار از دوستان خود کمک می گیرند

ترانسمیترهای تک کاناله iTemp TMT71 و TMT72 از عملیات کاربر پسند با برنامه SmartBlue، اندازه گیری های دقیق و قابل اعتماد و ارتباطات بی سیم از طریق بلوتوث یکپارچه استفاده می کنند که مقادیر اندازه گیری شده را نمایش می دهد و وظایف پیکربندی را انجام می دهد، اما با رمز عبور محافظت می شود و با استانداردهای ایمنی مطابقت دارد. TMT71 و TMT72 را می توان بدون نصب قبلی درایورهای دستگاه پیکربندی کرد زیرا قبلاً در الکترونیک ترانسمیتر ذخیره شده اند. این ترانسمیترهای قابل تنظیم با سیگنال‌های سنسورهای مقاومت (RTD)، ترموکوپل‌ها، مقاومت (Ω) و ترانسمیترهای ولتاژ (mV) سازگار هستند و خروجی را از طریق سیگنال‌های 4-20 میلی آمپر یا ارتباط HART 7 (TMT72) ارائه می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:
مبانی اندازه گیری فشار

نظارت یکپارچه سنسور، عیب یابی و داده های تشخیصی مطابق با NAMUR NE 107 امکان دسترسی به نقطه اندازه گیری سطح بالا را فراهم می کند. اندازه گیری دقیق دمای TMT71 و TMT72 با تطبیق ضرایب تقویم-Van-Dusen افزایش می یابد. آن ها همچنین به لطف تاییدیه های بین المللی (ATEX، CSA C/US، IECEx) برای عملکرد ایمن در مناطق خطرناک طراحی شده اند و در محفظه های مختلف با یا بدون نمایشگر در دسترس هستند.

ورودی های دوگانه سیگنال های زیادی را می پذیرند

ترانسمیتــرهای دما و فشار از دوستان خود کمک می گیرند

ترانسمیتر دما THZ3 و TDZ3 Smart HART، دو سیمه (لوپ تغذیه) خروجی ایزوله و خطی 4-20 میلی آمپر متناسب با ورودی ارائه می دهند. آنها به سرعت و به راحتی پیکربندی می شوند تا سیگنال ورودی مستقیم از سنسورها و دستگاه های آنالوگ شامل 14 نوع RTD و 9 نوع ترموکوپل، دستگاه های مقاومت و پتانسیومتر و منابع میلی ولت مستقیم را بپذیرند. ورودی سنسور دوگانه به THZ3 و TDZ3 اجازه می‌دهد تا از پشتیبان‌گیری و محافظت در برابر خرابی استفاده کنند، که هر یک از سنسورها یا ورودی‌ها به عنوان اندازه‌گیری اولیه و ورودی ثانویه به عنوان سنسور پشتیبان در صورت خرابی سنسور اولیه عمل می‌کنند. با استفاده از این ورودی دوگانه، 15 ترانسمیتر از این ترانسمیترها را می توان در یک حلقه دیجیتال HART برای نظارت بر 30 نقطه دما چندباره انداخت.

سایر مزایای مرتبط با ورودی دوگانه عبارتند از:

  • اندازه گیری میانگین و دیفرانسیل برای میانگین دو اندازه گیری ورودی یا انتخاب دیفرانسیل A-B) یا (B-Aیا تفاوت مطلق بین دو ورودی.
  • ویژگی های انتخاب بالا و کم انتخاب که به ترانسمیتر اجازه می دهد به طور مداوم دو ورودی جداگانه را نظارت کند و بالاترین یا پایین ترین ورودی را به عنوان منبع خروجی آنالوگ یا PV تعیین کند.
  • نگاشت متغیر پویا که به کاربران امکان می دهد ورودی یا نتیجه محاسبه شده ورودی ها را به هر یک از چهار متغیر HART (PV، SV، TV و QV) اختصاص دهند که توسط هر سیستم میزبان سازگار با HART قابل خواندن است.
مطلب پیشنهادی:
سنسور دما جهت کاربرد های برودتی

THZ3 و TDZ3 همچنین دارای Device Intelligence هستند، یک سری ویژگی برای کنترل و نظارت هوشمندتر از جمله:

  • تشخیص انحراف سنسور و خوردگی که زمانی که سنسور از یک محدوده از پیش تعیین شده خارج می شود یا زمانی که مقاومت ناشی از خوردگی از پارامترهای تعیین شده فراتر می رود، کاربران را بررسی و هشدار می دهد.
  • آلارم‌های برد هوشمند با چهار زنگ هشدار HART – تنظیم شده روی هر ورودی یا ورودی محاسبه‌شده – که تشخیص می‌دهند چه زمانی متغیر در محدوده یا خارج از محدودیت‌های از پیش تعیین شده کاربر قرار دارد.
  • گزینه ای با قابلیت دسترسی بالا که انتخاب نحوه رفتار AO را در زمانی که یک خطای ورودی یا مقدار خارج از محدوده شناسایی شده توسط ترانسمیتر وجود دارد را امکان پذیر می کند. این از هشدارهای مزاحم در راه اندازی یا خاموش شدن دسته ای فرآیند جلوگیری می کند.
  • قابلیت شبیه‌سازی ورودی، اجازه ورود دستی یک مقدار مستقیم یا محاسبه‌شده را می‌دهد. این اساساً یک ورودی واقعی را شبیه‌سازی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا AO یا هر آلارم تشخیصی و دامنه HART را آزمایش کنند.

THZ3 و TDZ3 دارای دقت آنالوگ ورودی به خروجی تا 0.014 ± درجه سانتیگراد (0.025 ± درجه فارنهایت) با استفاده از تطبیق سنسور و برش در دهانه 100 درجه فارنهایت هستند. ترانسمیترهای آن‌ها همچنین دارای وضوح ورودی 20 بیتی هستند و دقت ورودی استثنایی را برای همه انواع سنسور ارائه می‌کنند و با گزارش‌دهی مبتنی بر استثنا و نگاشت متغیر پویا مطابق با HART 7 هستند. آن ها HART و DTM با پیکربندی اولیه کاربر محور برای راه اندازی سریع و دقیق قابل برنامه ریزی هستند. با استفاده از HART DD، می توان آن ها را در حلقه 4-20mA از طریق هر ارتباط دستی HART یا میزبان سازگار با HART پیکربندی و بازجویی کرد. کاربران همچنین می توانند ترانسمیترها را با هر میزبان یا برنامه سازگار با FDT، مانند PACTware با استفاده از THZ3/TDZ3 DTM، برنامه ریزی یا نظارت کنند.

مطلب پیشنهادی:
حساسیت RTD چیست؟

راه اندازی ایمنی از راه دور

ترانسمیتــرهای دما و فشار از دوستان خود کمک می گیرند

ترانسمیترهای فشار Sitrans P320/420 دارای کنترل ایمنی از راه دور از طریق Simatic PDM هستند که با این امکان در زمان راه‌اندازی SIL صرفه‌جویی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا دستگاه‌ها را از راه دور و ایمن‌تر برنامه‌ریزی کنند، نه به‌صورت دستی در میدان. دقت Sitrans P320 0.065٪ و Sitrans P420 0.04٪ دقیق است. زمان پاسخگویی هر کدام تا 105 میلی ثانیه است. اندازه گیری از 20 تا 700 بار. دمای متوسط 40- تا 100 درجه سانتیگراد را اندازه گیری کرده اند. و دارای دیافراگم های موجود در فولاد ضد زنگ، هاستلوی، تانتالیوم، مونل و طلا می باشد. همچنین گزارش شده است که هر دو ترانسمیتر به جای هر دو سال یک بار، تا 15 سال فاصله تست اثبات افزایش یافته دارند که هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. Sitrans P320/420 همچنین با نمایشگرهای واضح و بزرگ و نمادهای تشخیصی مطابق با NAMUR NE107 و همچنین نرم افزار جادوگر شروع سریع، کاربرپسند است.

کنترل جمع و جور باعث صرفه جویی در سیم و فضا می شود

ترانسمیتــرهای دما و فشار از دوستان خود کمک می گیرند

کنترلر دما بسیار باریک و کم‌سرعت سری E5DC/E5DC-B یک دستگاه درون پنل نصب‌شده روی ریل DIN با رابط کاربرپسند و نمایشگر LCD واضح در بدنه‌ای با عرض 22.5 میلی‌متر و طراحی مدولار است که اجازه می دهد تا 16 واحد برای کاهش سیم کشی و فضای مورد نیاز ترکیب شوند. از فناوری سیم کشی Push-In Plus استفاده می کند تا تلاش سیم کشی را به حداقل برساند و در عین حال مقاومت در برابر لرزش را تضمین کند. سایر ویژگی های کلیدی عبارتند از: سرعت نمونه برداری 50 میلی ثانیه، سیستم کنترل دو PID، ارتباطات RS-485 و هشدار فرسودگی بخاری.

برای سفارش و یا خرید انواع محصولات ابزار دقیق و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های 88341674-021 | 88341172-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع:

controlglobal.com

تمامی محتوای قرارگرفته در این سایت نتیجه زحمات یکایک افراد تیم تولیدمحتوای میراکنترل است.
استفاده از این مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

پست الکترونیک: miraco1393@gmail.com
ارتباط مستقیم: 09338888148

لینکدین میراکنترلفیسبوک میراکنترلتلگرام میراکنترلاینستاگرام میراکنترلواتس اپ میراکنترل

مقالات مرتبط

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

تلفیق فلسفه رابط سیستم کنترل توزیع شده و مرکز کنترل موتور

زمان مطالعه: ۳ دقیقه در کل، تبادل سیگنال‌ها بین سیستم‌های الکتریکی (MCC) و سیستم‌های کنترل توزیع شده (دی سی اس) بر اساس یک فلسفه …

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

ارتباط بین پی ال سی های زیمنس با استفاده از I-Device

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در این مقاله به یکی از روش‌های ارتباط بین پی ال سی ها که چگونگی برقراری ارتباط زیمنس بین پی …

ساختار سیستم بسته - کنترل و ابزاردقیق

ساختار سیستم بسته – کنترل و ابزاردقیق

زمان مطالعه: ۹ دقیقه در مهندسی و طراحی پروژه‌های صنعتی، کلمه “بسته” به طور مکرر در اسناد فنی مختلف استفاده می‌شود، اما معنای آن …

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

پلی‌وینیل‌الکل در صنعت نفت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پلی وینیل الکل یک ماده‌ای آب‌رسان و قابل تجزیه‌پذیر است. انعطاف‌پذیری آن ممکن است دلیلی برای پیش‌بینی رشد باورنکردنی بازار …

بریر اکتیو چیست؟

بریر اکتیو چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه یک بریر اکتیو از ترانسفورماتورها، اپتوایزولاتورها یا رله ها برای ایزوله کردن منطقه خطرناک از منطقه غیر خطرناک استفاده می‌کند. …

بررسی‌های تابلوهای مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس و ای اس دی

بررسی‌های تابلوهای مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس و ای اس دی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه ما مراحل اساسی را که باید در طول بررسی سلامت و نگهداری تابلو مارشالینگ پی ال سی، دی سی اس …

مدار کنترل ایمنی Two-hand press

مدار کنترل ایمنی Two-hand press

زمان مطالعه: ۵ دقیقه در مقالات قبلی، درباره اهمیت ایمنی در فرآیندهای صنعتی صحبت کردیم و چند مثال معمول از مدارهای کنترل ایمنی مانند …

سیستم و زمان محلی در پی ال سی

سیستم و زمان محلی در پی ال سی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در مقالات قبلی، درباره تایمرها در PLC، انواع مختلف آن‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها صحبت کردیم. تایمرها واقعاً به …

اندازه‌گیری پاور ساپلای برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

اندازه‌گیری پاور ساپلای برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه پاور ساپلای یکی از مؤلفه‌های حیاتی هر سیستم اتوماسیون صنعتی است. مدارهای کنترل نیاز به یک پاور ساپلای پایدار و …

چرا زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پی ال سی توسعه یافته‌اند؟

چرا زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پی ال سی توسعه یافته‌اند؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه در گذشته‌ی چند سال اخیر، پی ال سی به یک عنصر بسیار مهم در فرآیندهای صنعتی تبدیل شده است؛ این …

تایمرها در برنامه‌نویسی پی ال سی - آموزش‌های Siemens Tia Portal

تایمرها در برنامه‌نویسی پی ال سی – آموزش‌های Siemens Tia Portal

زمان مطالعه: ۷ دقیقه تایمرها در هر منطق پی ال سی بسیار مهم هستند؛ به‌طوری که به سختی می‌توانید کدی را در اتوماسیون پیدا …

برنامه‌ریزی پی ال سی برای صنعت فرآوری مواد غذایی

برنامه‌ریزی پی ال سی برای صنعت فرآوری مواد غذایی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه این یک برنامه پی ال سی برای شناسایی چیپ‌های سوخته و حذف آن‌ها با استفاده از پی ال سی است. …

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.